Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
noen av dere som har mange kynnere iløpet av dagen? jeg syns jeg har så hard mage manger ganger om dagen. ikke så mye som skal til før jeg får hard mage.
Helt vanlig med kynnere ja! Og kynnerene kan komme tidlig i svangerskapet, særlig om man har vært gravid før. Er ikke farlig med kynnere, men de bør sjekkes dersom de kommer regelmessig.
Jeg er nå snart 23 uker ut i svangerskapet med nr. 3, og jeg er nå blitt mye plaget med kynnere.
Kan være litt ubehagelig... og særlig da de kommer ganske ofte.
Jeg er førstegangsfødere, og jeg har ofte kynnere, som gjør skikkelig vondt innimellom..
Dykker opp spesiellt når man ute å går turer..
Var til legen i uka og ble da dessverre sykemeldt ut svangerskapet.. [:'(]
Anbefaler deg å snakke med legen/jordmor jeg, hvis du føler deg usikker..
kynnere er ikkje farleg,det "trener"livmora til det som skal skje....
men de kan om du ikkje tar hensyn til dei og tar det med ro i aller verste fall sette igang fødselen,men da skal du ha ganske heavy kynnere!
ein kan verte sjmldt pga kynnere,da de ofte ha tendesn tilå dra seg til mot slutten! mange har "vondt" med de,mens andre knapt merker de.
selv vart eg sjmld pga dette. men de var overhode ikkje plagsomt,berre det at eg klarte ikkje bøye meg tilslutt da eg hadde konstante kynnere på slutten
jeg snakket med legen min om at jeg hadde så mange kynnere. han sendte meg inn til sykehuset for å ta en bakterie prøve og sjekke "mormunnen". de gjør det om man ofte er plaget av kynnere for å utelukke at noe kan være galt.. snakk med jordmora di
Da jeg fortalte min fastlege om dette på forrige kontroll, sa hun at det kunne være et tegn på at jeg måtte slappe mer av og ta det litt mer rolig. Det var en måte for kroppen å si i fra at jeg ikke passet nok på. Prøver å stresse ned, gå rolig og hvile når jeg kan og må. Det har hjulpet meg litt. Samtidig som det ikke er farlig eller uvanlig med kynnere. Du kan jo høre med lege/jordmor nestegang, og til da tenke over hvordan hverdagen din er. Får du nok hvile? Har du satt ned tempoet nok?
Lykke til [:)]
Jeg har kynnere hele tiden mange ganger i løpet av nattet og opp til ganske mange i timen. Jordmoren sier at man bør sette seg i dusjen og spyle magen med varm vann eller legge seg i badekar og ta det mere med ro. Hun sier at det er sykemeldingsgunn. Legen min derimot sier det er helt vanlig og bare å fortsette å arbeide som før!
jeg jobber ikke så mye, bare 2 dager i uka, har redusert stillinga mi. men jeg har kynnere ganske regelmessig om dagen. og det er ikke no godt syns jeg. skla til legen imorra og høre hva han mener. kanskje han mener jeg skal ta en bakterie prøve også. jeg får høre med han! det er jo så ofte likosm.. så en kan jo begynne å lure...
Magen min blir av og til ein hard klump nederst, men er vanskelig å si kva som gjør det, ofte så kommer det når eg reiser meg litt fort opp.. E rekner med at det er det som er kynnere? Mine gjør ikkje noe vondt da.
Jeg har masse kynnere.. Faktisk så mange at jeg enser ikka alle lengere. Var på føden for en liten sjekk forrige uke, og da tok de en ctg-måling. Det hadde jeg regelmessige kynnere hvert 3. minutt. De varte fra 10-30 sekunder. Da ble jeg litt paff! Er tydligvis vant til det, for jeg merka bare de som hadde topper...
Ikke jeg heller. Forstår ikke hva som menes med at magen blir hard... jeg synes den er hard og vond hele tiden, jeg! Kjennes ut som huden skal sprekke og magen er hard som en stein og det er vondt. Sånn har jeg det omtrent hele døgnet!
ORIGINAL: AB
tror ikke jeg har hat kynnere i det hele tatt jeg...[8|]
Jeg har ofte vondt i magen når jeg går turer.. Det forsvinner med en gang jeg stopper.. Kan dette være kynnere? Tok det opp med legen, og han mente det kunne være disse bånda som er i bekkenet.. Det strålte av og til ut til magen..
Merker sjelden noe når jeg holder meg i ro, eller jobber litt hjemme.. [8|]
jeg r veldig plaget av kynnere,vært ofte til sjekk for dette. livmorhalsen min var 7 cm lang for to uker siden. og på sjekk i går var den 4cm. er den under 3cm på neste kontroll til uka blir jeg lagt inn å må ligge til jeg er 34uker på vei. fått tabletter mot kynnerne,men det hjelper ikke stort. ligget med sterke kynnere i hele natt etter å tatt tablett i går kveld. jordmor sa jeg kom til å føde for tidlig.
hun sa at man skulle ta sterke kynnere som kommer ofte alvorlig og ta kontakt med føden.
jeg er 30+4 på vei. og vil ikke føde nå. fikk førstemann i uke 34+3. han veide da 2655.
lille gutten jeg har i magen nå veier ca 1500 gram.. syns det var litt lite jeg da,men.....