Kyssesyken og gravid

MiniPuselabb

Elsker forumet
Noen som vet om det er farlig? Vet jo at kyssesyken gjør at Mildten jobber opp, og hvertfall kan sprekke.. Så er det hode mitt da, når livmoren vokser, da blir det jo mindre plass til andre innvolder, som for eks MILTEN! Og det sies at når man har kyssesyken skal man kun ta ibux, men i graviditeten skal man kun ta paracett!! Hjelp?! Skal ta prøver hos legen i morgen.

Har ingen erfaring med det annet enn at jeg ble gravid med snuppa 1 uke etter at jeg ble friskmeldt for kyssesyken... Var beintøft for var jo godt nedkjørt etter 3 mnd med dårlig form og masse sykdom, og så rett inn i graviditet og masse oppkast...

Er jo leveren man må være forsiktig med med tanke på paracet og ibux...

Håper det ikke er kyssesyken, men bare en annen halsinfeksjon!!
Masse god bedring!!

Vet at piller går på leveren. Men leste bare at med kyssesyken skal man kun ta ibux. (om nødvendig) og IKKE paracett :P mens for gravide er det helt motsatt!! // veldig stor fare for at det er kyssesyken :( starta med feber og influensa symptomer, mage smerter, kronisk hodepine, veldig hoven hals, sov døgnet rundt, fortsatt veldig slapp. Og nå har jeg fått sår i ganen, belegg på tungen og blemmer på tunga. :( hadde også blødninger fra livmoren. Pluss at hjerte mitt hopper over godt over 50 ganger i døygnet :( håper jo at det ikke er kyssesyken, men håpet er vanskelig å holde oppe :| takk for svar :) skriver fra tlf, så evig Rot!!

Høres veldig ut som kyssesyken ja...
Og pillene så er det jo omvendt ja, for paracetamol brytes ned i leveren og det tåler den ikke så godt når man har kyssesyken, så du får bare høre hva legen evt sier i morgen og husk å spør om det...

Masse god bedring uansett og håper du får svar i morgen for alt er litt lettere når du faktisk vet med sikkerhet hva som feiler deg...
Lykke til hos legen i morgen!!!!

Tusen takk :) ja må huske å spørre om det! Har hukommelse som en gullfisk da! :P haha!

Som legen min alltid sier til alt "helt normalt" :|

Huff  så grusomt å få noe sånt midt i denne fasen av svangerskapet! Og jeg som klagde over influensa i tillegg til kvalme....

Masse god bedring til deg! Du må vel bare prøve å ligge og slappe av så mye du kan, og prøve å spise og drikke nok.

Back
Topp