Kynnere

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Har du mye kynnere?

I dette svangerskapet har jeg ikke hatt noe særlig av det før nå i uke 34, og de er så sterke (lik mensensmertene), at jeg nesten blir usikker på om det er starten av rier..! Kommer og går med jevne mellomrom. Er barn nr.2 så vet hvordan rier kjennes.

Flere som har det sånn?

Har veldig mye kynnere om jeg er ute på farta, og når jeg tar det med ro igjen etter det og egentlig. Mine er ikke vonde da, ikke kjent noe menssmerter med de, kun at det strammer seg godt nederst i magen sånn at jeg må huke meg litt ned.

Har du prata med jm eller noen andre om kynnerne dine? Jm sa at så lenge det ikke var vondt og ikke kom regelmessig av seg selv så trengte jeg ikke bekymre meg.

Har hatt kynnere denne gangen siden uke 17,mye nedpress og ubehag samtidig som gjør at jeg må stoppe når jeg går,sette meg ned..kan også være veldig ubehagelig når jeg sitter..jm sa det var normalt med nr men om de blir vonde og regelmessig(som rier) så skal man ta kontakt med fødeavdelingen..!sikkert lurt å ringe en ekstra gang om de er smertefulle og du er bekymret!

Jeg hadde veldig mye kynnere i 2. trimester, noen av dem vonde, og en dag hvor jeg hadde 15-20 kraftige i timen i over et døgn (da måtte jeg inn til sjekk for å se om de påvirket livmorhalsen. Det gjorde de ikke, da var det ikke noe å bekymre seg for).

Men nå når jeg er ogdt over i 3. trimester har jeg plutselig nesten ingen lenger... Kanskje en eller to i døgnet, og de er såpass milde at jeg knapt merker noe til dem.

Har har mye kynnere siden uke 27. Tok seg veldig opp uka før jul, og kommer tett hele døgnet uansett aktivitetsnivå. Har fått forbud mot husarbeid og gåturer og fått beskjed om å roe helt ned... hjelper lite....

Har hatt mye kynnere hele svangerskapet. Men det har heldigvis roet seg litt og nå. Har vært mye hjemme og i ro.

Yep, en haug.. Har også mase-rier nå, og hatt to runder med (svake) rier.. Tredje svangerskap, men to i magen, og synes kynnere og maserier er mye verre denne gangen enn jeg kan huske at det var med de andre to.

Seneste sjekken jeg hadde var igår, da viste ctg regelmessige og ganske kraftige sammentrekninger, og jm sa at det ville hun kalle rier. Men ul viste at bebisene vil ikke ut - de ser ut til å trives godt til tross for at livmora tydeligvis er lei [emoji28]

Fikk beskjed om at når riene øker i smerte eller at det kommer «gørr», vann eller blod, så kommer jeg tilbake (at fødselen er igang med andre ord). Men de var ikke bekymret for at de var regelmessige foreløbig.

Back
Topp