Kynnere?

Froggc86

Elsker forumet
Oktoberfruene 2018
Litt vel tidlig kanskje men hva annet kan det være?
Føles ut som magen er kjempe stram og føles øverst i magen. Men det kommer ikke og går.. følelsen er der nesten konstant, kan kanskje ha opphold på noen få minutter... Men det kommer bare på kveldene og gjerne når jeg har vært litt aktiv på dagtid.
Er ikke vondt men ubehagelig!

Kan det være kynnere? Eller hva kan det være?
Mener jeg fikk kynnere tidlig med sønn min også men det er jo 8 år siden så man har glemt litt følelsen [emoji28]

Er bare 17+3

Jeg får også kynnere når jeg pusher meg litt for mye. Feks jobber hardt i flere timer, trener hardt etc. Mine er ikke vonde, men ganske så ubehagelig.
Pleier å hjelpe å roe ned, evt legge meg litt nedpå. [emoji5]

Jeg får også kynnere når jeg pusher meg litt for mye. Feks jobber hardt i flere timer, trener hardt etc. Mine er ikke vonde, men ganske så ubehagelig.
Pleier å hjelpe å roe ned, evt legge meg litt nedpå. [emoji5]

Men har du de konstant eller kommer å går de? Googlet litt og det ser ut som det normale er at de kommer og går, derfor jeg ble usikker på om det faktisk er kynnere [emoji4]

Er vel ganske tidlig å få de allerede i uke 17... [emoji13] men hva annet kan deg være.....

Men har du de konstant eller kommer å går de? Googlet litt og det ser ut som det normale er at de kommer og går, derfor jeg ble usikker på om det faktisk er kynnere [emoji4]

Er vel ganske tidlig å få de allerede i uke 17... [emoji13] men hva annet kan deg være.....

Hos meg kommer og går de. Ikke hver dag jeg har det. Men spesielt når jeg er sliten etter å ha gjort mer enn jeg bør.

Hvis du er øm hele tiden og øverst i magen tenker jeg kanskje det kan ha sammenheng med mage- og tarmsystemet? Får du gått på do hver dag? Evt snakk med JM neste gang du er innom. [emoji4]

Hos meg kommer og går de. Ikke hver dag jeg har det. Men spesielt når jeg er sliten etter å ha gjort mer enn jeg bør.

Hvis du er øm hele tiden og øverst i magen tenker jeg kanskje det kan ha sammenheng med mage- og tarmsystemet? Får du gått på do hver dag? Evt snakk med JM neste gang du er innom. [emoji4]

Ja, faktisk har ikke tarmen fått lide denne gangen, tvert imot! Aldri vært så mye på do[emoji85]

Jeg har hatt kynnere fra uke 14 denne gangen, det er ikke helt unormalt så tidlig. Man kjenner det visst bedre som andregangs. De dagene jeg har vært litt i overkant aktiv, eller bare en dårlig natt, kan være nok til at jeg har kynnere av og på hele dagen selv om jeg bare ligger på sofaen.

Sånn du beskriver det høres det ganske likt ut som meg, med unntak at hos meg strammer det nederst i magen og ikke øverst. Ved kynnere er det livmoren som trener seg opp til fødsel, så høres litt rart ut at du kjenner det øverst i magen når livmoren ligger nederst. Ville hørt med jordmor eller lege!

Last edited:
Jeg har også slik det beskrives her! Det strammer seg nederst i magen her, der livmoren er! Merker det godt de dagene jeg er ganske aktiv! Mindre på late dager! Er ikke vondt, men litt ubehagelig! Er det farlig!? Bør man ta det roligere liksom? Er førstegangs, så jeg aner ikke!

Back
Topp