Kypros i juli med 2-åring: Blir det for varmt?

Kristinh

Andre møte med forumet
Noen av dere som har vært i Kypros med småbarn i juli (eller august), og kan fortelle om deres erfaringer? Vi har holdt av en reise til Fig Tree Bay, de to siste ukene i juli. Eneste jeg er litt skeptisk til, er varmen. Ser det er 32 grader i gjennomsnitt i juli (også kan det vel bli opptil 40 grader på det meste?).

Vi skal bo på et 4 stjerners hotell (Blue Star), så det er aircondition og barnebasseng som er skyggelagt (og rett ved stranden). Hva tenker dere? Blir første sydentur med barn for oss, så vil gjerne høre andres erfaringer
:)
Kan det bli ubehagelig for 2-åringen, eller vil det gå greit?

Førstevalget vårt var egentlig Mallorca (Alcudia), men nå er veldig mye utsolgt (og blitt veeeldig dyrt). Vi ville gjerne ha en 2 ukers-tur, og det ble for dyrt på Alcudia. Håper å høre fra dere! Tar gjerne imot andre tips også, til barnevennlige steder med familie-resort som kan anbefales. Mye er som sagt utplukket nå, så en må nok være litt fleksibel
:)
 
Det går nok fint! Ta pause fra sola midt på dagen når det er varmest. Bor jo barn der året rundt, så ikke farlig for barn med varme :) men viktig å passe på at de drikker nok, gjerne ha med noe salt snacks på stranda i tillegg og pause mellom 12-14 :)
 
det går nok veldig bra, som sagt så bor det barn der også :) vi var på alcudia med en på 10 mnd for noen år siden. Da var det på det meste 43 grader, gikk helt fint:)
 
Var i Rhodos med ei som fylte 2 under reisen. Gikk bare godt.
Nå var det ikke SÅ høye temperaturer, men 28-32, men altså.. all inclusive med fri drikke, og basseng til å kjøle seg, gjør mye..! :)
 
Barn som bor der hele tiden er jo vandtvtil klimaet og varmen så det kan ikke sammenlignes tenker jeg.
Jeg hadde nok ikke dratt selv , men det er meg. Ser hvor mye barna på jobb sliter nå i den varmen som dr her, men altså det går sikkert greit
 
Barn som bor der hele tiden er jo vandtvtil klimaet og varmen så det kan ikke sammenlignes tenker jeg.
Jeg hadde nok ikke dratt selv , men det er meg. Ser hvor mye barna på jobb sliter nå i den varmen som dr her, men altså det går sikkert greit
Jeg hadde nok heller ikke tatt med min nei. Ser hvor mye jenta mi sliter i denne varmen her, så da vil jeg ikke forestille meg Kypros.
 
Ja det blir varmt, men så lenge dere har aircondition og mulighet for å være i skyggen så går det helt fint. Det er noe annet å være i stekende sol i 30 grader + og i skyggen med mulighet for avkjøling i basseng. Så kan dere ta pauser på rommet med aircondition. Men tror ikke dere skal legge så mange andre planer enn ved bassengkanten / stranda. Husk også mye drikke.
 
Ja det blir varmt, men så lenge dere har aircondition og mulighet for å være i skyggen så går det helt fint. Det er noe annet å være i stekende sol i 30 grader + og i skyggen med mulighet for avkjøling i basseng. Så kan dere ta pauser på rommet med aircondition. Men tror ikke dere skal legge så mange andre planer enn ved bassengkanten / stranda. Husk også mye drikke.
Enig
Største problemet her i varmen hjemme i Norge er definitivt 1. vi har varmt trehus uten aircondition og 2. mer prosjekt å komme seg til stranda/fylle basseng i Hagen.
 
Vi var der med en 2 årig er noen år siden da, men første dagene var litt vanskelig for han men etterhvert ble det veldig bra. Var mye på stranda og i bassenget :)
 
Er enig med de som sier det ikke er det samme i «syden» som i Norge når det er varmt. Her er det ofte varmt i huset også fordi vi ikke har aircondition, og det er ofte hverdag, vi kan ikke ligge ved Strand eller basseng hele dagen for å kjøle oss ned blir ikke det samme å være i barnehagen i varmen, som å være på stranda:) Har tre barn, og har vært i «syden» med de både før de er ett år, 1 år, 2 år, 3 år osv. Og varmen har aldri vært noe problem☺️ Eldste var i vi 2 uker i Tyrkia med når hun var 2 år, og der var det varmt, det gikk helt fint :) og som sagt tidligere, minste var vi på Mallorca med før han var ett år, og det var over 40 grader. Man har ingen garantier for at det ikke blir varmt uansett hvor man reiser:)
 
Det vil gå bra så lenge barnet er i skygge og vann. Flott vist det er aircondition.
Jeg kan legge til at jeg har vart med mine barn i ett av balkan landen hver sommer siden eldste var 1 år. Vi pleier vær der i 4 uker og det har godt fint og der er det ganger vi har hatt oppe mot 43 grader.
 
Går nok fint så lenge man tar hensyn til barnet. Å farte masse rundt kan dere nok ikke regne med, men å bo i bassenget går nok fint:)
 
Back
Topp