Kynnere

Spireimagen2018

Glad i forumet
Junilykke2018
Jeg har mye kynnere på kveldene, spesielt de dagene jeg har vært på jobb. Jobber bare 30%, men med to andre små og bekkenvondt så blir jeg veldig sliten av en dag. Føler kynnerne kommer ofte, og er ubehagelige. Føles iblant som et stramt belte rundt magen som ikke slipper helt. Har tatt det opp med jordmor og på oul, men får bare beskjed om at det ikke er farlig hvis det ikke er vondt osv.. Blir bekymret likevel, og det føles feil. Er 22+4 i dag, og nærmer meg jo grensa på 24 uker, vet ikke om det er derfor jeg er mer bekymret nå, eller om de faktisk er blitt sterkere (tror mest mest det siste- men bagatelliserer meg selv). Noen andre i liknende situasjon som har gode råd/trøst? [emoji173]️

Låter akkurat som her, merker de mest når jeg står på som mest på jobb. Eller stresser her hjemme med et eller annet. Tokk også opp dette med fastlege å hun sa også at det var helt normalt spesielt for andre gangs/flergangs gravide er det veldig vanlig å merke mer til kynnerne enn for en førstegangs fødende.

Har også mye kynnere dette svangerskapet. Slet også veldig i første svangerskapet mitt. Husker selv hvor redd jeg var for at fødselen skulle sette i gang for tidlig. I de aller, aller fleste tilfeller føder man til termin og jeg tenker det er redselen din som gjør at du føler på at noe er galt. Mest sannsynligvis er det ikke det <3 Pust godt med magen, ta vare på deg selv og prøv å tenke positivt <3

Jeg var plaget av kynnere fra uke 23 i forrige svangerskap. Jeg gikk 12 dager på overtid.. Så å føde for tidlig er jeg ikke bekymret for. Nå er jeg i uke 23 med nr 2 og jaggu kom kynnerne.. Grusomt vondt og vanskelig å bli kvitt.. Jeg har det hel dagen. Spesielt ved bevegelse. Vanskelig å holde seg i 100 prosent jobb kjenner jeg.. Jobber dere andre fult?

Magnesium gjør at kynnerne blir sjeldnere og mindre sjeldent. Det hjelper også mot leggkramper og andre ting som kan være plagsomt i graviditeten. Anbefales

Jeg var 30% sykmeldt pga kynnere fra uke 20 i sist svangerskap. Det hjalp litt å få sove og hvile litt mer, men hadde fortsatt masse masse kynnere gjennom hele svangerskapet. Det var uansett godt å føle at jeg tok litt hensyn til kroppen min.

Sist fikk jeg de i uke 16-17. Forventet at de skulle komme enda tidligere og heftigere enn sist, siden jeg har lest at det blir verre for hvert svangerskap. Men nå er jeg 19 uker, og har først i den siste uken begynt å kjenne noe til dem. Så håper det ikke blir like ille denne gangen.

Magnesium gjør at kynnerne blir sjeldnere og mindre sjeldent. Det hjelper også mot leggkramper og andre ting som kan være plagsomt i graviditeten. Anbefales

Jeg tar magnesium og har tatt de snart en måneds tid. Synes de hjelper mot verk i bena. Men kan hende jeg hadde hatt end mer kynnere uten..

I dag har jeg hatt helt syke kynnere. Kan nesten ikke reise meg uten at det tar tak. De er vonde også :( håper det er bedre i morgen, for på reise i 3 dager. Blir nesten uholdbart om dette fortsetter!

I dag har jeg hatt helt syke kynnere. Kan nesten ikke reise meg uten at det tar tak. De er vonde også :( håper det er bedre i morgen, for på reise i 3 dager. Blir nesten uholdbart om dette fortsetter!
Jeg synes du burde ta det opp med legen. Jeg har fått beskjed om at kynnerne ikke skal være direkte vonde. Kun ubehagelige.

Snakk med lege, føden eller jordmor. Sist jeg opplevde det du gjør, startet fødselen min 10 uker før termin..
Det trenger ikke være noe galt, men sjekk alikavel [emoji173]️

Snakk med lege, føden eller jordmor. Sist jeg opplevde det du gjør, startet fødselen min 10 uker før termin..
Det trenger ikke være noe galt, men sjekk alikavel [emoji173]️
Har gitt seg litt nå utover kvelden... tror det er kombinasjon stress, travel dag i går, fordøyelsesproblemer, og ei VELDIG aktiv frøken i magen som plutselig skulle ligge veldig lavt og på venstre side (hun ligger oftes til høyre). Så alt ble ubehagelig og rart her. En dag på sofaen var kanskje det jeg trengte :)

Vonde kynnere her også! Skal til legen på tirsdag for det. Kan ligge helt stille også plutselig tar det tak, jeg må stoppe helt opp og sette meg ned eller så forsvinner det ikke fort nok. Er ofte veldig vonde men mest ubehagelig. Også får jeg ofte veldig vonde ligamentsmerter under kynnere. Normalt?

Kan ikke huske å ha hatt så mye plager med kynnere med de to forrige.

Last edited:
Ikke veldig plaget med det, selv om det er 3 barnet. Men når de kommer så kjennes de godt!

Back
Topp