Kynnere

linda16

Blir kjent med forumet
jeg er 25 +2 uker på vei men har opplevd kynnere nå i Ca 1 uke.
Får de daglig alt fra 1 til ca 3 om dagen.
Det kommer som kasta på meg og det føles ubehagelig ut men vare bare noen sek.
Er det flere som har det slik?
 
Helt vanlig
 
Har hatt det fra uke 20 ish, er nå uke 27+. Kommer som regel hvis jeg er litt ekstra aktiv og rører litt mye på meg.

Heldigvis ikke uvanlig og heller ikke farlig, bare litt ubehagelig. Er jo bare livmora vår som trener litt.
 
Jeg tror jeg har det. Av og til blir magen knallhard for noen minutter, men det er ikke vondt (heldigvis)
 
Merker magen strammer seg godt når jeg presser meg selv litt for mye, så det er vell kanskje kynnere det da:confused:
 
Har nå hatt det i noen uker mener jeg.. Men det kommer jo ofte når jeg er sliten eller holder på med noe, eller akkurat har satt meg ned etter mye kaving; og da tenker jeg gjerne ikke over det før jeg plutselig kjenner at magen er hard og ubehagelig. Det er jo ikke så vondt akkurat, men det er jo litt ubehag, kombinert med at jeg da gjerne er sliten generelt fra før av.

Tror jeg hadde mye av det sist også, er vel ganske vanlig ja :)
 
Jeg har hatt kynnere lenge, de ble vonde og veldig ubehagelige pga stress og overbelastning og da ble jeg sykmeldt. Er vel kroppens måte å si ifra hvis de blir vonde og plagsomme. Jeg har kynnere nå også etter å ha vært sykmeldt noen dager, men de er langt fra vonde eller ubehagelige nå. Som flere skriver over her, er kroppens måte å trene seg opp til fødsel på.
 
Jordmor sier at musklene forbereder seg til fødsel, kynnere kan bli vondere/mer ubehagelig for hvert svangerskap, men de skal ikke være regelmessige og det skal gå over når man legger seg ned for å slappe av:happy:
Jeg får veldig vonde kynnere når jeg er stresset, går tur eller er veldig sliten.
 
Har hatt kynnere i ca 10-12 uker. Av og til litt vonde om jeg stresser. Kynnerene kommer når som helst, fra når jeg reiser meg opp til at jeg sitter for lenge. Det verste er at de begrenser sexlivet :p
 
Back
Topp