Kynnere

Lisbeth_Alvilde

Blir kjent med forumet
Flere som har begynt og få kynnere?

har i dag hatt sterke smerter i magen, (under navlen) og nesten slik at tårene har sprutet.
Min kjære ringte legevakta og spurte om det var normalt i uke 31+4.

Etter masse tester så kom de frem til at lille prinsen har det flott, og at alt ser bra ut der inne, og disse sammentrekningene mest sannsynlig er kynnere.

blir noen artige 8 uker fremover

Flere som har begynt og få kynnere?

har i dag hatt sterke smerter i magen, (under navlen) og nesten slik at tårene har sprutet.
Min kjære ringte legevakta og spurte om det var normalt i uke 31+4.

Etter masse tester så kom de frem til at lille prinsen har det flott, og at alt ser bra ut der inne, og disse sammentrekningene mest sannsynlig er kynnere.

blir noen artige 8 uker fremover
Jeg er 34+1 og har ganske mye kynnere om jeg er litt aktiv… det går over når jeg slapper av:)

Jeg har hatt det siden slutten av første trimester, men ikke smertefulle i den grad du beskriver! Er mest ubehagelig og noen ganger vondt, feks ved fysisk aktivitet. Høres jo veldig vondt ut det du har, håper ikke det skal fortsette sånn helt til termin❤️

Er en ubeskrivelig følelse.

er mest utsatt når jeg står eller er i bevegelse, og er svært lite så fort jeg legger meg ned.
Om det er tilfelle de siste ukene blir det mange late dager forann tv eller bok

Er en ubeskrivelig følelse.

er mest utsatt når jeg står eller er i bevegelse, og er svært lite så fort jeg legger meg ned.
Om det er tilfelle de siste ukene blir det mange late dager forann tv eller bok

Hos meg varierer det hvor mye kynnere jeg har/hvor lett de kommer. Av og til er det så snart jeg går ut på tur, andre ganger kan jeg gå ganske intensivt uten å få det. Kan også få det når jeg ligger i ro osv. Men trenger ikke å bety at det skal være sånn hver dag :)

Jeg har hatt mye kynnere siden desember.
Får veldig vonde! Vært til sjekk av livmorhalsen osv og den blir heldigvis ikke påvirket. Veldig ille enkelte dager, oftest på kveldene og når jeg røyser meg opp fra stolen og sånn. Men nå har jeg fått noen når jeg ligger i ro også! Må bare holde ut :hilarious:

Jeg får en del kynnere når jeg bøyer meg. For eksempel når jeg kler på meg eller tar ut av oppvaskmaskinen. Heldigvis er de som regel ikke smertefulle! Bare ubehagelige. Har de siste nettene også blitt vekket av det. Er 34+2 nå.

Jeg har fått mer og mer og den siste uken har jeg hatt masse, men heldigvis ikke smertefulle. Jeg kjenner det kun ved at det strammer seg veldig helt nederst over skambeinet, men hadde det hos jordmor som kunne fortelle at det var en kynner. Får det hvis jeg reiser meg raskt, løfter noe tungt eller går fort, så her må trening og aktivitet tilpasses bedre fremover tror jeg, hvis ikke blir dette slitsomt:hilarious:

Jeg har ikke kjent noe enda. Er 33+0 i morgen. Er det noe alle absolutt skal ha?

Er førstegangs og 37+5. Magen er hard å ta på av og til, men eg har aldri opplevd ‘kynnere’ eller andre ubehageligheter slik andre snakker om:)

Jeg kjente kynnere første gang i uke 15/16, og jeg er førstegangs. Tror ikke det er vanlig å kjenne det så tidlig, men jordmor sa det ikke var uvanlig heller. Det kan være ubehagelig, men det er heldigvis bare livmoren som trener seg opp til den store jobben den skal gjennomføre :) Alle gravide har kynnere, men noen merker mer til dem enn andre.

Hadde en periode rundt halvveis i graviditeten hvor kynnerne var skikkelig vonde, men nå kjenner jeg dem kun ved at magen blir hard og stram uten at det er vondt.

Back
Topp