Kyss klapp og klem

beibi08og11

Gift med forumet
Hvordan er det i barnehagen til barna deres? Her er det så veldig masse kyss, klapp og klem hele tiden blandt de voksne og barna. Det er greit at de viser at de setter pris på barna vår, men syns kanskje det blir litt mye til tider[8|]
Er ikke helt for det at barna må gi klem og en kos... er greit med foreldre og familie.

Ikke annet enn at ped.leder av og til spør Alma om hun vil ha kos når Alma skal gå. Alma pleier da å løpe mot henne, jeg syns det er kjempekoselig å se på! Håper virkelig at de gir barna masse kos ellers også!
En annen ting er å påtvinge barn kos når de ikke vil.. feks. når noen har vært på besøk og skal gå ut døra. Å fysisk tvinge en klem på barn syns jeg ikke noe om. Men når barnet vil det selv, syns jeg det vanskelig kan bli for mye av klemmer!

Her er det sånn at han alltid må springe og kose og klemme... syns egentlig det kan bli litt masse. Spesielt når hun ene nesten spiser han opp og kysser han på munnen. Klart kos og klem er kjempe viktig og det får han masse masse hjemme.

Så lenge det er klemming er det bare helt supert, og at Henry kan susse de på kinnet, men synst ingenting om at de kysser på ham, eller lar ham kysse dem på munnen[8|]

Sånn er det ikke her. Tror aldri jeg har sett at de har gitt barna mine klem eller kyss. De får sikkert en klem når de sitter på fanget. Og det synes jeg er helt greit. Men kyss synes jeg ikke er greit. Men nå er jeg ikke sånn "kyss og klem"person selv heller.

Jeg har en gutt som elsker å gi klemmer, så jeg synes det bare er positivt hvis han får mye kos i barnehagen[:)]
Har aldri opplevd noe kyssing.. Men hvis han får det for seg at han vil kysse en av de ansatte, får han heller bare gjøre det[:D] Kommer alltid løpende og hiver seg i armene mine når jeg kommer og skal ha en kjempekos, og når jeg leverer får jeg ikke gå uten kos[:D] Hver natt når jeg legger ham må jeg også ligge å kose med ham en stund før han lar meg gå ut, og er vi på besøk gir han alltid de som er der en klem før vi går, så min gutt trenger all kosen han kan få[8D]

Kyssing får han styre selv[;)] Pleier ikke kysse noe særlig, jeg må som regel spørre om suss, ellers finner han på at jeg skal få en suss etter klemmen, men føler egentlig det bare er meg og min kjære han kysser.. [:)] Jeg vet egentlig ikke hvordan jeg hadde reagert hvis en av de ansatte kysset ham på deres initiativ..

ORIGINAL: Siri91

Jeg har en gutt som elsker å gi klemmer, så jeg synes det bare er positivt hvis han får mye kos i barnehagen[:)]
Har aldri opplevd noe kyssing.. Men hvis han får det for seg at han vil kysse en av de ansatte, får han heller bare gjøre det[:D] Kommer alltid løpende og hiver seg i armene mine når jeg kommer og skal ha en kjempekos, og når jeg leverer får jeg ikke gå uten kos[:D] Hver natt når jeg legger ham må jeg også ligge å kose med ham en stund før han lar meg gå ut, og er vi på besøk gir han alltid de som er der en klem før vi går, så min gutt trenger all kosen han kan få[8D]

Kyssing får han styre selv[;)] Pleier ikke kysse noe særlig, jeg må som regel spørre om suss, ellers finner han på at jeg skal få en suss etter klemmen, men føler egentlig det bare er meg og min kjære han kysser.. [:)] Jeg vet egentlig ikke hvordan jeg hadde reagert hvis en av de ansatte kysset ham på deres initiativ..

Det er alltid på deres initiativ! Derfor jeg ikke syns så veldig om det. Leste en artikkel om det i Foreldre og Barn at en aldri skal presse barnet til å springe og kysse og klemme uten at de gjør det på eget initiativ.

