kynnere

lakrisbåten

Elsker forumet
Hvor mye kynnere er det normalt å ha?  Jeg kan ha opptil 15-20 om dagen jeg. [8|]

ORIGINAL: snuppå

Ikke le nå, men jeg vet ikke en gang hva det er [&:][&:][&:]

Det er når magen "blåser" seg opp og blir helt hard... Er litt ubehagelig syns jeg da...

Hva som er normalt eller ikke normalt er rett og slett ikke godt å si.
Beklager at jeg ikke har noe bedre svar. Dette er min tredje graviditet, og alle leger sier forskjellig.
Men det som er viktig er at kynnerene ikke varer lengre enn ca. ett minutt... og at de ikke kommer
alt for regelmessig da. Under første graviditet hadde jeg ingen kynnere som jeg merket.
Under svangerskap nr. 2 hadde jeg MASSSSSE kynnere de siste 15 ukene, og da særlig når jeg stresset eller var i fysisk aktivitet. Så da ble løsningen å prøve å slappe mere av og unngå det som gjorde at kynnerene kom.... litt vanskelig til tider da, men....
Har også fått endel kynnere denne gangen, opptil flere i timen innimellom. Men prøver å slappe av når de kommer... Kan være ganske plagsomt til tider...
Men jeg ville tatt opp med jordmor eller lege at jeg er plaget med kynnere, sånn at de kan få sjekket deg skikkelig, greit for å føle seg trygg liksom. Fikk gjort det sist jeg var på kontroll.
Fikk sjekket at livmorhalsen var så lang som den skulle være... at det ikke er begynt å skje noe der nede ennå.
Iallefall, lykke til videre!

ORIGINAL: Lehcar

Hva som er normalt eller ikke normalt er rett og slett ikke godt å si.
Beklager at jeg ikke har noe bedre svar. Dette er min tredje graviditet, og alle leger sier forskjellig.
Men det som er viktig er at kynnerene ikke varer lengre enn ca. ett minutt... og at de ikke kommer
alt for regelmessig da. Under første graviditet hadde jeg ingen kynnere som jeg merket.
Under svangerskap nr. 2 hadde jeg MASSSSSE kynnere de siste 15 ukene, og da særlig når jeg stresset eller var i fysisk aktivitet. Så da ble løsningen å prøve å slappe mere av og unngå det som gjorde at kynnerene kom.... litt vanskelig til tider da, men....
Har også fått endel kynnere denne gangen, opptil flere i timen innimellom. Men prøver å slappe av når de kommer... Kan være ganske plagsomt til tider...
Men jeg ville tatt opp med jordmor eller lege at jeg er plaget med kynnere, sånn at de kan få sjekket deg skikkelig, greit for å føle seg trygg liksom. Fikk gjort det sist jeg var på kontroll.
Fikk sjekket at livmorhalsen var så lang som den skulle være... at det ikke er begynt å skje noe der nede ennå.
Iallefall, lykke til videre!

Jeg skal ikke til jordmor før om en mnd igjen, men får snakke med henne da.. Ja det er vanskelig å slappe av når dem kommer, for dem kommer jo mest når man jobber eller er i aktivitet. Har prøvd å snu meg i senga o.l. når dem kommer, men syns ikke det hjelper så mye.. Får se det ann om det roer seg igjen. Begynte å få dem i uke 17, men ikke så mange som det jeg har nå da..

Jeg ble som sagt sykemeldt 100% ut svangerskapet pga mye kynnere (å ryggproblemer da),
spesiellt når jeg var i mye aktivitet, så gjorde det drit vondt innimellom..
Har roet seg litt nå da, når jeg vært hjemme fra jobben en uke..
Litt kjedlig til tider da.. Men, du, snakk med legen din du, så får du sikkert vite vad som er best for deg..! [;)]

ORIGINAL: Maria_10

Jeg ble som sagt sykemeldt 100% ut svangerskapet pga mye kynnere (å ryggproblemer da),
spesiellt når jeg var i mye aktivitet, så gjorde det drit vondt innimellom..
Har roet seg litt nå da, når jeg vært hjemme fra jobben en uke..
Litt kjedlig til tider da.. Men, du, snakk med legen din du, så får du sikkert vite vad som er best for deg..! [;)]

Er enig med deg! Hør meg legen eller jordmoren din du, så finner dere sammen en løsning på hva som fungerer best for deg!

Back
Topp