Kynnere

J

Jane123

Guest
Flere som har mye kynnere? Er i uke 27 nå, og de siste dagene kommer kynnere som bare det. Spesielt hvis jeg er i aktivitet eller driver med noe. Hadde ingen kynnere med de andre før helt i siste uke med de andre. Men nå må jeg stoppe opp. Kanskje vanlig for flergangsfødende?
 
Jeg har masse kynnere, og særlig om jeg er litt sliten. Måtte sykemelde meg 100% fordi arbeid gjorde at jeg ble liggende med kynnere hele ettermiddag og kveld:banghead:
Hadde med førstemann, men da kun om jeg gikk for fort. Nå kommer de om jeg står, går, ligger og sitter:rolleyes:
Visstnok mer vanlig å være mer plaget som andregangs..
 
Kynnere får alle, det er slik livmor blir sterk og klar for fødsel :) men om ein blir plaga av dei, altså legger merke til kynnerene er ein anna sak. Var mykje meir plaga med nr 2, men det var også svært kort tid etter første fødsel. Det var ekkelt for føltes jo som maserier eg hadde på slutten med nr 1, men var vist heilt vanlig at fleirgangs hadde kraftigere kynnere som rett og slett føltes som maserier.

Nå med nr 3 ganske mange år etter merker eg dei kun godt når eg er sliten, då kan dei tilogmed gjer vondt. Har merka dei godt siden uke 14-15, men har ikkje plaga meg/gjort vondt før uke 27-28 ish.
 
Er straks 30 uker og venter nummer 3.
Flere kynnere i timen her, ca 2-5 tydelige, og jeg vet at det kommer mange små som såvidt strammer litt. De siste par dagene har kynnerne endret seg litt ved at jeg har mer murringer og strålinger og fler av kynnerne begynner å bli ubehagelige.
Så lenge det ikke øker i intensitet og blir tilbakevendende, så tror jeg at det bare gjelder å lytte til kroppen, hvile litt mer enn man har gjort hittil og pause litt innimellom :) Fin øving for kroppen og gir god modning før fødsel, dette ☺️ Tredje trimesteret krever ofte litt mer og man kan ha det litt tyngre. Desto viktigere å roe ned litt før man skal gjennomføre finalen og starte på det «fjerde trimesteret».
 
Er i uke 30 nå, andre gangs, og har også mer kynnere denne gangen. De kommer veldig kjapt ved aktivitet og anstrengelser, og forsøker bare å lytte til kroppen :happy:
 
Er i uke 27. får mange kynnere. Både når jeg ligger på sofaen å slapper av eller beveger meg rundt. Merker det spesielt godt om jeg i utgangspunktet må tisse :D nesten så jeg ikke klarer å knipe igjen da:joyful:. Dette er andre barnet, og merker de kom tidligere og oftere enn sist.
 
Hei! Jeg er førstegangsgravid uke 29, og opplever mye kynnere i det siste. I tillegg har jeg ryggsmerter. Da jeg hadde kontroll hos jordmor i dag, ble jeg henvist til sykehuset fordi de var redde for tidlig fødsel. De sa at det ikke var noe åpning, og dermed ingen risiko for det. Likevel sitter jeg hjemme og stresser hver gang jeg får kynnere så håper det bare er noe vanlig
 
Hei! Jeg er førstegangsgravid uke 29, og opplever mye kynnere i det siste. I tillegg har jeg ryggsmerter. Da jeg hadde kontroll hos jordmor i dag, ble jeg henvist til sykehuset fordi de var redde for tidlig fødsel. De sa at det ikke var noe åpning, og dermed ingen risiko for det. Likevel sitter jeg hjemme og stresser hver gang jeg får kynnere så håper det bare er noe vanlig
For mange hjelper det å roe ned den daglige aktiviteten, kanskje ta et varmt bad/dusj, legge seg å hvile hvis det blir for heftig. Men dette snakket sikkert jordmor med deg om :) Jeg leser jo her og der på nett at nå i tredje trimester, så blir det fler «vondter» igjen. Magen vokser mye, baby trykker på nerver osv. Baby presser nedover og puppene vokser. Bekkenleddplagene som kanskje ikke var der før, kommer når det nærmer seg finalen.

