Kynnere

Klementinius

Andre møte med forumet
Mye kynnere i går kveld og i natt. Ca hver gang jeg våkna kjentes magen stram ut. Men ingen murringer, gjør ikke vondt, kjenner bare at det strammer til nederst på magen.
Andregangsfødende. Kan ikke huske at det var sånn på førstemann, men også hørt det er vanligere m kynnere på andremann. Samtidig som det står at flere enn 3 kynnere på halvtime kan indikere rier? Men hvis jeg nærmest ikke kjenner de, er det vel ikke det? Har litt sånn periodevis mye kynnere, hadde en del for ett par uker siden, roa seg, og plutselig mye nå.

Var for øvrig til svangerskapskontroll hos lege i går, og nevnte dette, og han sa bare: Ja, jeg vet ikke, jeg har ikke født før, så. Kynnere er jo vanlig

andre som har lignende?
 
Jeg har en del kynnere, noen dager mye andre ganger ikke like mange.

Så lenge de ikke blir regelmessig eller tar seg opp så er det kynnere, har jeg hørt..

Men jeg er stor tilhenger av å ringe føden hvis tankene begynner å engste seg.
Så mitt råd er å ringe føden!
Min erfaring kan være helt feil i forhold til deg.
 
Hadde akkurat samme opplevelse i går, men synes kynnerne var mer ubehagelige, ikke direkte vonde men kjente at det murra litt, men det roet seg tili dag. Var litt usikker på om jeg skulle ringe føden faktisk fordi jeg som deg er andregangsfødende og hadde ikke sånne kynnere sist. Men nå som det roet seg i dag og baby fortsatt er aktiv og virker å ha det godt inni der så velger jeg å tro at alt er fint. Var forøvrig ekstremt mye aktivitet i magen i går som kanskje kan ha bidratt til kynnerne og ubehaget.
 
Last edited:
Er andregangs og har også nye kynnere nå, særlig når jeg går i slake oppoverbakker. Ikke vondt, men stivner til og er ubehagelig. Så lenge det ikke er rytmisk så tror jeg det er ufarlig, men som andre her sier, bedre å ringe inn til føden om du blir urolig.

En annen ting: for et tullete svar fra legen! Han/hun hadde jo aldri sagt det om andre ting som folk kom innmed: «nei altså jeg har ikke hatt kreft/høyt blodtrykk/brukket foten/sett-inn-hva-som-helst, så jeg vet ikke…»
 
Mye kynnere i går kveld og i natt. Ca hver gang jeg våkna kjentes magen stram ut. Men ingen murringer, gjør ikke vondt, kjenner bare at det strammer til nederst på magen.
Andregangsfødende. Kan ikke huske at det var sånn på førstemann, men også hørt det er vanligere m kynnere på andremann. Samtidig som det står at flere enn 3 kynnere på halvtime kan indikere rier? Men hvis jeg nærmest ikke kjenner de, er det vel ikke det? Har litt sånn periodevis mye kynnere, hadde en del for ett par uker siden, roa seg, og plutselig mye nå.

Var for øvrig til svangerskapskontroll hos lege i går, og nevnte dette, og han sa bare: Ja, jeg vet ikke, jeg har ikke født før, så. Kynnere er jo vanlig

andre som har lignende?
Med andre så trodde jeg at jeg hadde kynnere, kynnere som kom hvert 10 minutt og jeg måtte puste meg igjennom. Holdt på med mitt, hentet og leverte i barnehage, huslige ting, handlet, etc, mens jeg pustet meg gjennom de ubehagelige kynnerne.
Etter noen dager dro jeg på føden for en sjekk og det viste seg at jeg hadde rier hvert 3 minutt. Dette var ca 30 uker på vei. Riene ga en cm åpning, men livmorhals var like lang. Riene kom og gikk en god stund fremover, det var som om det var 5 døgn på, så 5 døgn av, i flere uker.
Ble satt igang pga manglende fostervann i uke 38.
Roer det seg ikke når du hviler så tar du en sjekk.
 
Back
Topp