Kyssesyken..?

x1x*Peach*

Glad i forumet
Jeg er så plaget med mandlene, og nå sitter jeg her med dobbel hals og venter på legen som skal ringe opp igjen..

Lurer bare på om noen har fjernet mandlene, og kan fortelle litt..

Jeg er kjempe redd narkose, og enda mere redd med tanken på operasjon[&:]

Men på samme tid blir jeg sliten av å gå på dette viset år etter år..[:(]

Var ikke halsbetennelse, men så ut som en halsbetennelse.
Så legen ville ta blodprøver for å skjekke om det kunne være kyssesyken[8|]

Jeg har vond hals, med puss på mandlene. Og er veldig hoven utenpå halsen.
That's it.. Ikke feber - ingenting. Kan man ha kyssesyken uten å bli skikkelig syk?

Skal ta blodprøver i dag, men di får jeg ikke svar på før etter helga[&:]

har ikke fått dem fjerna, men hjelper deg å dytte litt på denne her... sitter selv med TJUKK hals, for andre gang på 2 uker. hadde akkurat avslutta penicillinkur torsdag, i dag var det på'n igjen[&:][:'(]

noen som har tatt dem, især dere som gjorde det da dere var voksne kanskje?

[:)]Jeg fjernet mandlene da jeg var 26 år. Har ikke hatt vondt i halsen etterpå.

Jeg fjerna for leeeeenge siden, og det var SÅÅÅÅÅÅ VERDT DET!!!!!

Jeg har sjeldent vondt i halsen, det går over fort, og hvis det blir verre enn som så (halsbetennelse), så er det ikke like ille som når man ikke har noe plass å svelge.

Narkosen var ikke noe ille, jeg hadde med meg bamsen min (13 år ja), og var bare litt sliten da jeg våknet.

fikk operert dem bort i fjor.. grua meg ikke til operasjonen, fikk jo sånn tablett på forhand, som skulle gjøre meg rolig.. husker godt da jeg våkna opp av narkosen[&:] morfindrypp og greier...

men fy faaaaaaaaan hvor vondt jeg gikk å hadde i over 14 dager etter.. er seriøst det værste jeg har opplevd... mange ganger værre enn å føde barn![:D]

ORIGINAL: MICAmor

[:)]Jeg fjernet mandlene da jeg var 26 år. Har ikke hatt vondt i halsen etterpå.

Fjernet de som 28-åring og har ikke hatt noen problemer med halsen siden det. Merker ingen ting når du får narkose, bare si du er redd så får du rikelig med beroligende før narkosen. Eneste negative er at det er ganske vondt i halsen de to første dagene etter operasjonen, men hjelper godt å suge på en isbit og seinere spise is.

Ikke noe å grue seg for når du tenker på hvordan det er å ha de der når halsen verker...

Lykke til!!!

Takk, for svar alle sammen..[:)]

Er så jæ.... lei av å gå på dette viset[:'(]

Skal snakke med fastlegen, og kreve henvisning til øre-nese-hals, for jeg vil bli kvitt problemet som har plaget meg så alt for lenge[:'(]

Jeg fjernet dem da jeg var 20,5 år..gikk helt greit.

Var min første operasjon og nålestikk som jeg kan huske (var 6 år da jeg ble operert i foten ,husker ikke så mye fra da,annet enn at jeg hadde gips på etterpå)

Jeg var ikke noe dårlig etterpå,av narkosen,og sm.stillende fikk man så mye man trengte..
Jeg anbefaler det iallfall..

Var ikke halsbetennelse, men legen lurte på om det kunne være kyssesyke..[&:]

Skal tilbake i morgen for å ta prøver..

Noen som har hatt det? Hvordan "skal man føle seg i kroppen" da?

Jepp, har hatt kyssesyken. Jeg var helt utrolig slapp. Hoven i kjertlene, øm i halsen, og ja.... Helt gåen. Viktig at du tar det VELDIG med ro. En av mine beste kamerater døde nemlig av kyssesyka da han var 18.[&:][&o]

Tror man tar leverprøver for å sjekke om man har kyssesyken..levermålingene viser litt forhøyninger i forhold til vanlig. Man får en slags influensafølelse m/påfølgende halsvondt og hovner opp i halsen. Graden av kyssesyken er varierende fra person til person. Jeg hadde det ikke så hardt når jeg ble syk. Men fikk ikke lov å røre alkohol eller løpe/trene.

ORIGINAL: Dama

Tror man tar leverprøver for å sjekke om man har kyssesyken..levermålingene viser litt forhøyninger i forhold til vanlig. Man får en slags influensafølelse m/påfølgende halsvondt og hovner opp i halsen. Graden av kyssesyken er varierende fra person til person. Jeg hadde det ikke så hardt når jeg ble syk. Men fikk ikke lov å røre alkohol eller løpe/trene.

Føler meg ikke syk i det hele tatt, for uten at jeg har hovne mandler med puss.. Ikke feber eller no[8|]

Han var ikke sikker, men ville skjekke i tilfelle...

Jeg har fjernet de, narkosen og alt er helt ok, men fy faen så vondt det var i uka etter [:(] [:'(] kunne ikke drikke suppe engang[:@]

ORIGINAL: Mama_licious

ORIGINAL: Dama

Føler meg ikke syk i det hele tatt, for uten at jeg har hovne mandler med puss.. Ikke feber eller no[8|]

Han var ikke sikker, men ville skjekke i tilfelle...

Quoter meg selv.. Og dytter litt..

Syns det er rart jeg ikke er mer syk hvis jeg har kyssesyken??[8|]

Dytt, dytt[:)]

jeg hadde kyssesyken uten å vite d.. fikk vite d et år etterpå at jeg hadde hatt den... kunne jo vært farlig[&:] har fjernet mandlene når jeg var 16. aldri vært plaget med halsen siden...[:D] å deilig er d!![:D]

Tok mandler og falskmandler når jeg var 4 år, etter det var jeg
FRISK..........var vel så og si kronisk syk fra jeg var født, og akkurat samme sykdomshistorie har Noah nå.
Han skal inn i februar og ta falskmandlene, gruer meg veldig men jeg vet
at dette er inngrep som gjøres daglig og på en helt annen måte enn den
gangen jeg tok mandlene.

ORIGINAL: gira

Tok mandler og falskmandler når jeg var 4 år, etter det var jeg
FRISK..........var vel så og si kronisk syk fra jeg var født, og akkurat samme sykdomshistorie har Noah nå.
Han skal inn i februar og ta falskmandlene, gruer meg veldig men jeg vet
at dette er inngrep som gjøres daglig og på en helt annen måte enn den
gangen jeg tok mandlene.

Huff da[&:]

Lykke til[:)]

ORIGINAL: Lalla Og Lykkeliten

Man kan ha kyssesyken uten å bli skikkelig syk med det først ja... her låg det bare og ulmet i noen ukers tid før det brøt ut skikkelig og legene fant ut hva det var tilslutt... Håper du ikke har det da, og å fjerne mandlene går nok kjempebra [:)] Lykke til og god bedring!!!

Ble du kjempesyk etter noen uker da? [&:]

ORIGINAL: Chatnoir

Jeg fikk ikke fred i sjelen før jeg fjernet mandlene. De har et krav på minst 5 halsbetendelser i året. Jeg måtte gå igjennom medi3 for å bli henvist til ØNH.

Men jeg fikk kyssesyken likevel jeg. Hadde det da jeg gikk gravid.

Oj, hvordan gikk det? Var du veldig syk? Stakkars, å så med en liten i magen[:(]

Back
Topp