Kynnere

Bkno9846530

Flørter med forumet
Hei, jeg er i uke 26+4.
Hadde mye kynnere i uke 16-19 ca før det roet seg litt. Fra ca uke 23 har det tatt seg opp igjen, flere ganger per time, noen av de hakket mer enn ubehagelig. Har kynnere både ved hvile og aktivitet, også om natten. Nytt fra siste uke er samtidig menstruasjonssmerter og generelle magesmerter. Ringte føden på søndag som ba meg legge meg nedpå å ta 1 gram Paracet. Har i dag vært hos jordmor som mener jeg må holde meg helt i ro hjemme for å se om dette hjelper. Men ville dere ringt føden å krevd en sjekk av livmorhalsen? Har noen erfaring med dette?
Jeg er førstegangsfødende :)
 
Hei, jeg er i uke 26+4.
Hadde mye kynnere i uke 16-19 ca før det roet seg litt. Fra ca uke 23 har det tatt seg opp igjen, flere ganger per time, noen av de hakket mer enn ubehagelig. Har kynnere både ved hvile og aktivitet, også om natten. Nytt fra siste uke er samtidig menstruasjonssmerter og generelle magesmerter. Ringte føden på søndag som ba meg legge meg nedpå å ta 1 gram Paracet. Har i dag vært hos jordmor som mener jeg må holde meg helt i ro hjemme for å se om dette hjelper. Men ville dere ringt føden å krevd en sjekk av livmorhalsen? Har noen erfaring med dette?
Jeg er førstegangsfødende :)
Om kynnerne er vonde og du får de ved hvile også bør det sjekkes ut.
 
Får ikke komme til sjekk. Må ha henvisning fra fastlege

Det der er bare tull fra sykehuset… Etter uke 22-23 skal man kunne komme inn. Ville bedt fastlegen sende en krass henvisning og klage.
 
Ja, syntes det er litt dårlig! Virker som de kun tar inn AKUTTE ting. Jordmor har hvertfall sendt henvisning nå☺️

Vonde kynnere som ikke går over ved hvile kan jo bli veldig akutt, av egen erfaring men… Har dessverre, tross tidlig tidlig fødsel sist, måtte krangle selv med sykehuset denne gangen.
 
Vonde kynnere som ikke går over ved hvile kan jo bli veldig akutt, av egen erfaring men… Har dessverre, tross tidlig tidlig fødsel sist, måtte krangle selv med sykehuset denne gangen.
Har du født prematurt tidligere pga kynnere som gikk over til rier?
Hvordan går det med deg nå? Synd man må krangle seg til en sjekk. Selv hører jeg til ett stort sykehus, og har skjønt det er travelt, men uansett
 
Har du født prematurt tidligere pga kynnere som gikk over til rier?
Hvordan går det med deg nå? Synd man må krangle seg til en sjekk. Selv hører jeg til ett stort sykehus, og har skjønt det er travelt, men uansett

Jeg fødte storesøster 27+3. Kynnere og så rier, kom inn med veldig kort livmorhals.

10 dager lengre nå, følges opp av Ullevål. Men må mase på de også hvis det er behov.
 
Jeg fødte storesøster 27+3. Kynnere og så rier, kom inn med veldig kort livmorhals.

10 dager lengre nå, følges opp av Ullevål. Men må mase på de også hvis det er behov.
Ullevål her å
Huff så tidlig. Har det gått bra med henne? Har du samme problematikk nå?
 
Ullevål her å
Huff så tidlig. Har det gått bra med henne? Har du samme problematikk nå?

Gått ganske greit, men vil helst unngå det denne gangen :) Vi vet ikke eksakt hvorfor, så vanskelig å si om det vil skje igjen eller ei. Men er heldigvis forbi forrige fødsel med 10 dager nå.
 
Back
Topp