Kynnere?

Bkno7025310

Første møte med forumet
Hei,
Er førstegangs og lurer på om noen mer erfarne har noen svar. Tenker evt å kontakte jordmor i morgen.
Kjennes kynnere ut litt som hold/ sting over deler av magen? Jeg er 25+5 nå og har over en tid kjent sterk hold nederst og som regel i høyre side av magen av og til når jeg går tur, typ etter 5 min. Noen ganger kun svakt, andre ganger så ubehagelig at jeg går med museskritt. Blir verre i opp og nedbakker. Gir seg alltid en stund etter jeg er kommet frem. Men nå de siste par dagene kommer det hele tiden når jeg beveger meg, går til jobb, på butikken e.l., og blir usikker på hva det er - om det er magemuskler som strekker seg mye om dagen nå som magen har poppa, kynnere eller om det er noe annet.

Dette synes jeg høres ut som ligamentsmerter. Jeg får det også når jeg er ute og går, særlig den siste tida. Hos meg er det mest på høyresiden. Kjennes ut som sting, sånn man kan få når man drikker mye og så løper. Fikk det i går da jeg gikk til barnehagen, og fant ut at det hjalp å trekke pusten dypt. Kynnere kjennes helt annerledes ut. Da blir hele magen hard, og det kjennes ut som man mister pusten litt. Kjennes ut som noen har tak rundt livmora og vrir den, ubehagelig, men ikke direkte vondt. Dette er mitt tredje svangerskap, og var veldig plaget med kynnere særlig andre svangerskap. Mindre denne gangen, med har det daglig.

Hei,
Er førstegangs og lurer på om noen mer erfarne har noen svar. Tenker evt å kontakte jordmor i morgen.
Kjennes kynnere ut litt som hold/ sting over deler av magen? Jeg er 25+5 nå og har over en tid kjent sterk hold nederst og som regel i høyre side av magen av og til når jeg går tur, typ etter 5 min. Noen ganger kun svakt, andre ganger så ubehagelig at jeg går med museskritt. Blir verre i opp og nedbakker. Gir seg alltid en stund etter jeg er kommet frem. Men nå de siste par dagene kommer det hele tiden når jeg beveger meg, går til jobb, på butikken e.l., og blir usikker på hva det er - om det er magemuskler som strekker seg mye om dagen nå som magen har poppa, kynnere eller om det er noe annet.
Akkurat dette har jeg, og for meg er det blitt svært plagsomt. Jeg kan nesten ikke være i aktivitet i det hele tatt, får slike smerter du beskriver etter å ha gått 5 min og det blir bare verre jo lenger jeg går. Må også være forsiktig når jeg gjør husarbeid, det kan også trigge disse smertene. Hos meg sitter det mest på venstre side, men også høyre noen ganger og noen ganger begge samtidig. Dette er faktisk det som er mest plagsomt for meg på dette tidspunktet i graviditeten, det er veldig hemmende i hverdagen og ikke minst rett og slett vondt. Skal ta dette opp på 28ukers kontroll neste uke, men antar det ikke er så mye å gjøre med det.

Kynnerne jeg har kjennes helt annerledes ut. Da strammer livmor seg og magen blir hard. Ikke vondt, bare litt ubehagelig om den er litt kraftig.

Back
Topp