Kynnere

Frk. Drops

Betatt av forumet
Marshmallows2021
Har de siste dagene hatt en god del kynnere. Er 14 uker. Har ikke noe tegn til uvi. Er ubehagelig og slitsomt. Kan ikke huske kynnere kom så tidlig med de 2 andre jeg har. Er det vanlig at det kommer tidligere og mer med nr 3? Og er det flere som har kynnere så tidlig?

Har hatt det et par uker nå, men syns ikke det er særlig plagsomt enda. Mest ved brå bevegelser eller etter brekninger. 13+2.

Har hatt det et par uker nå, men syns ikke det er særlig plagsomt enda. Mest ved brå bevegelser eller etter brekninger. 13+2.
Merker kynnere godt etter en dag med en del aktiviteter eller jeg har gått mye. Er jo midt oppi flytting, så kan vel være derfor jeg merker det mer da.

Jeg hadde masse masse kynnere første svangerskap, men usikker på når det begynte den gangen.. foreløpig har jeg bare hatt én dette svangerskapet da jeg var 11-12 uker i forbindelse med at jeg gikk tur :) Følte det var tidlig, men tydeligvis ikke :D

Jeg har aldri kjent kynnere (ikke første svangerskap og ikke nå).. kan jeg spørre hvordan det kjennes ut? :wacky:

Er også på nr 3, og har kjent endel den siste uken (er 12+3) særlig på kveldene! Har vært mye stress på jobb den siste tiden, så når jeg da legger meg på sofaen så har jeg kjent det godto_O

kan absolutt ikke huske å ha fått det så tidlig med de andre, har kanskje ikke lagt merke til det så godt da man ikke helt vet hva man skal «kjenne etter»???

Jeg er bare 10+6 i dag men har kjent kynnere ei god stund nå. Spesielt etter veldig tunge dager på jobb så roer det ser liksom aldri på kveldstid har jeg lagt merke til.
Husker jeg merker de ganske tidlig de to første gangene jeg var gravid også. Så det er kanskje ikkje så unormalt. Tenkte likevel å høyre med legen om de er et tegn på å kanskje prøve å ta det mer med ro.

Jeg hadde enormt mye kynnere i forrige svangerskap, men tror ikke jeg merket noe til de før rundt uke 16. Nå er jeg bare 12+2 og har merket det godt de siste par ukene allerede. De siste fire-fem dagene har det tatt helt av. Konstante kynnere hele ettermiddagen/kvelden. Heldigvis er det ikke vondt eller noe som bekymrer meg, men jeg blir veldig sliten av det.

De siste dagene har jeg opplevd det jeg tror er kynnere. Er 12+3 i dag. Sist svangerskap hadde jeg mange kynnere fra uke 20 ca. og de utviklet seg etter hvert til premature rier. Så dette her syntes jeg ikke var noe gøy.
Det er 10 år siden sist, men jaggu hva kroppen husker. Blir en "stram" følelse der nede, får høyere puls, og en slags hetebølge.
Dette blir et langt svangerskap om de skal begynne allerede nå altså :sorry:

Jeg har også begynt å kjenne kynnere den siste uken. Er i uke 13 eller 14 nå og syntes at det er litt tidlig. :facepalm:

De siste dagene har jeg opplevd det jeg tror er kynnere. Er 12+3 i dag. Sist svangerskap hadde jeg mange kynnere fra uke 20 ca. og de utviklet seg etter hvert til premature rier. Så dette her syntes jeg ikke var noe gøy.
Det er 10 år siden sist, men jaggu hva kroppen husker. Blir en "stram" følelse der nede, får høyere puls, og en slags hetebølge.
Dette blir et langt svangerskap om de skal begynne allerede nå altså :sorry:
Forstår godt at du blir bekymret med din erfaring :Heartred
Vil bare si at alle har kynnere, hele svangerskapet, så det trenger ikke å bety at du får premature rier denne gangen også :Heartred
Ta deg en prat med jordmor om det er noe du bekymrer deg over :hug013

Forstår godt at du blir bekymret med din erfaring :Heartred
Vil bare si at alle har kynnere, hele svangerskapet, så det trenger ikke å bety at du får premature rier denne gangen også :Heartred
Ta deg en prat med jordmor om det er noe du bekymrer deg over :hug013
Takk for gode ord! Har drøftet med fødselslege, og hun sa også at det ikke trenger å skje igjen. Så var det bare å legge bort tanker og bekymringer da :angelic: lettere sagt enn gjort:sorry:
Skal si til meg selv hver gang jeg kjenner en at det er normalt, så kanskje jeg klarer å overbevise meg selv :happy:

Takk for gode ord! Har drøftet med fødselslege, og hun sa også at det ikke trenger å skje igjen. Så var det bare å legge bort tanker og bekymringer da :angelic: lettere sagt enn gjort:sorry:
Skal si til meg selv hver gang jeg kjenner en at det er normalt, så kanskje jeg klarer å overbevise meg selv :happy:
Ja det er mye lettere sagt enn gjort dessverre. De har en artikkel på babyverden ang kynnere, dersom du er en sånn som klarer å la deg berolige litt av å lese om det :) tror jeg linket til den på første siden her, skal sjekke. Hiver den inn etterpå dersom den ikke alt ligger der :happy:

12+3 her. Hadde kynnere for første gang på søndag. Jordmor bekreftet det i går. Sto og dampet en kjole da det strammet seg over nedre del av magen, og jeg følte meg varm og litt ør. Ble nødt til å gå og legge meg ned. Gikk over etter et par minutter. Litt skummelt siden det var nytt for meg, men helt ufarlig. :) Stopp aktiviteten du driver med og sitt/ legg deg ned litt, sa jordmor.

12+3 her. Hadde kynnere for første gang på søndag. Jordmor bekreftet det i går. Sto og dampet en kjole da det strammet seg over nedre del av magen, og jeg følte meg varm og litt ør. Ble nødt til å gå og legge meg ned. Gikk over etter et par minutter. Litt skummelt siden det var nytt for meg, men helt ufarlig. :) Stopp aktiviteten du driver med og sitt/ legg deg ned litt, sa jordmor.
Meg meg skjer det nesten utelukkende når jeg er i ro, så er ikke mye å stoppe med :hilarious:

Kan ha ganske vonde kynnere innimellom, ofte når jeg legger meg for kvelden, merkelig nok! Er ofte ganske sliten når kvelden kommer, så mulig derfor :) første gangene ble jeg redd, men har heldigvis sett liv i mellom, så nå bare prøver jeg å slappe av til det går over :)

Back
Topp