Kynnere

Superfersken

Andre møte med forumet
Jeg er 13 uker i morgen og har begynt å kjenne kynnere. Er det flere enn meg som har kjent det allerede?

Jeg har også i det siste kjent ein del press/ubehag på natt, er det noen som har opplevd det samme? Var sånn at jeg ikke fikk sove en periode i natt for ubehaget i livmora var såpass tydelig.. Det minnet om kynneren jeg fikk i dag... Kan ikke huske å kjent det i forrige svangerskap? (Kynnere ja, men ikke sånn om natta).

Last edited:
Hei, jeg er i uke 18 og sliter med det samme, bare at jeg får dette presset når jeg har luft i magen- ikke så mye når blæren er full. Kan heller Ikkje huske at det var sånn sist. Det bekymrer meg litt, men håper alt er bra:)

Hei, jeg er i uke 18 og sliter med det samme, bare at jeg får dette presset når jeg har luft i magen- ikke så mye når blæren er full. Kan heller Ikkje huske at det var sånn sist. Det bekymrer meg litt, men håper alt er bra:)
Ja det er den bekymringen som har kommet snikende på meg også... Regner jo med det ikke er noe galt, men man begynner jo å lure litt. Var på TUL på fredag og alt så fint ut så det er nok ikke farlig, bare ubehagelig.. :)

Ja det er den bekymringen som har kommet snikende på meg også... Regner jo med det ikke er noe galt, men man begynner jo å lure litt. Var på TUL på fredag og alt så fint ut så det er nok ikke farlig, bare ubehagelig.. :)
Ja jeg har doppler, og hørte hjertelyd for noen timer siden.. det er skikkelig ubehaglig ‍

Jeg kan få litt kynnere spesielt vist jeg løfter og bærer på sønn min. Første svangerskap fikk jeg også kynnere veldig tidlig i svangerskapet. Jordmor hadde ikke noe forklaring på hvorfor noen får det så tidlig. Men at når man førsta får det tidlig så blir det mere intenst ila svangerskapet. Men er alltid viktig å informere jordmor om det. Husker hun sa det til meg da. Men det er ikke farlig heldigvis. Pass på å ta pauser når kynnerene ikke vil gi seg og Puste godt med magen.

Masse kynnere her også. Uke 15 nå. Husker fra forrige svangerskap (mitt tredje) at det var mye mer kynnere da enn i 1. Og 2. Svangerskap. Ikke farlig, bare litt ubehagelig

Jeg har også hatt kynnere den siste uka. Livmora kjennes ut som en hard ball inni magen, og jeg blir litt uvel/må sette meg ned når det kommer flere etter hverandre. Litt ekkelt å kjenne det så tidlig ja..

Opplever kynnere på kvelden om jeg går lange dager. Er svangerskap nr 3 og har hatt det tidlig de to andre gangene også.

Her blir det mere og mere kynnere føles det ut som. Men livmor har også plutselig strekt seg over bekkenet nå, så lurer på om det kan ha en sammenheng.

Jeg hadde mye kynnere rundt uke 16-20 i forrige svangerskap, nesten ingenting senere enn det. Forhørte meg med jordmor som sa det var helt ufarlig, men best å sette seg ned når det skjedde, og generelt ikke stresse. Men ikke hatt så tidlig som uke 13. Alltid trygt å høre med jm om man er usikker på noe ❤️

Back
Topp