Kynnere

Snart4barnsmor

Gift med forumet
Har nå hatt nesten konstant kynnere siden nyttårsaften. Begynner å bli veldig slitsomt. Vært i kontakt med føden to ganger og de sier jeg skal ta det mer med ro og har nå blitt 100% sykemeldt. Har nå holdt sofaen i 3 dager, men det hjelper virkelig ingenting. Slipper taket innimellom, men skal ikke gå til kjøkkenet engang uten at det setter i gang på nytt. Og da også med smerter midt i ryggen. Og kan da vedvare i flere timer før det for seg igjen. Flere som har det slik? Er 31+1 nå og kjenner det stresser meg om det skal være slik ut svangerskapet.
 
Det hørtes litt slitsomt ut å ha det sånn hele dagen! Hva sier jordmor til dette? Jeg kan ha flere kynnere ila en dag, men ikke regelmessige/varer ikke kjempelenge av gangen.. Ville absolutt ringt jordmor/føden og forklart at det ikke er noen bedring og kanskje bedt om en sjekk?
 
Venter baby nr.6 og har mykje kynnere. Blir meir og meir for kvar graviditet. Magen her er også stram store deler av dagen. Har blitt vant til det. Syns det hjelper å spise små måltider og ta det med ro. Etter tur ned til sjøen med bålbrenning og fisking med ungane i går var eg heilt utslitt.

Be om ein ekstra sjekk om du er bekymra og slapp meir av (om det er mulig). Kynnere er ofte eit signal om at du må ta det meir rolig. Likner ryggsmertene dine på rier? Syns rier sitter ofte over eit større område, mens ligamentsmerter/sliten rygg sitter ofte på eine siden og oppleves annleis. Hadde det vore rier hadde det nok tatt seg opp/blitt sterkere i følge min jordmor.
 
Jeg tok kontakt med føden på nytt på søndag og fikk komme inn for en sjekk. Var selvsagt veldig lite kynnere akkurat mens jeg var der, men fikk sjekket livmorhalsen og den var ikke forkortet, mener hun sa den var 3cm. Skulle være mellom 3-4cm og ikke under 2. så slapper litt mere av nå da. Smertene kan minne litt om rier, sitter ihvertfall på samme plass jeg har hatt de før. Men selvsagt ikke like vonde.
Kjenner det er kjedelig hvis det skal være sånn her ut svangerskapet, for får jo nesten ikke gjort noen ting uten at det setter i gang for fullt. Men får bare ta det med ro og håpe det hjelper :)
 
Jeg tok kontakt med føden på nytt på søndag og fikk komme inn for en sjekk. Var selvsagt veldig lite kynnere akkurat mens jeg var der, men fikk sjekket livmorhalsen og den var ikke forkortet, mener hun sa den var 3cm. Skulle være mellom 3-4cm og ikke under 2. så slapper litt mere av nå da. Smertene kan minne litt om rier, sitter ihvertfall på samme plass jeg har hatt de før. Men selvsagt ikke like vonde.
Kjenner det er kjedelig hvis det skal være sånn her ut svangerskapet, for får jo nesten ikke gjort noen ting uten at det setter i gang for fullt. Men får bare ta det med ro og håpe det hjelper :)
Typisk at det roer seg når man skal til sjekk. Men håper det ikke tar seg skikkelig opp igjen.

Mye kynnere her å, ikke alle like ubehagelige, men til tider skikkelig vonde.
 
Førstegangs og synes det er skrekkelig vanskelig å vite hva som er hva egentlig.
Det stikker og gjør vondt titt og ofte.
Men tror jeg har letet meg frem til at mye er symfysesmerter. Mandag ble magen hard bare jeg gikk på do, helt umulig å nesten flytte på meg uten smerter/ubehag. Heldigvis bedre i går.
Har egentlig ikke noe jeg har syntes kjentes ut som rier, og lillemann er aktiv inni der han. Men synes det er fryktelig vanskelig hver gang noen spør om jeg har kynnerere eller det eller det..
 
Hadde en periode med ekstrem mye kynnere uansett om jeg slappet av eller var i aktivitet. Kontaktet jordmor og hun sa det ikke hørtes unormalt ut. Men skulle ta kontakt hvis det skulle komme flere ting som feks sterke magesmerter eller rier osv. så er du bekymret ringer du jordmor/evnt føden:)
 
Back
Topp