Kynnere

MissPreggo

Betatt av forumet
Novemberbarna 19
Noen som har begynt å kjenne kynnere allerede? Har noen sinnsyke magekramper av og til, spesielt på kvelden. Kjennes ut som rier, sjuuukt vondt! Fikk beskjed om at det mest sannsynlig var kynnere, men jeg synes det var veldig tidlig? :confused:

Noen som har erfaring?
Hadde ikke en eneste kynner med førstemann :eek::rolleyes:

Trodde kynnere var mest vanlig så smått fra uke 20, mest etter uke 30. Det er jo livmoren som øver på fødsel på en måte. Jeg kjente kynnere under spinning sånn etter uke 25 eller noe, spesielt hvis det var mye opp og ned på sykkelen, da strammet livmoren seg. Det var ubehagelig men ikke vondt. Nå er jeg 9 uker i morgen og kjenner ikke livmoren i det hele tatt. Husker jeg hadde endel leamus i magen sånn fra uke 10 eller noe sånt sist, fikk høre det var vanlig. Men ikke kynnere så tidlig nei.

Jeg hadde utrolig mye kynnere med første fra uke 20 eller noe, men det gjorde aldri vondt. Det var mer ubehagelig. Mener at jordmor og lege sa til meg at kynnere ikke skal være vonde, så hadde ikke godtatt det som forklaring :wideyed:

Jeg hadde utrolig mye kynnere med første fra uke 20 eller noe, men det gjorde aldri vondt. Det var mer ubehagelig. Mener at jordmor og lege sa til meg at kynnere ikke skal være vonde, så hadde ikke godtatt det som forklaring :wideyed:

Hmm, jeg får ta å ringe de igjen i morgen :nailbiting: jeg og synes det hørtes veldig merkelig ut... o_O

Kan det være ligamentsmerter? Det var jeg veldig plaga med med første graviditet.

Høres mer ut som ligamentsmerter enn kynnere. Kynnere kan være vonde, men ikke før langt senere ut i svangerskapet. Var veldig plaget med kynnere fra uke 18 forrige gang, og hos meg var det kynnere som ble utløst av smertene fra bekkenløsning (så jeg fikk ikke lov til å jobbe mer, da sittestilling på jobb gjorde smertene verre og da utløste mer kynnere).

Ligamentsmerter er liksom mye på siden av magen og ned mot lysken, kjennes (for meg) ut som noen som klipper med neglene på innsiden (vanskelig å forklare) og kan komme sterkere ligamentsmerter som kjennes ut som noen stikker meg med ei tykk nål... Kommer gjerne hvis jeg hoster, nyser eller beveger meg for brått (feks fra liggende stilling og opp), men det går ganske raskt over hos meg..

Hadde kynnere fra uke 15 med førstemann, hadde det særlig på jobb når det var mye stress og gåing. Strammet til i magen og jeg måtte puste godt inn. Disse var ikke smertefulle og ga seg i løpet av 10-15min.

Ligamentsmerter kommer litt av og til og dagen, spesielt når jeg strekker meg.

Back
Topp