Kyssing og kos i ansiktet

Bettyspaghetti

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Novemberlykke 2020
Julibarna2024☀️
Jeg er første i min familie som får barn. Mine foreldre har aldri klemt og kysset mye på oss som barn. Svært sjelden i grunn.. Det er derimot stikk motsatt med barnebarna. Besteforeldrene og tantene kysser noe ekstremt på barna mine, og jeg hater det. Er ikke bare det heller. De kan finne på å mate toåringen med sin egen gaffel/skje eller la henne drikke av deres kopp. Jeg synest det er ekkelt og uhygenisk. Jeg ville aldri funnet på å drikke av min tantes kopp, eller spist av min bestefars skje?! Så da vil jeg heller ikke at barna mine skal gjøre det. Sier tydelig i fra (til de voksne) hver gang om at hun ikke får lov til dette. Skjer likevel igjen og igjen. Fikk baby i november og sa da tydelig i fra flere ganger før familien fikk treffe om at de ikke får kose/kysse på han. Hva gjør ALLE før de drar???? Åh, blir så sur.

De mener det godt, absolutt. De er jo bare glade i de. De ser på tantebarna/barnebarna som SINE. Men de er jo ikke det. Vil ikke ta det opp på en sur måte, for det skaper så himla dårlig stemning i familien og det orker jeg ikke. Men vil at det skal ta slutt nå. Noen som har tips? Eller som har opplevd lignende?

Jeg sier bare ifra med streng stemme når besteforeldre vil mate fra sin egen gaffel/mat/kopp. Og siden jeg alltid sier ifra har det funka :p spesielt nå under covid er der jo skikkelig dumt å dele bestikk da, men jeg synes egentlig det gjelder året rundt.

hva gjelder kyss og kos i ansiktet så sier 2åringen tydelig ifra selv. Likevel maser og drar de i han npr han er midt i en lek, og skal løfte opp og kose. Skikkelig tull, men han nekter jo nå så det er greit.
Kommer til å si ifra om at det ikke blir masse kyssing i ansiktet på babyen når den kommer, mye pga covid.

ja det blir litt dårlig stemning, men man må bare ta det i øyeblikket og si ifra. Virker som det ikke nytter å si ifr senere. Også vil de til slutt stoppe med det når su har sagt ifra nok ganger. Synes egentlig det er rart du må si ifra angående nyfødt nå i covidtider, men kanskje du bor et sted med lite smitte hvor folk tenker at det ikke er like farlig? Uansett synes jeg små babyer skal skjermes for så mye bakterier som mulig.

Jeg sier bare ifra med streng stemme når besteforeldre vil mate fra sin egen gaffel/mat/kopp. Og siden jeg alltid sier ifra har det funka :p spesielt nå under covid er der jo skikkelig dumt å dele bestikk da, men jeg synes egentlig det gjelder året rundt.

hva gjelder kyss og kos i ansiktet så sier 2åringen tydelig ifra selv. Likevel maser og drar de i han npr han er midt i en lek, og skal løfte opp og kose. Skikkelig tull, men han nekter jo nå så det er greit.
Kommer til å si ifra om at det ikke blir masse kyssing i ansiktet på babyen når den kommer, mye pga covid.

ja det blir litt dårlig stemning, men man må bare ta det i øyeblikket og si ifra. Virker som det ikke nytter å si ifr senere. Også vil de til slutt stoppe med det når su har sagt ifra nok ganger. Synes egentlig det er rart du må si ifra angående nyfødt nå i covidtider, men kanskje du bor et sted med lite smitte hvor folk tenker at det ikke er like farlig? Uansett synes jeg små babyer skal skjermes for så mye bakterier som mulig.
Takk for svar! Er nok lurest å ta det i øyeblikket, ja. Skjønner bare ikke at de føler det er så nødvendig å holde på sånn selv etter flere bekjeder.. Eller stenger de det bare ute?:spitoutdummy: Trodde virkelig ikke det skulle vere nødvendig, og særlig ikke i desse tider.
Toåringen her bryr seg ikke om man "stjeler et kyss", men sier nei om man spør, så hun vil jo ikke.. Har generelt vært lite smitte her, men økt mye siste mnd. Men vil jo heller ikke ha influensa eller førkjølelse :(

Nå er det såpass ille ang smitte så det burde folk la være uansett. Skjønner ikke folk som gjør sånt. Har selv en del tante barn og kunne aldri gjort noe sånt med dem. Ser dem ganske ofte også.

Selv har jeg aldri tenkt negativt på at de kysser /koser med han, hverken besteforeldre eller tanter/onkler, for meg er det bare fint at de gjør det , men du liker det ikke så da må du bare si nei

Back
Topp