kyssesyken...hos barn

Fersken

Gift med forumet
...noen som har vært borti det?

stakkars theodor har vært så dårlig flere dager nå, vond hals, dødssliten og høy feber hele tiden.
fant ut i går at det var kyssesyken.[:o]

stakkar, han er virkelig dårlig. vi peser mest med å få i han nok drikke.
i ettermiddag fikk lillebror høy feber også. tenkte ringe legen imorgen,og få testet linus også, for det er vel kanskje ikke helt usannsynlig at han også har det ?[8|]

Huff,stakkars små[&o]

God bedring til begge to[:)] Har desverre ikke svar på spørsmålet ditt.

ORIGINAL: Apeloffen ruger

Huff,stakkars små[&o]

God bedring til begge to[:)] Har desverre ikke svar på spørsmålet ditt.

signerer

Husker broren min hadde det, han var dritdårlig. Han har sliti mye med sykdom etterpå også...

Er nok ikke helt usannsynlig at han andre har fått det også, det er jo smittsomt en stund før det bryter ut....men en må drikke av samme flske el for å bli smittet. Er mange som ikke blir så syke og som kommer seg fort igjen, får håpe guttendin er en av dem! God bedring!! Og krysser fingrene for at broren bare er forkjølet..

takk for omtanken![;)]

som regel får den ene det den andre har, så spørs om ikke det er tilfelle nå også.
huff, håper bare det ikke blir så veldig langvarig.

De kan da ikkje få kyssesyken når de e så små?
Minste brødrene mine på 6 og 10 hadde symptomer i høst, men barn så små fikk ikkje det hadde legen sagt...

ORIGINAL: ~Alexandra~

De kan da ikkje få kyssesyken når de e så små?
Minste brødrene mine på 6 og 10 hadde symptomer i høst, men barn så små fikk ikkje det hadde legen sagt...

de tok blodprøver og testet han for det, så jeg tviler ikke på at det stemmer. hadde heller ikke hørt om at så små fikk det, men slo opp i en sånn bok vi har, syke barn fra A til Å, eller noe sånn, og der sto det faktisk nevnt, mononukleose hos barn.

Håpe virkeli det ikkje va det de hadde da, kan jo være farli å ikkje oppdage det!

ORIGINAL: ~Alexandra~

Håpe virkeli det ikkje va det de hadde da, kan jo være farli å ikkje oppdage det!

huff, håper ikke det da.[:o]  men legen sa til oss at han må ta det med ro, men at han begrenser det selv...kjenner når han blir sliten.
går sikkert fint med brødrene dine!![:)] men legen deres burde kanskje oppdatere seg...[;)]

Oi, oi, oi, jo kyssesyken kan faktisk være livsfarlig, dersom det ikke tas forholdsregler. En god kamerat av meg døde for et par år siden av det. Nå skal det sies at han var fotballspiller, og fortsatte å trene i lang lang tid, før han til slutt ble innlagt. Så det skjer jo ikke ofte. Men, ja. Viktig at de tar det med ro.

ORIGINAL: theolin

takk for omtanken![;)]

som regel får den ene det den andre har, så spørs om ikke det er tilfelle nå også.
huff, håper bare det ikke blir så veldig langvarig.

Eldste jenta mi hadde det for fire år siden,hun var jo større en dine gutter er da(11 år) men hun var skikkelig dårlig lenge. Hun fikk den i mai og var syk helt til i juli/august før hun begynte og føle seg bra igjen.
Og hun fikk ikke delte i gym på lang tid etter skole start igjen.
Hun var først to ganger i uka og tok blod prøver og da de begynte og bli finere så var hun en gang i uka.
Hun fortsatte og ta blodprøver til i september,med litt lenger mellom rom da.
God bedring til gutten din,håper han er heldig og ikke blir så veldig syk.

Oj, nå var det kommet mange skrekkhistorier her... Jeg hadde kyssesyken når jeg var 16. Var syk et par mnd, og hadde nedsatt immunforsvar hele året etterpå. Syns det var veldig merkelig at kjæresten min (nå samboere) ikke fikk det. Så han dro for å få seg testa. Det viste seg da at han allerede hadde hatt det! Han fikk beskjed om at det er svært mange barn som får det, men så tror foreldrene at det bare er en vanlig forkjølelse. For symptomene blir sterkere jo eldre en blir. Så en unge på 1-2 år kan faktisk ha kyssesyken uten et eneste symptom!

Håper Theodor slipper å gå så lenge med det. På en måte er det jo positivt at han fikk det nå, siden det sies at det blir værre jo eldre en blir. For voksne er sykdommen farlig.

Så jeg er glad jeg er ferdig med den [;)]

Masse god bedring til guttene dine!! [:)] 

tusen takk for svar alle sammen![:)]

ja, kyssesyken kan jo være litt skummelt, men er glad for at de testet han tidlig og fant ut av det. ellers hadde vi fortsatt med å gi paracet som febernedsettende, og det er ikke bra ved kyssesyke, fordi det går sånn på leveren.

har fått time hos legen nå etterpå for minstemann som også har høy feber og er helt utslått. så vi får se... 

Back
Topp