Kynnere?

Tingeling80

Blir kjent med forumet
Hei!
Jeg har lest mye om kynnere og rier - men føler meg likevel usikker. Har i hele dag hatt smerter (krampelignende) som har kommet og gått med jevne mellomrom.[:(] Men det er kun på høyre side - i lysken og et stykke opp på magen (ikke helt til opp til navlen...) Er dette kynnere? Når babyen i tillegg er svært aktiv om dagen - så gjør dette gruelig vondt.[&:] Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Bør jeg kontakte legen - eller går det over? Er det noe jeg kan gjøre for å dempe smertene? Syns det er vanskelig å vite - er gravid for første gang - og det skjer mye rart med kroppen... [8|]

Noen som har noen gode råd? Setter stor pris på alle [:)]

ORIGINAL: *Maria*

Høres ikke ut det jeg har av kynnere... Mine tar i hele livmoren, og den er knall hard. Om du legger deg på ryggen, peker i hvert fall min livmor rett opp.. Send PM om du tror jeg kan svare på noe mer... Lykke til!

sånn har jeg også det...
helt hard mage der livmora er

Takk for svar  Jeg føler at det hverken er kynnere eller rier jeg har, men hva er det da [&:] bare vondt?? eller ligamentene i livmora som strekker seg?? ikke godt å vite [8|] Jaja, fikk ihvertfall sove i natt [:)]- håper det blir bedre idag. Er utrolig kjedelig å ikkje klare å gå noe særlig. Svangerskapet bringer med seg en masse rare ting, men det kommer jo noe godt ut av det til slutt. Gleder meg masse til å få ut den lille jenta [:D] det er ikke så lenge igjen.

Ha ein fin dag folkens!!

Jeg har lignende smerter når jeg går. Det er ikke akkuratt kynnere, men mer på sidene. Tror det er ligamentene som strekker seg, kanskje sammen med kynnere.

ORIGINAL: 2gang

Jeg har lignende smerter når jeg går. Det er ikke akkuratt kynnere, men mer på sidene. Tror det er ligamentene som strekker seg, kanskje sammen med kynnere.

Jeg har også vondt der når Jeg går får litt nederst I ryggen og ganske vondt neders I magen på sidene, Legen sah at det var Bekkenløsning...

Hei!
Jeg har hatt lignende sånne smerter både i mitt forige svangerskap, og i dette. Jordmor sa at det var helt normalt, bare livmora som vokser. Du kan jo høre med din egen jm eller lege og se om de sier noe annet [:)]  Kynnere kjennes helt annerledes ut..

Back
Topp