Kynnere

Lunken

Blir kjent med forumet
Flere som har kynnere, hvordan kjennes de ut? Har hvertfall 1 hver dag, ofte flere ila dagen, men er førstegangs og ikke 100% sikker

Flere som har kynnere, hvordan kjennes de ut? Har hvertfall 1 hver dag, ofte flere ila dagen, men er førstegangs og ikke 100% sikker
Ja, har flere om dagen, særlig på kvelden etter jeg har lagt meg i sengen. Kjenner at magen/livmor strammer seg skikkelig og blir helt hard. Varer vel en 15 sekunder kanskje? Noen ganger litt lenger.. Ikke vondt, mer merkelig følelse!

Ja, jeg har noen få hver dag. Hadde veldig mange med førstemann, og man skal jo visstnok få enda flere med neste barn..

Det er livmoren som strammer seg, så de kjennes mer eller mindre ut som akkurat det; en stor muskel som strammer seg veldig. Det er litt samme følelsen som når man strammer lårmuskelen alt man kan, bare at det er i livmorområdet. Noen ganger kan mine være ganske ubehagelige, når de strammer veldig over en utstikkende babydel (og da ser magen helt psyko ut, en kjempekul som stikker ut på ene siden).

Hadde mange i timen hele siste trimester sist, så kjempegøy om det skal bli enda mer nå...

Jeg tror (!) jeg har det flere ganger om dagen. Magen kjennes veldig hard og jeg kan miste litt pusten... Men i går hadde jeg veldig mange følte jeg. Ble litt stresset. Men følte at magen har vært veldig «full» siste dagene, at den sprenger liksom. (Er 25+5) Lest at man kan få flere kynnere da, men aner ikke om det stemmer eller hvorfor det skjer så supert om noen vet og vil dele. Kan man ha for mange kynnere? Også førstegangs :)

Jeg har en del kynnere. Kjenner at muskelen strammer seg og magen blir helt hard. Kan få en litt merkelig form alt etter hvordan babyen ligger. Får også noe murring nede ved symfysen/rett over ved kynnere. Jo fullere blæra er, jo hyppigere kynnere hos meg :hilarious: Ellers er aktivitet og stress "utløsere" for min del.

Back
Topp