Kynnere?

Tullerusk88

Andre møte med forumet
Dette har pågått et par uker nå, men det har forandret seg fra å komme "litt sånn innimellom" til å komme hver eneste natt og utover morgenen.. er det kynnere?

Jeg er førstegangs, og er nå 36+4. Hele tiden har jeg trodd at kynnere kun kommer i form av at magen spenner seg, og at det kan oppleves ubehagelig. I mitt tilfelle oppleves de i såfall svært smertefulle, hvor jeg begynner å kaldsvette og har følelsen av å ville kaste opp av smertene. De kan komme flere ganger gjennom natten og vare flere minutter hver gang, og kommer som sterke mensensmerter i tillegg til smerter i korsryggen.

For to uker siden fikk jeg et slikt "anfall" på jobb som varte i nærmere 45 minutter uten avbrekk (hadde da bare sterke magesmerter, ikke smerter i korsrygg). Da jeg klarte å samle meg ringte jeg føden, som sa det hørtes ut som en kynner men at jeg kunne ta det opp med lege eller jordmor. Både lege og jordmor svarer det samme, at jeg skal ta kontakt hvis det vedvarer.. og det er jo det det gjør, men det later ikke til at de egentlig har noe svar på hva disse nattlige smertene er. Jeg er på randen av desperasjon etter en smertefri natt, og kan ikke forestille meg 5 uker til med dette.

Så det jeg egentlig prøver å få et ordentlig svar på: er dette kynnere?

Hei!

Det er ikke bra at du har det slik, og leit å høre at du føler de ikke tar deg på alvor. Selv om du få det svaret en gang ring igjen ved neste tilfelle. Skjer det igjen i natt så ringer du de. Det er ikke meningen at du skal ha det slik og over så lang periode. Slik du forklarer det er jeg usikker på hva dette er. Ja det kan være kynnere, ut i fra slik du beskriver det ville jeg oppfordret deg til å få en kontroll. Pass på at du kjenner bra med liv, og ved neste smerteanfall tar du å ringer føden er mitt beste råd. Blir du ikke møtt så ringer du en gang til. Ha troen på seg selv, og bra du sier tydelig i fra, fortsett med det.

Ønsker deg masse lykke til med siste innspurt og håper de finner ut av smertene eller at de fanatisk kan konstantere at det er en veldig smertefull kynner. vet en at smerten ikke er farlig er den ofte lettere å håndtere. Er en redd samtidig som man har smerter kan smerten oppleves utrolig mye verre:)

Back
Topp