kynnere????

Tidabæibi sin mamma

Elsker forumet
Lurer på om jeg har begynt å få kynnere allerede. Er ikke det tidlig? Er det flere som har fått det? Magen strammer seg nederst og blir hard, gjør ikke vondt, bare ubehagelig! Blir litt småengstelig jeg....

Jeg drev å styrte så fælt på kjk i går og bøyde meg og putta ting i underskapet. Syns musklene i magen låste seg litt krampeaktig. De var helt stramme ganske lenge. Ble litt stressa og måtte legge meg ned. Syns det tok lang tid før de roet seg.

Magen min er hard nederst hver kveld nå. På dagen er det som regel fint, bare hvis jeg stresser på jobb så knyter magen seg....

det er veldig forskjellig når man kan få kynnere. jeg fikk det veldig tilig. man kjenner forskjell på strekk i bånndene og kynnere ja. når du får kynnere strammer livmoren seg på en del eller hele.. man blir stiv i magen.. det er ikke babyen du kjenner men muskelen.... kynnere varer som regel 30 sec før de gir seg... jeg får en del kynnere når jeg ligger på ryggen.. mens andre kan mærke at de får flere kynnere når de stresser

Jeg fikk kynnere i uke 10 denne gangen.

Så lenge kynnerne bare kjennes foran i magen så er det ikke noe å bekymre seg over, da er det bare livmoren som øver seg= super dupert

Kjenner duu kynnerne i korsryggen samtidig, så er det lurt å ta det med ro. Snakke med lege/ jordmor om det. Da kan det være lurt å fælge litt nøyere med fordi det kan være start på premature rier (samtidig som det ikke trenger å være noe skummelt i det hele tatt)

Dette sa legen til meg da jeg nevnte kynnerne mine som starta i uke 10 denen gangen

Back
Topp