Kynnere

Caecilia

Glad i forumet
Oktoberlykke 2019
Noen som kjenner noe til kynnere?

På dager hvor jeg stresser, er veldig aktiv eller går mye så jobbes det veldig i magen. Det gjør som oftest ikke vondt, men er veldig ubehagelig! Gikk en tur med bikkja, ikke spesielt langt heller egentlig, men trodde altså ikke jeg skulle kommet meg hjem - da kom de som perler på en snor, og jeg hadde ikke noe alternativ til å komme meg hjem enn å fortsette å gå. Veldig sakte. :rolleyes:

Føler dette har kommet mye tidligere nå enn med første, da var jeg ikke "plaget" med kynnere før godt ut i 3. tri, tror jeg.

Jeg har masse :( hatt fra uke 13. Fikk det ikke så tidlig med de siste, men nå kommer de med en gang jeg anstrenger meg. Strekker jeg strikken for langt blir magen helt som betong, ikke noe særlig!

Jeg har masse :( hatt fra uke 13. Fikk det ikke så tidlig med de siste, men nå kommer de med en gang jeg anstrenger meg. Strekker jeg strikken for langt blir magen helt som betong, ikke noe særlig!
Det var tidlig!! :eek:

Jeg synes det er så slitsomt! Tror jeg skal nevne det til jordmor ved neste kontroll. Føler ikke det er helt bra - samtidig som jeg vet det mest sannsynlig er helt ufarlig.

Har du snakket med jordmor/lege om det?

Det var tidlig!! :eek:

Jeg synes det er så slitsomt! Tror jeg skal nevne det til jordmor ved neste kontroll. Føler ikke det er helt bra - samtidig som jeg vet det mest sannsynlig er helt ufarlig.

Har du snakket med jordmor/lege om det?
Ja, jeg får jo ikke lov å jobbe heller :( Det var skikkelig nedtur å ta det opp. Så får bare beskjed om at dette er en av grunnene til at jeg skal hvile, hvile og hvile mer :wacky: fikk premature rier i uke 30 sist, så vet at jeg må ta det alvorlig :oops:

Ja, jeg får jo ikke lov å jobbe heller :( Det var skikkelig nedtur å ta det opp. Så får bare beskjed om at dette er en av grunnene til at jeg skal hvile, hvile og hvile mer :wacky: fikk premature rier i uke 30 sist, så vet at jeg må ta det alvorlig :oops:
Åh... men det er kanskje motivasjon nok til å ta det med ro, da :Heartred Men jeg skjønner godt om tiden kanskje går litt sakte!

Jeg får også veldig lett kynnere. Skal bare litt gåing til før de kommer. Veldig slitsomt. Det kom etter operasjonen, så det er vel pga den :( Skummelt. Jordmoren min mente man burde vurdere sykmelding dersom man slet mye med det så tidlig.

Jeg har hatt litt kynnere, når jeg har gjort mye merker jeg de. Har vel hatt det siden uke 10-11 tror jeg.

Huff, står i appene at man skal ta kontakt med jordmor hvis det gjør vondt. Det står også at de som har barn fra før gjerne får disse på et tidlig stadium. :) Men virker veldig tidlig! Står vel rundt uke 16 i appen min. Men jordmor vet best :)

Ved førstemann hadde jeg det daglig fra uke 18. Er nå i uke 15 og kjente det for første gang i dag. Kommer typisk når jeg stresser på jobb og stress er det hele tiden :wtf:

Jeg har de ofte denne gangen og jeg merker de utrulig godt. Er ubevisst stresset tror jeg.

Kynnere startet i går. Er i uke 21 nå, så er vel ganske vanlig som andregangs. Merket ingenting til de med han første, så ble bekymret i natt da de kom ofte. Men gjør ikke vondt eller noe, er bare at magen strammer seg. Skal sies at det har vært veldig mye stress siden påske, så jeg tror det kan være en del av grunnen. Har ikke time hos jordmor på noen uker enda... Godt å lese at det er så mange andre som også har det. Skal jo være både normalt og ufarlig, men blir jo bekymret kjenner jeg. Nå er det sofaen som gjelder i noen dager fremover. Haha! Med en toåring i hus... Umulig :hilarious:

Må gå veldig sakte for ikke å få det. Og samme med husarbeid og annen fysisk jobb. Kjemperolig med mange pauser, ellers er kynnerne der. På kvelden tror jeg det er noen kynnere uansett, blir iallfall steinhardt.

Får det selv når jeg ligger på sofaen jeg, men trenger ikke få det NPR jeg er ute å går, men kan få når jeg tisser :p ikke hver gang men noen ganger. Men har det fordelt litt jevnlig utover dagen, kan ha det flere ganger på en time så kanskje jeg ikke har noen neste time. Kommer helt Ann på HVirdan jeg ligger eller hva jeg gjør tror jeg:p fikk det når jeg kjørte bil å:pmen de er bare ubehagelige fordi jeg kjenner magen blir som en ball, en gang i ny IG ned føles det som blæra strammer seg k tillegg og det kn vøre litt mer ubehagelig. Men hatt det siden uke 17-18 og jeg er første gangs så. Er vel veldig individuelt også hvor mye man har?

Sniker... Jeg hadde masse kynnere fra uke 22-27, kunne nesten ikke gjøre noenting, men så ga det seg igjen. De siste par ukene har jeg ikke merket noe særlig i det hele tatt. Jordmor mener det kan være fordi livmora var i en skikkelig vokseperiode da. Kroppen er rar. :p

Sniker... Jeg hadde masse kynnere fra uke 22-27, kunne nesten ikke gjøre noenting, men så ga det seg igjen. De siste par ukene har jeg ikke merket noe særlig i det hele tatt. Jordmor mener det kan være fordi livmora var i en skikkelig vokseperiode da. Kroppen er rar. :p
Kjekt å vite , har ganske mye nå, tok seg opp etter uke 20 merka jeg :p så kanskje det har sammenheng med voksende livmor:)

Akkurat nå har de roa seg litt igjen straks uke 24 nå, de kommer fremdeles men ikke like hyppig, tror jeg, men de kommer Når begge de små beveger seg inni der ;p men hadde mye fra uke 18-23, så kommer de vel litt tilbake igjen:)

Her har det også på mirakuløst vist roet seg. Så kanskje det er noe i at de kommer oftere når magen vokser ekstra (26+3 nå)? Det er i alle fall helt himmelsk å få litt fri :D

Her har det også på mirakuløst vist roet seg. Så kanskje det er noe i at de kommer oftere når magen vokser ekstra (26+3 nå)? Det er i alle fall helt himmelsk å få litt fri :D
Ja veldig deilig nå kommer det normalt når man beveger seg mye og når de små beveger seg inni der :p men ikke uprovosert;p

Her har jeg nesten ikke hatt merkbare kynnere etter at jeg gikk 100% ut i svangerskapspenger, så her har nok stress og jag virket mye inn. Har ikke vært megaplaget tidligere uker heller, men det har roet seg betraktelig.

Her har jeg nesten ikke hatt merkbare kynnere etter at jeg gikk 100% ut i svangerskapspenger, så her har nok stress og jag virket mye inn. Har ikke vært megaplaget tidligere uker heller, men det har roet seg betraktelig.
Heldig:) hjalp definitiv og ikke jobbe 100% men får stadig vekk allikavel. Men det kan være stress/engstelse sol gjør det for prøver å ta livet veldig med ro når jeg er hjemme:)

Back
Topp