Kynnere

Skravlan

Forelsket i forumet
Augustlykke 2022 ❤️
Hei! Er i uke 32 og siste uka har det tatt seg ekstremt opp med kynnere. Magen blir helt knallhard mange ganger daglig. Tidvis hver gang jeg reiser meg. Ønsker å høre hvor mye kynnere dere andre har som er i ca samme uke som meg. Husker ikke fra sist jeg var gravid!

Hatt ekstremt med kynnere denne gangen, andregangs, allerede fra uke 24. I uke 33 tok det seg skikkelig opp og gikk over til premature rier, fikk riehemmede og de klarte å stoppe det. Er nå i uke 35 og det har begynt å ta seg opp igjen, har uregelmessige sammentrekninger i ulik grad hver dag..

Hadde ville nevnt det til jordmor om jeg var deg.

Hei! Er i uke 32 og siste uka har det tatt seg ekstremt opp med kynnere. Magen blir helt knallhard mange ganger daglig. Tidvis hver gang jeg reiser meg. Ønsker å høre hvor mye kynnere dere andre har som er i ca samme uke som meg. Husker ikke fra sist jeg var gravid!
Hei!
Jeg er i uke 35+2 og har hatt mye kynnere i godt over 10 uker. Har vært på kontroll på føden fordi de på et tidspunkt ble regelmessige. Jeg føler de kommer ved så og si alle anstrengelser, små som store, og selv om de aldri er vonde så er det ubehagelig når magen blir steinhard, stort sett alltid når jeg reiser meg. Går jeg turer er magen hard så og si hele tiden. Jeg har ikke telling på antall men det er MANGE i løpet av en dag altså!

Er spent på hvordan de endrer seg/tar seg opp nærmere termin.

Jeg er 35+4. Har hatt kynnere i mange uker, men helst ved turgåing. Kommer litt oftere nå de siste ukene, men som regel hvis jeg har vært litt aktiv. Igår hadde jeg et par som var skikkelig vonde, sånn at jeg måtte krøke meg litt sammen i dusjen.
Tror det er veldig store variasjonen her, ei jeg vet om var sykemeldt store deler av svangerskapet pga vonde kynnere.

Jordmor sa til meg at hvis kynnerne ikke roet seg etter at jeg hadde slappet av en stund så skulle jeg ringe føden :happy:

Det skjedde en endring hos meg rundt uke 31, da begynte kynnerne å komme veeeeldig ofte. Var inne på sjekk 31+4, ctg viste hyppige, regelmessige sammentrekninger, selv da jeg bare lå stille på den benken.. Undersøkelse av livmorhalsen viste at det ikke var noen tegn til modning, fikk bare beskjed om å ringe tilbake hvis jeg fikk sterke smerter samtidig som kynnerne.

Skal tilbake på ny sjekk på tirsdag, og har blitt 100% sykmeldt i mellomtiden for å ta det mer med ro! Kynnerne kommer fortsatt veldig ofte, enten jeg sitter, står, ligger eller går, men sjeldnere når jeg ligger! Var stressa forrige uke for dette, men nå begynner jeg å tenke at dette ikke kommer til å starte fødselen med det første!

Førstegangsfødende forresten! 32+6 i dag.

Jeg har det samme som deg, førstegangs 32+4 i dag. Visste ikke helt hva det var når det først started for litt over en uke siden, men nå er det kjempe ofte. Spesielt hvis jeg går, bøyer meg for klesvasken etc da er det bare å sette seg ned til det går over. :joyful:

Jeg har hatt mye kynnere i alle 3 svangerskapene, og gjerne fra første til tidlig andre trimester. De er veldig kraftige men blir aldri noe mer. De kom veldig hyppig her nå for 2-3 uker siden, men nå har de roet seg igjen. De kommer enten jeg er i ro eller i bevegelse, og magen blir helt hard, men ser ikke ut til å ha noe med slutten av svangerskapet å gjøre for min del.

Hva er kynnere? Er straks 35 fullgåtte uker, og har ikke en eneste en tror jeg..

Hva er kynnere? Er straks 35 fullgåtte uker, og har ikke en eneste en tror jeg..
Det er ikke sikkert du merker dem. Slik jeg har skjønt det så er det mange som aldri kjenner dem, mens andre gjør det. Jeg har veldig kraftige, fra tidlig stadie, men de hjelper meg så absolutt ikke å komme i gang med noe fødsel(blitt igangsatt godt over termin 2 av 2 ganger). Sånn sett betyr de ingenting her. Hos meg blir magen steinhard(livmoren), formes til dels etter hvordan babyen ligger, også gir den et rart press på... organene rundt tror jeg. Det blir ihvertfall litt rart å f.eks. puste. Ikke noe vondt, men kan være ubehagelig. Jeg har lest at noen ikke kjenner sammentrekningene i det hele tatt, men at alle har dem. Du kan google/søke her inne hvis du vil vite litt mer :)

Det er ikke sikkert du merker dem. Slik jeg har skjønt det så er det mange som aldri kjenner dem, mens andre gjør det. Jeg har veldig kraftige, fra tidlig stadie, men de hjelper meg så absolutt ikke å komme i gang med noe fødsel(blitt igangsatt godt over termin 2 av 2 ganger). Sånn sett betyr de ingenting her. Hos meg blir magen steinhard(livmoren), formes til dels etter hvordan babyen ligger, også gir den et rart press på... organene rundt tror jeg. Det blir ihvertfall litt rart å f.eks. puste. Ikke noe vondt, men kan være ubehagelig. Jeg har lest at noen ikke kjenner sammentrekningene i det hele tatt, men at alle har dem. Du kan google/søke her inne hvis du vil vite litt mer :)

Takk for svar. Ja, nei… har ikke kjent noe til sammentrekninger. Kjenner vanligvis kroppen min ganske godt, og kjenner det meste som foregår, men har ikke hatt noe lignende av det folk beskriver som kynnere og at magen blir stram.

Tusen takk for alle svar. Var faktisk veldig beroligende å høre at dette skjer hyppig hos dere andre også. Alt man skal lure på:sorry:

33+0 i dag :) har hatt en del kynnere en god stund.

Back
Topp