Kyssing mener jeg bør kun være med aller nærmeste familie, men kos er bare hyggelig. Men det må selvfølgelig skje på barnas premisser. [:)]

Jeg blir veldig glad hver gang jenta mi løper bort til en av de ansatte i bhg for å gi kos når vi kommer eller skal dra hjem. Hun gir kun kos til de hun liker, så da vet jeg hun trives. [:D]

Jeg ville nok tatt det opp med bhg om jeg hadde vært i din situasjon. Er viktig du er komfortabel med hvordan de behandler O i barnehagen.

Av det jeg har sett er det begrenset til en klem hvis han vil når han skal gå hjem ( til de voksne og barna på hans avd). De store jentene på storebrors avd vil gjerne kose litt på han, tenker det er greit så lenge han vil det selv [:)]

I barnehagen til Amelia er det ikke mye kos og klem, men hun er ikke så veldig til å klemme på alle og enhver hun da [:)]

Mest oss nære [:D]

Synes det hadde vært veldig rart om klemming og spesielt kyssing skjedde på de ansattes initiativ.....

Veldig rart med denne kyssinga..hva med smitten om de kysser alle barna i bhg på munnen?? Nei det har jeg kun opplevd et fåtall ganger i jobb og da er det barna som vil. Da sier jeg at "på munnen kysser jeg bare mannen min og jenta mi, men om du vil susse meg så kan du gjøre det på kinnet".

Det samme har jeg lært personalet. De skal heller aldri mase om slike ting, synes det er på grensen. Jeg hadde tatt det opp med styrer ja det hadde jeg faktisk...

Men klemmer er jo koselig da, selv om jeg synes det også blir feil og "needy" om det er den voksne som spør etter det??? Hva trenger de bekreftelse på liksom? Om barnet spør meg blir jeg derimot veldig glad!

Kosing er bare koselig - frøkna gir gjerne bort klemmer til ansatte når hun skal hjem - det viser at hun trives - noe jeg blir veldig glad for å se!! Kyssing syns jeg bør begrenses til familie... Og det er ikke greit om ansatte i barnehagen oppfordrer til kyssing.

ORIGINAL: beibi08og11

ORIGINAL: Siri91

Det er alltid på deres initiativ! Derfor jeg ikke syns så veldig om det. Leste en artikkel om det i Foreldre og Barn at en aldri skal presse barnet til å springe og kysse og klemme uten at de gjør det på eget initiativ.

Synes det høres rart ut med kyssing på deres initiativ.
Men kosing er igrunn greit - så lenge det ikke blir tvang.

Leste også den artikkelen i Foreldre og Barn...

Jeg er også enig i at kyssing på munnen blir vel mye! Også i forhold til smitte osv.

Når det gjelder at barnehageansatte spør Alma på slutten av dagen om hun vil ha kos, syns jeg ikke det er needy i det hele tatt. Alma er veldig bestemt på hva hun vil og ikke vil! Vil hun ikke, er det ikke snakk om. Jeg tror hun syns det er veldig koselig at feks. ped.leder gjerne vil gi henne en kos. Og jeg som mamma ser at hun blir satt pris på, så jeg syns det er supert [:)]

jeg har aldri sett de i barnehagen kysse sebastian, men det koses vanlig.
sebastian er svært kosegutt, så før vi reiser fra bhg, må han gi kos, ellers blir han lei seg.
han går bort selv.

ORIGINAL: *Fru H*

Kyssingen hadde jeg definitivt tatt opp med de ansatte - det hadde ikke vært ok for meg.
Men klemming synes jeg bare er flott [:D]

Sebastian hadde en periode før jul da han absolutt skulle gi alle de ansatte både kos og nuss når han skulle hjem. Da var det helt greit for meg dersom de ansatte lot han nusse dem. Men kyssing på de voksnes initiativ ville jeg ikke likt.
Kosing er ok, bare det er ok for lillemann [:)]

Back
Topp