Kynnere

Mamma13-15-20

Glad i forumet
Stjerneskuddene 2024
Har du/dere merket masse til det?
Eg er tredjegangs, og noen ganger er det så masse at det føles veldig ubehagelig.
I sted var det 3-4 på under en halvtime ..
Er straks uke 20.
 
Last edited:
Jeg tror jeg hadde mine første kynnere i går, er i uke 23+2 med første. Synes det var ubehagelig/vondt. Og etterpå merket jeg det på magen når jeg gikk på do. Kom da vi gikk rolig kveldstur og kjente også en etterpå når jeg lå i senga. Har tatt det ganske rolig i dag, men kjente «noe» da vi gikk tur iste også. Tror kanskje jeg har stresset og ryddet litt for mye de siste dagene, håper det ikke blir mer på en stund for da får man ikke gjort så mye før fødsel :)
 
Jeg tror jeg hadde mine første kynnere i går, er i uke 23+2 med første. Synes det var ubehagelig/vondt. Og etterpå merket jeg det på magen når jeg gikk på do. Kom da vi gikk rolig kveldstur og kjente også en etterpå når jeg lå i senga. Har tatt det ganske rolig i dag, men kjente «noe» da vi gikk tur iste også. Tror kanskje jeg har stresset og ryddet litt for mye de siste dagene, håper det ikke blir mer på en stund for da får man ikke gjort så mye før fødsel :)

Det er ganske vanlig, husker eg blei litt sjukemeldt i det første svangerskapet fordi alt var nytt og eg blei litt småredd. Stress, fysisk aktivitet og sex kan fremme kynnere. De er svake til å begynne med, men kan bli vonde og ubehagelige etter hvert når man er komt langt i svangerskapet.
Det er livmoren som trener seg opp til fødsel.

Har vært hjemme med sykt barn idag. Så syns det var rart det kom på en rolig dag hjemme, enn i stedenfor en dag der det er full rulle mtp jobb og å få de to eldste ut av huset og til skole/barnehage.
 
Får bare etter sex enn så lenge :p
Men jeg hadde sykt mye med andremann. Spesielt ved trening og gåturer. Måtte stoppe opp hele tiden! Var bombesikker på at han skulle bli født før termin, men jaggu måtte han bli tvunget ut 2 uker på overtid :wacky:
 
I går strammet det over heeele magen, så det var litt ekkelt. Da slo det meg at jo...kanskje jeg skal ha smertelindring når jeg føder:smiley-angelic006

Sex står så langt ned på ønskelisten nå, så ingen fare for det...Her går det i turer, vasking av babytøy og rydding. Hjemmekontor og 50% sykemeldt, så det blir lite aktivitet ifm jobb. Men noe jobbstress blir det.
 
Får bare etter sex enn så lenge :p
Men jeg hadde sykt mye med andremann. Spesielt ved trening og gåturer. Måtte stoppe opp hele tiden! Var bombesikker på at han skulle bli født før termin, men jaggu måtte han bli tvunget ut 2 uker på overtid :wacky:

Har hatt masse kynnere i mine tidligere graviditeter, så får det nok denne gangen også.
Her er mine 2 første styrtfødsler. Så spent på nr 3 ;)
 
:anyone
I går strammet det over heeele magen, så det var litt ekkelt. Da slo det meg at jo...kanskje jeg skal ha smertelindring når jeg føder:smiley-angelic006

Sex står så langt ned på ønskelisten nå, så ingen fare for det...Her går det i turer, vasking av babytøy og rydding. Hjemmekontor og 50% sykemeldt, så det blir lite aktivitet ifm jobb. Men noe jobbstress blir det.

Kroppen gir beskjed når den trenger pause, høres ut som du gjør det rette :happy:
Ja, det kan være ekkelt. I alle fall når det strammer sånn at en må springe på do ;)
 
Jeg har også en del kynnere.. fikk beskjed om å ta det med ro når jeg fikk det og visst det skjedde ofte skulle jeg kontakte jordmor.
 
Hadde en del mellom uke 15-17, men når har det gått en stund.

Tror de kommer de dagene jeg har hatt det mest travelt så prøver å sakke ned litt når jeg merker de. Tar ikke like tunge tak som med de 2 andre føler jeg, men samtidig så har jeg aldri hatt en 2 åring eller barn i «på armen» alder tidligere svangerskap :)
 
Lurer på om det er kynnere jeg har hatt i dag..? Har løftet flere tunge ting på jobb i dag, og det har vært vondt å bare gå vanlig.. (skulle ønske det gikk an å gå i fosterstilling).. det stakk og var ganske vondt, så måtte sjekke etter blod da jeg tissa. Magen har vært ganske hard når jeg har kjent på den. Ble mykere igjen da jeg la meg nedpå..
 
Lurer på om det er kynnere jeg har hatt i dag..? Har løftet flere tunge ting på jobb i dag, og det har vært vondt å bare gå vanlig.. (skulle ønske det gikk an å gå i fosterstilling).. det stakk og var ganske vondt, så måtte sjekke etter blod da jeg tissa. Magen har vært ganske hard når jeg har kjent på den. Ble mykere igjen da jeg la meg nedpå..

Det er typisk kynnere. Magen føles hard/stram, for så å bli mjuk og vanlig igjen. Kan også føle trang til å tisse når en kynner kommer.
 
Hatt kynnere her også siste uken. Mest når jeg sitter eller ligger helt stille. Gjør ikke vondt men ubehagelig er det:happy: er 23+3 i dag
 
Får noen nå og da, jordmor sa det er vanlig for flergangs. Hun sa at det ikke var farlig, men at det kanskje var ett tegn om å roe litt ned. For det kommer ofte når jeg er litt aktiv og stressa :p
 
Får det av og til ved anstrengelse! Men ikke noe som er plagsomt enda:happy: var ikke plaget forrige svangerskap, men nå er dette svangerskapet heilt ulikt fra forrige også!
 
Har en god del på kvelden når jeg hviler på sofaen.. Har i det siste fått en sann ubehagelig følelse i magen, som om jeg skal få skikkelig dårlig mage.. Kjenner at det strammer seg hele magen men så slipper det opp med en gang etter noen sekunder .. Hadde mye kynnere sist og dro ofte til sykehuset fordi de kom så ofte, men den "nå må jeg på do, dårlig mage" følelse er nytt.. Usikker på hvorfor, har ikke vondt heldigvis :)
 
Back
Topp