Kynnere?

Håperpå3♡

Forelsket i forumet
Junibollene 2023
Litt i tvil om det er det jeg har, men magen blir steinhard/stram og vond. Gir seg når jeg roer ned og slapper av. Flere som har begynt å få? Er i dag 24+0. Er så uvirkelig at det faktisk er en baby inni der
 
Høres ut til å være kynnere ja. Men de skal helst ikke være vonde,.Men kan være ubehagelige. Men ikke gi smerter. Enten ring føden, eller hør med jordmor når du skal dit nå neste gang
 
Har hatt det en stund. Ikke hver dag, men noen dager flere ganger. Hjelper å ta det med ro. :)
 
Skal ikke kynnere være vonde? :oops: jeg har kjent flere ganger (men ikke sånn at jeg har vært noe plaget med det), hvor magen strammer seg både øverst og nederst, "strutter" skikkelig og blir kulerund, samt det er ubehagelig. Men har tenkt at det må være noe annet, da det ikke er direkte vondt... :smiley-ashamed004
 
Skal ikke kynnere være vonde? :oops: jeg har kjent flere ganger (men ikke sånn at jeg har vært noe plaget med det), hvor magen strammer seg både øverst og nederst, "strutter" skikkelig og blir kulerund, samt det er ubehagelig. Men har tenkt at det må være noe annet, da det ikke er direkte vondt... :smiley-ashamed004
Kynnere skal helst ikke være direkte vonde nei. Men de kan være ubehagelige, noen kjenner ikke til kynnere. selv føler jeg at jeg konstant strammer magemusklene når jeg har kynnere selv om jeg prøver å slappe av, og jeg merker de godt. Og de er ubehagelige. Men som jeg har fått beskjed om, de skal ikke gjøre direkte vonde. Så om de faktisk gjør vonde. Du må stoppe opp og puste deg litt igjennom de, så burde du få de sjekket, i tilfelle det faktisk er premature rier, modning på gang. En kan også få vonde kynnere av å ha uvi.
Men... hos noen er kynnere vonde. Særlig de siste ukene, uten at det er noe galt fordi. Men jeg mener at når en er såpass kort på vei, og en får kynnere som faktisk er vonde,så burde en sjekke for å forsikre seg om at alt er bra.

Men selv gikk jeg 5 uker med syke modningsrier forrige gang. De var sykt smertefulle, og jordmødre osv på sykehuset trudde der var ekte rier hver gang jeg var inne, og forberede seg på styrtfødsel. Men det var også fra uke 35 og til uke 40.
 
Jeg lurer på om det jeg har er kynnere, fordi jeg får liksom menssmerter, ubehag i livmor, men ikke smerter som kommer og går, er mer som konstant ubehag. Hatt det to ganger nå, varer i flere timer, men trenger ikke smertestillende eller noe
 
Da endte jeg opp på føden med kynnere alt fint med jenta mi❤️ og ble sjekket for evt prematurfødsel. Kynnerne ville ikke slippe taket. Heldigvis var alt bra. Stress relatert sannsynlig, men ikke så lett å gjøre så mye med situasjonen min heller.
Bra du sjekket de opp og at alt var bra!❤️
 
Ganske ubehagelige kynnere her også. Begynte ordentlig for kanskje en uke siden. 24+4, annengangs.
Har hørt det er vanlig å få kynnere tidligere når man har fått barn før, så får bare satse på at alt er bra :)
 
Back
Topp