Kynnere....

09mamma

Blir kjent med forumet
jeg har hatt en del kynnere dette svangerskapet og har nevnt det for jm. Men nå har jeg fått kynnere nesten hele tiden de siste dagene. Ca fra fredag! Bare jeg forandrer stilling så kommer dem. I natt våknet jeg av det! Dette gjør jo at jeg gruer meg til jobbdagene ( jobber 50% pga ufør ) har 6 uker igjen til permisjon men vet ikke om jeg holder ut hvis disse kynnerene skal være så plagsomme
Noen erfaring med kynnere og hva som kan hjelpe? De kommer selvom jeg slapper av! Er det riktig at det er helt vanlig som min jm mener ?
 
Jeg hadde en god del. Men om du ikke takler å jobbe, så bør du sykmelde deg. Det er jo dritvondt. Snakk med fastlegen om det.

Ellers funka det med varmepute og sånne ting.
 
Kynnere er vanlig, men kommer de så ofte og så intenst så bør du kanskje sykemeldes helt, avhengig av hvor mye du kan slappe av på jobb. Jeg har hatt mye kynnere i helgen og jobber i butikk, så på kontrollen i dag sa jordmor at hun vil ha meg sykemeldt 100% ut uken så jeg får slappet av og kynnerne forhåpentligvis roer seg. Ta en ny prat med jordmor eller lege om det.
 
Min jm er tydelig på at med kynnere i det omfanget så hadde det vært grunn til sykemelding!
 
Kynnere er heilt normalt, men ville vurdert sjukemelding ja så kroppen din får roe ned. Om ikkje 100% så gradert :) I absolutt verste fall (men sjeldan) så kan det å ikkje lytte til kroppen sin og trigge kynnere fremprovosere rier, det skjedde med meg forrige svangerskap så har gått 100% sjukemeldt no sidan eg er svært plaga med kynnere bare eg reiser meg opp omtrent. Snakk med lege eller jordmor og få ei vurdering på det, kjem jo an på typen jobb og kor voldsomt du har det :)
 
Jeg ville også bedt om en sykemelding i ditt tilfelle, for å unngå at kynnerene går over i rier og tidlig fødsel.
 
Be om sykemelding, du. Det kan gå over i premature rier, og kynnere er ett tegn på at man skal roe ned - selv om det er normalt :)
 
Back
Topp