Kynnere

Salicaria

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Er det flere som merker godt til kynnere her? Hvor ofte kommer de?

Jeg har to barn fra før og kynnere er noe jeg kjente godt i begge svangerskapene hele veien.
De er ikke lange eller vonde, og kommer ca 3-4 ganger pr dag. Livmoren trener, og jeg tar det som et tegn på at det er liv inni der som vokser seg til.

Hvordan vet man at det er det man har? Førstegang her.
Enkelt fortalt så strammer livmoren seg, og man kan kjenne et "sug i magen" helt nederst.
Som førstegangs er det ikke sikkert man kjenner dette så godt før et stykke ut i svangerskapet, siden det er første gang livmoren trener seg opp.
Men som flergangs så har livmoren allerede trent en del fra før under svangerskap, og de kan kjennes tidligere.
Når du blir høygravid så kjenner du det veldig godt, da blir magen hard som en ball en liten stund, så slipper det tak igjen :D

Enkelt fortalt så strammer livmoren seg, og man kan kjenne et "sug i magen" helt nederst.
Som førstegangs er det ikke sikkert man kjenner dette så godt før et stykke ut i svangerskapet, siden det er første gang livmoren trener seg opp.
Men som flergangs så har livmoren allerede trent en del fra før under svangerskap, og de kan kjennes tidligere.
Når du blir høygravid så kjenner du det veldig godt, da blir magen hard som en ball en liten stund, så slipper det tak igjen :D
Takk for svar. Ikke kjent det, bare kjekt å vite hva det er om det dukker opp.

Oi så kjedelig at det starter så tidlig. Ikke merket noe her enda, annet enn stikking og mensmurringer innimellom. Jeg har to fra før, men har heldigvis vært heldig å slippe unna kynnere med de første

Ikke kjent noe enda (10+2), sist hadde jeg kynnere fra uke 12 så de begynner vel snart :dead: Jeg hadde også veldig ofte kynnere gjennom begge mine tidligere svangerskap.

1.gangs her. Jeg har ganske mye stikninger nederst i magen. Spesielt når jeg reiser meg brått feks. Men det er vel ikke det samme?
Stikningene varer stort sett bare noen sekunder, men kan være veldig vonde.

1.gangs her. Jeg har ganske mye stikninger nederst i magen. Spesielt når jeg reiser meg brått feks. Men det er vel ikke det samme?
Stikningene varer stort sett bare noen sekunder, men kan være veldig vonde.
Det er ikke det samme. Det du kjenner, se nok ligamentsmerter, rett og slett voksesmermerter, fordi livmoren utvider seg

Hadde mine første to i dag, 9+5!
Hadde helt glemt følelsen, men kjente det jo igjen fra svangerskapet med Mini!

Kjemperart… Og så gøy nå, gi det X antall måneder så er jeg sikkert drit lei :hilarious:

Back
Topp