Kynnere

Tufso86

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Er det flere som merker kynnere? Jeg er 14 uker på mandag og har merket mye kynnere de siste dagene. Om natten når jeg våkner og er tissetrengt har jeg alltid kynner og livmor buler ut rett under navlen. Jeg var mye plaget med kynnere under aktivitet i de andre svangerskapene mine, men kan ikke huske at de var merkbare så tidlig? Og er det noe sammenheng med det å være tissetrengt og ha kynner? Det skjer om dagen også hvis jeg sover på sofaen, steinhard livmor når jeg våkner og må på do:wideyed:

Ingenting er vondt, men jeg kjenner de godt.

Her kjente jeg det for første gang i dag 11+6. Det begynte rundt uke 12 sist også, og var helt ekstremt resten av svangerskapet. Ble trigget av alt mulig.. Ser ut til at det blir samme denne gangen:facepalm:

Aldri kjent noe særlig til det så vet nesten ikke hvordan det kjennes ut :hilarious:

Hvordan kjennes de ut?
Tidlig i svangerskapet som nå blir livmoren steinhard og buler litt ut (sånn er det ihvertfall hos meg). Senere i svangerskapet strammer også livmoren seg og hele magen blir steinhard. Da blir det også nesten umulig å bevege seg og tungt å puste. Utrolig slitsomt når det skjer ørti ganger hver dag!!:wacky:

Tidlig i svangerskapet som nå blir livmoren steinhard og buler litt ut (sånn er det ihvertfall hos meg). Senere i svangerskapet strammer også livmoren seg og hele magen blir steinhard. Da blir det også nesten umulig å bevege seg og tungt å puste. Utrolig slitsomt når det skjer ørti ganger hver dag!!:wacky:
Takk for svar! Gjør det vondt i det hele tatt?

Hvordan kjennes de ut?
Man kjenner liksom at det bare strammer seg til, også blir livmoren en hard klump. Når magen er større så starter mine nede, også «brer» de seg oppover. Ikke vondt, men kan være litt ubehagelig fra midten og mot slutten. Mine kom ved aktivitet ofte, og da måtte jeg liksom sakke farten litt til det gikk over. Men ikke vondt nei ☺️

Man kjenner liksom at det bare strammer seg til, også blir livmoren en hard klump. Når magen er større så starter mine nede, også «brer» de seg oppover. Ikke vondt, men kan være litt ubehagelig fra midten og mot slutten. Mine kom ved aktivitet ofte, og da måtte jeg liksom sakke farten litt til det gikk over. Men ikke vondt nei ☺️
Hvordan har fødselsriene dine vært? Ifølge min lege er mye kynneaktivitet ofte forbundet med effektive åpningsrier/raske fødsler. Det stemte veldig godt hos meg sist!:)

Hadde det i går. Har foreldrene mine på besøk samtidig som vi ordner til barnebursdag til i dag. Var ute å handla med foreldrene mine i går og stressa litt med det, så da jeg endelig kom hjem fikk jeg kynnere å måtte legge meg i sofaen, så min stakkars mann måtte bake alle kakene og muffinsene til i dag. Det var vel greit, egentlig, for det ble veldig fine kaker.

Hvordan har fødselsriene dine vært? Ifølge min lege er mye kynneaktivitet ofte forbundet med effektive åpningsrier/raske fødsler. Det stemte veldig godt hos meg sist!:)

Jeg har ikke hatt kynnere (merkbare ihvertfall) og min siste fødsel gikk rimelig raskt. :blackeye:

jeg har hatt effektive rier frem til 3/4 cm åpning. Deretter har riene økt i styrke, men åpningen har stått stille. Det har skjedd i begge fødslene mine. Men det er jo flere faktorer som spiller inn - min første satt i seteleie med venstre kne foran, og har nok da sittet skjevt og stanget i bekkenet. Nummer to var stor (4645 g), og har nok stanget av den grunn. Første fødsel 24 t, andre fødsel 22 t:bag:
Dersom jeg får føde en normalvektig baby i hodeleie denne gangen så kan det jo hende jeg får en raskere fødsel :) Jeg håper veldig på det:D

jeg har hatt effektive rier frem til 3/4 cm åpning. Deretter har riene økt i styrke, men åpningen har stått stille. Det har skjedd i begge fødslene mine. Men det er jo flere faktorer som spiller inn - min første satt i seteleie med venstre kne foran, og har nok da sittet skjevt og stanget i bekkenet. Nummer to var stor (4645 g), og har nok stanget av den grunn. Første fødsel 24 t, andre fødsel 22 t:bag:
Dersom jeg får føde en normalvektig baby i hodeleie denne gangen så kan det jo hende jeg får en raskere fødsel :) Jeg håper veldig på det:D

Oi, jeg trodde min siste var stor, 4330 :nailbiting: hun kom ut på 45 min og utrolig nok måtte jeg ikke sy ett sting. Tror det var rundt den tiden det var veldig stor fokus på finske jordmødre.

Oi, jeg trodde min siste var stor, 4330 :nailbiting: hun kom ut på 45 min og utrolig nok måtte jeg ikke sy ett sting. Tror det var rundt den tiden det var veldig stor fokus på finske jordmødre.

Jeg fikk faktisk bare et par pyntesting, til tross for at jeg ble klippet med nummer en! Var aå redd det skulle sprekke opp igjen, men jordmor gjorde en helt fantastisk innsats med å støtte. Ble helt overraska da hun sa det ikke var rifter, bare et par små sår:woot:

Blir steinhard i magen etter de lengste dagene på jobb, slipper tak etter en times tid på sofaen. Men det kommer ikke i tak slik som jeg husker kynnere fra sistgang.

Back
Topp