Kynnere

Mammatiltogutter987

Glad i forumet
Julegavene 2019
❤️Mailykke 2022❤️
Flere som har fått kynnere allerede? Syns det kom tidlig, men det har gjort det før også. Kjenner det godt nå når jeg ligger på sofaen etter en butikkrunde.

Ingenting enda, men kommer vel snart :) Husker de kom fort med 3djemann, så kommer vel like fort nå :p
Men er bare 10 uker nå så :)

Enten skjønner jeg ikke hva kynnere er (vet at det er sammentrekninger i livmoren som gjør magen hard, men ikke er vonde) eller så jar jeg aldri hatt det. Trudde det var det jeg hadde da jeg kom inn på føden med nr 5. Magen strammet seg jevnt og trutt men ikke regelmessig og ikke vondt. Men hadde 8cm åpning, så var visst rier :laughing002

Enten skjønner jeg ikke hva kynnere er (vet at det er sammentrekninger i livmoren som gjør magen hard, men ikke er vonde) eller så jar jeg aldri hatt det. Trudde det var det jeg hadde da jeg kom inn på føden med nr 5. Magen strammet seg jevnt og trutt men ikke regelmessig og ikke vondt. Men hadde 8cm åpning, så var visst rier :laughing002
Forskjellen mellom rier og kynnere er om de påvirker livmoren og livmorhalsen eller ikke :p Så begge deler kan gjøre like vondt har jeg hørt ;)
Er spent på hvordan det går med meg, håper på keisersnitt noen uker i forveien siden jeg ikke tåler smertestillende og ikke kan ha lystgass pga alvorlig astma

Jeg fikk kynnere fra ca uke 12 sist, ikke fått noe ennå denne gang. Er 8+4

For en uvitende førstegangsgravid (10+4), hvordan kjennes kynnere ut? Jeg har noe som ligner menssmerter, er det kanskje kynnere? :joyful:

Har hatt kynnere siden uke 8 (er uke 12). Kjennes ut som en sammentrekning og hvis du har vonde kynnere er du ikke i tvil om hva du kjenner på. Hele livmoren strammer seg. Kynnere og premature rier har vært min nemesis begge svangerskap!

Jeg får skikkelig vondt av og til når jeg reiser meg kjennes ut som livmor rives i to. Men det er nok ligament smerter jeg har heller aldri kjent jynnere tror jeg:hilarious:

Jeg får skikkelig vondt av og til når jeg reiser meg kjennes ut som livmor rives i to. Men det er nok ligament smerter jeg har heller aldri kjent jynnere tror jeg:hilarious:

De siste ukene har jeg også hatt veldig mye ligamentsmerter, og ja, kunne kjennes som at livmor deles i to ja! Mannen blir jo helt vettskremt stakkars :hilarious: Tror ikke jeg har kjent noe kynnere heller.

Forskjellen mellom rier og kynnere er om de påvirker livmoren og livmorhalsen eller ikke :p Så begge deler kan gjøre like vondt har jeg hørt ;)
Er spent på hvordan det går med meg, håper på keisersnitt noen uker i forveien siden jeg ikke tåler smertestillende og ikke kan ha lystgass pga alvorlig astma

Pst... keisersnitt gjør også veldig veldig vondt når bedøvelsen går ut:bag: de skjærer deg jo opp og syr deg sammen.. vondt i noen uker etterpå.

Hadde kynnere i dag etter å ha sittet bøyd og stått bøyd i timesvis ved rydding av et rom.
Det var ikke så godt. Livmor kjentes hard. Og støl. 14+6

Heldige deg:finger:

Pst... keisersnitt gjør også veldig veldig vondt når bedøvelsen går ut:bag: de skjærer deg jo opp og syr deg sammen.. vondt i noen uker etterpå.

Syns riene var verre enn etter KS da, altså før man får epidural og en gang da epiduralen var tom og de kunne ikke fylle på med en gang...

I denne artikkelen står det: "Magen strammer seg. Er det kynnere eller rier? Noen er mye plaget av disse livmorsammentrekningene mens andre knapt merker dem. Men du har kynnere selv om du ikke merker dem!"

Vidare står det forklart: "Livmoren trekker seg rytmisk sammen under hele svangerskapet, men det er ikke alltid man legger merke til sammentrekningene. I begynnelsen av svangerskapet kjennes de gjerne som mensmurringer og er små, svake og uregelmessige. I andre trimester er livmoraktiviteten mye mindre, slik at den gravide sjeldnere kjenner kynnere. Etter cirka uke 32 øker livmoraktiviteten igjen, og kynnerne blir hyppigere og kjennes også tydeligere."

Back
Topp