Kypros

MamaJane

Betatt av forumet
Hei,

Vi lurer på å reise til Kypros i starten av Juni. Andre som har vert der da? Hvordan er temperatur i luft, sjø og basseng? Er det noen hotell dere anbefaler? (Vi har barn som da vil være 2,5 år og 6 mnd).

Hvordan er det å komme seg frem med vogn?

Jeg var på Aiya Napa april 2012. Vi bodde på det hotellet her: http://www.ving.no/kypros/ayia-napa/sunwing-sandy-bay-beach og var kjempefornøyd:) Veldig barnevennlig, hele hotelområdet er inngjerdet så barna kan trygt gå fritt rundt på gressplenen. Det er nesten som en liten landsby med små søte rekkehus.

Du kan se på ca. temperatur for de ulike månedene på hjemmesidene til ving. Men dette kan jo så klart variere. Da vi var der var det varmt nok til å bade i sjøen, men vi hadde også noen dager med regn (på tross av at Kypros skal ha 360 soldager i året).

Aiya Napa er jo kjent for å være et party-sted, men vi var utenfor sesong så vi merket ingenting til det. I tillegg så bor nok partyungdommen på mindre hotell midt i sentrum, så du vil nok ikke legge merke til det hvis du bor på ving-hotellet.

Det er jo litt dyrere på sun ving resort-hoteller, men vi bestilte restplass 3 uker før og betalte rundt 9000 for to voksne. Da hadde vi en 2-roms leilighet på ca. 40 kvm.

Vi var i fig tree bay, perfekt for småbarnsfamilier. Supert å gå med barnevogn, deilig strand for både store og små, og masse flotte hoteller. Maten er god, og om man vil inn til aya napa er det en 10 minutters taxi tur:-)
Var der 24 maii, det var kjempe deilig temperatur og ikke for varmt, det er verst der i juli august. Vi skal absolutt tilbake på samme årstid, rett før sommeren tar sv og fellesferien. Deilig at det ikke er stapp fult med folk.

Er det et sentrum i Fig Tree Bay? med strandpromenadet og restauranter? Eller er det mest store hoteller, hvor en må spise maten på restaurantene som hører til hotellet?

Anbefaler Sunwing Resort Sandy Bay. Midt i blinken for barn fra de er små og helt nydelig mat!! Jeg er jo ganske fan av alle Sunwing,og har bodd på de fleste. I mai drar vi til Sunwing Alcudia Beach, Mallorca. Og jeg gleder meg såååå!!!! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Anbefaler Sunwing Resort Sandy Bay. Midt i blinken for barn fra de er små og helt nydelig mat!! Jeg er jo ganske fan av alle Sunwing,og har bodd på de fleste. I mai drar vi til Sunwing Alcudia Beach, Mallorca. Og jeg gleder meg såååå!!!! :)

Det er dette hotellet vi har sett mest på. Var på Sunwing Kallithea i fjor, kjempeflott, men savnet kanskje det å kunne gå med vogn til sentrum, og at det var noen restauranter i nærheten utenfor hotellet. Har forstått det slik at det er sånn på Sandy Bay? Vil du anbefale oss å bo på bakkeplan eller i 2. etasje med gutt på 2 år? (vet ikke om disse terassene er litt inngjerdet (busker osv.)?

Synes ikke maten på Kallithea var så veldig god... men likte den veldig godt på Fino :) Så tror ikke vi går for all inclusive... men godt å høre at maten var god... også i den all inclusive restauranten? (la tasca eller hva den het)

Og når på året var dere der? Var det varmt i bassenget og sjøen?

Vi hadde Happy Baby leilighet,da mi største var 5 mnd. Og den lå slik på bakkeplan ut mot hagen med lekeplass. Stor veranda med solsenger,så man kan være på verandaen mens barna leker på lekeplassen. Vi var der i september,var veldig varmt den gangen. 30 grader,men var visst litt spesielt akkurat da. Vi hadde ikke All Inclusive,men spiste på La Tasca (lunsj) og Fino (middag) nesten hver dag. Frokost laget vi i leiligheten. Elsker at det er så mange basseng og stort område med minigolf o.l,så man er i nærheten av leiligheten hvis det er noe.

Back
Topp