Lån fra Husbanken som student?

Tufsla

Forelsket i forumet
Er det noen her inne som har erfaring med å få lån fra Husbanken som student med barn? Jeg er fulltidsstudent nå og mannen blir student til nyåret, men vi får jo en mini til høsten så vi kunne tenkt oss å bodd for oss selv med mulighet til å ordne bostedet som vi selv vil :-)

Så:
- Hvor mye fikk du låne?
- Angrer du på valget?
- Fordeler/ulemper med egen bolig som student?

Ingen? :-)

Jeg ville anbefalt deg å avtale et møte med en rådgiver i banken, og legge frem situasjonen deres.
Mange klarer fint å betjene et lån, dersom de er vant til å betjene en husleie. :)

Det er alltid en fordel å eie, men uten faste jobber, kan jo fremtiden fort ære en smule usikker, med tanke på inntekt.
Lag et budsjett som dere kan vise banken. ;)

Jeg er student og kjæresten min ble ferdig med sin master i høst. Han har fast jobb nå, og vi får nr to i april/mai nå. Vi har inne en søknad til husbanken nå. Kan oppdatere på resultatet hvis du ønsker.. Vi har tilsammen ca 500.000 brutto nå, siden jeg jobber minimalt og ikke kommer til å jobbe dette året. Men får stipend fra lånekassen, pluss engangsstønad. Vi regner med å ha ca 14-15000 kr betalingskapasitet pr månede. Det er vel det det står på, om man er i stand til å betjene et lån i tillegg til å ha råd til alt annet... Da spørs det om de regner studielån osv som inntekt. Det blir spennende å se.

Jeg er student og kjæresten min ble ferdig med sin master i høst. Han har fast jobb nå, og vi får nr to i april/mai nå. Vi har inne en søknad til husbanken nå. Kan oppdatere på resultatet hvis du ønsker.. Vi har tilsammen ca 500.000 brutto nå, siden jeg jobber minimalt og ikke kommer til å jobbe dette året. Men får stipend fra lånekassen, pluss engangsstønad. Vi regner med å ha ca 14-15000 kr betalingskapasitet pr månede. Det er vel det det står på, om man er i stand til å betjene et lån i tillegg til å ha råd til alt annet... Da spørs det om de regner studielån osv som inntekt. Det blir spennende å se.

Har ikke fått med meg at du jar skrevet, har forsåvidt glemt av tråden min *ups*.. Men hvordan gikk det? :-)

Back
Topp