Hos meg har vondtene økt betraktelig de siste par dager, bare. Jeg tenker også å kontakte føden dersom denne intensiteten ikke gir seg. Men her kommer kynnerne og avløser hverandre på kvelden, men på dagtid kommer det flere kraftige, men ikke rett etter hverandre. Så egentlig stresser jeg ikke, fordi jeg vet at hvis dette blir rier, så merkes det en vesentlig endring. Dette er bare små maserier for mitt vedkommende. Rier gjør vondt, iallfall vondere enn kynnere, og det trykker nedover i nedre del av overkroppen.
Jeg leser at du er førstegangs, så jeg forstår GODT at du lurer og at du blir stresset/bekymra. Så husk at både helsestasjon og føden har lav terskel for å hjelpe deg. Og nå har du jo allerede vært inne en gang for sjekk, og da vet du også at de tar i mot deg om du er bekymra ☺️❤️
Forsøk å hvile. Funker det ikke, så kontakter du jordmor igjen ❤️
 
For mange hjelper det å roe ned den daglige aktiviteten, kanskje ta et varmt bad/dusj, legge seg å hvile hvis det blir for heftig. Men dette snakket sikkert jordmor med deg om :) Jeg leser jo her og der på nett at nå i tredje trimester, så blir det fler «vondter» igjen. Magen vokser mye, baby trykker på nerver osv. Baby presser nedover og puppene vokser. Bekkenleddplagene som kanskje ikke var der før, kommer når det nærmer seg finalen.

Hos meg har vondtene økt betraktelig de siste par dager, bare. Jeg tenker også å kontakte føden dersom denne intensiteten ikke gir seg. Men her kommer kynnerne og avløser hverandre på kvelden, men på dagtid kommer det flere kraftige, men ikke rett etter hverandre. Så egentlig stresser jeg ikke, fordi jeg vet at hvis dette blir rier, så merkes det en vesentlig endring. Dette er bare små maserier for mitt vedkommende. Rier gjør vondt, iallfall vondere enn kynnere, og det trykker nedover i nedre del av overkroppen.
Jeg leser at du er førstegangs, så jeg forstår GODT at du lurer og at du blir stresset/bekymra. Så husk at både helsestasjon og føden har lav terskel for å hjelpe deg. Og nå har du jo allerede vært inne en gang for sjekk, og da vet du også at de tar i mot deg om du er bekymra ☺️❤️
Forsøk å hvile. Funker det ikke, så kontakter du jordmor igjen ❤️
Det med å roe ned aktiviteten har hjulpet mye på mine kynnere! Er 32+1 i dag, og var mer plaget med kynnere rundt uke 28-29. Fikk det heletiden om jeg beveget meg, satt eller lå, og det ble veldig ubehagelig, ble faktisk litt bekymret selv, da det ble litt vondt også..
Begynte å ta det mye mer med ro, da jeg også har vært plaget mye med bekken. Nå har det roet seg en del med begge tingene:Heartpink
 
Her har også kynnerne roet seg masse. Nå jobber jeg veldig lite, men når jeg skal jobbe helg eller nettopp har jobbet helg kommer kynnerne på rekke og rad i et par dager før og etter. Tror kroppen automatisk stresser litt ekstra pga helgejobbinga. Ellers går jeg mye hjemme og styrer min egen hverdag selv om den er veldig aktiv. Men jeg påvirkes ikke av andres beslutninger da, og det tror jeg har relativt mye å si.
 
Jeg leser at flere «mister» modningstegn jo nærmere de kommer termin. Foreløpig er det like mye vondter og kynnere her. Kanskje det roer seg når han plasserer seg i hodeleie eller seteleie. Han ligger fortsatt og har det meget behagelig på tvers. Ligget slik i flere uker allerede :hilarious:
 
Jeg leser at flere «mister» modningstegn jo nærmere de kommer termin. Foreløpig er det like mye vondter og kynnere her. Kanskje det roer seg når han plasserer seg i hodeleie eller seteleie. Han ligger fortsatt og har det meget behagelig på tvers. Ligget slik i flere uker allerede :hilarious:
Det kan hende, her ligger baby med hode ned og har gjort det en liten stund.
 
Syns jeg har mer kynnere nå enn for 2-3 uker siden. Er nå 31+1. Syns også at det har blitt mer "knivstikk" og press nedover, i tillegg til kynnerene etter at hun la meg med hode ned for ca 1,5 uke siden. Tenker det meste er normalt og det gir seg så lenge jeg stopper opp og hviler litt.
 
Foreløpig få og lette kynnere, kan nesten ikke si jeg legger merke til dem. Bortsett fra etter orgasme da, men den er vel selvindusert:p 28 uker.
 
Annengangs og uke 32+ nå og merker at kynnerne de siste ukene har blitt mye sterkere og noen av dem ganske vonde. Føles lenge til termin!
 
Annengangs og uke 32+ nå og merker at kynnerne de siste ukene har blitt mye sterkere og noen av dem ganske vonde. Føles lenge til termin!
Føler den, har tatt seg opp på meg nå også de siste par dagene, er utrolig ubehagelig..:confused: Virker som hu har byttet stilling nå..:shifty: Var nokså greit når hu lå med hodet ned:shy:
 
Back
Topp