Jeg er første i min familie som får barn. Mine foreldre har aldri klemt og kysset mye på oss som barn. Svært sjelden i grunn.. Det er derimot stikk motsatt med barnebarna. Besteforeldrene og tantene kysser noe ekstremt på barna mine, og jeg hater det. Er ikke bare det heller. De kan finne på å mate toåringen med sin egen gaffel/skje eller la henne drikke av deres kopp. Jeg synest det er ekkelt og uhygenisk. Jeg ville aldri funnet på å drikke av min tantes kopp, eller spist av min bestefars skje?! Så da vil jeg heller ikke at barna mine skal gjøre det. Sier tydelig i fra (til de voksne) hver gang om at hun ikke får lov til dette. Skjer likevel igjen og igjen. Fikk baby i november og sa da tydelig i fra flere ganger før familien fikk treffe om at de ikke får kose/kysse på han. Hva gjør ALLE før de drar???? Åh, blir så sur.
De mener det godt, absolutt. De er jo bare glade i de. De ser på tantebarna/barnebarna som SINE. Men de er jo ikke det. Vil ikke ta det opp på en sur måte, for det skaper så himla dårlig stemning i familien og det orker jeg ikke. Men vil at det skal ta slutt nå. Noen som har tips? Eller som har opplevd lignende?
De mener det godt, absolutt. De er jo bare glade i de. De ser på tantebarna/barnebarna som SINE. Men de er jo ikke det. Vil ikke ta det opp på en sur måte, for det skaper så himla dårlig stemning i familien og det orker jeg ikke. Men vil at det skal ta slutt nå. Noen som har tips? Eller som har opplevd lignende?