Kynnere?

Vannlilje

Andre møte med forumet
Hvordan kjennes det ut å ha kynnere?

Er førstegangsfødende, uke 26. Opplever innimellom at magen blir veldig stram. Det føles litt som trykk innenfra, så trodde jeg plutselig ble oppblåst av mat. Jeg lurer på om det kan være kynnere, men kjenner ikke at det slipper/går over etter kort tid, slik som jeg hadde forstått at det skulle gjøre. Har lest litt på forum, og noen sier at det kan være at fosteret har snudd seg og presser mot magen.

Jeg er andregangs, men er fortsatt ikke helt sikker på om det er lillebror dom snur seg eller kynnere [emoji1] tror det er førstnevnte da..

Kynnerene mine arter seg slik at magen blir helt hard i ca 30(?) sekunder før den slapper av igjen :) De kommer ofte på kvelden, spesielt etter stressende dager, men jeg kan også kjenne det dersom jeg f.eks går for fort. De gjør ikke vondt, men det er litt ubehagelig. Det skal sies at jordmødre/leger fraråder fra å stryke på magen under kynnere da det kan fremprovosere rier. Mellom uke 20-28 var jeg også av og til usikker på om det var kynnere eller knøttet som snudde seg - men viss hele magen blir hard er det mest sannsynlig kynnere :)

Det er nok kynnere. Jeg er 2 gangs og har hatt det lenge, og har flere ganger om dagen. Ikke noe farlig :) Ofte får man vist mer kynnere etter hvert svangerskap.

Signerer de over her :) Når jeg har en kynner, kan jeg i tillegg kjenne at livmoren har kommet helt opp under ribbeina, fordi det er steinhardt der også. Kynnere skal gi seg etterhvert med hvile!

Jeg er ganske sikker på at jeg fikk mine første kynnere i går. Vi hadde sex og opplevelsen etterpå var ikke veldig behagelig. Magen ble Stein hard og det tok virkelig tak. Jeg måtte legge meg over på sida for det var skikkelig ubehagelig. Etter et lite minutt på sida roet det seg. Kom et par mindre også etterpå men den første var verst. Noen som har opplevd at den lille i magen blir mye mer rolig i timene etter man har hatt kynnere? Vært merkbart roligere inni her i hele dag. [emoji15]

Klarer heller ikke alltid skille. Men jeg har kommet fram til at det er baby om en del av magen er veldig hard. Og kynner hvis absolutt hele mageregionen er like hard (inkludert f.eks «toppen»), og gjerne litt kulerund som om du har en fotball eller noe inni. Med kynnere er det også ofte merkbart ubehagelig å f.eks. da bøye seg eller kanskje også gå, fordi hele er knallhard.

Men noen ganger er jeg altså ikke sikker ;)

Opplever ikke at kynnere forsvinner bare man endrer stilling/ aktivitet som jeg ser de fleste sier man kan, og noen ganger varer de lenge, eller kommer så hyppig at en starter når en slutter. Tror det er ganske varierende :)

Jeg er ganske sikker på at jeg fikk mine første kynnere i går. Vi hadde sex og opplevelsen etterpå var ikke veldig behagelig. Magen ble Stein hard og det tok virkelig tak. Jeg måtte legge meg over på sida for det var skikkelig ubehagelig. Etter et lite minutt på sida roet det seg. Kom et par mindre også etterpå men den første var verst. Noen som har opplevd at den lille i magen blir mye mer rolig i timene etter man har hatt kynnere? Vært merkbart roligere inni her i hele dag. [emoji15]
Babyen blir roligere ved kynnere ja :-) når man kommer inn pga lite aktivitet får man spørsmål om man har hatt mye kynnere i det siste i ilfelle det kan være derfor barnet er roligere :-)

Babyen blir roligere ved kynnere ja :-) når man kommer inn pga lite aktivitet får man spørsmål om man har hatt mye kynnere i det siste i ilfelle det kan være derfor barnet er roligere :-)

Da er det sikkert derfor han har vært litt rolig i dag. Greit å vite hvis det skjer igjen. Har vært litt bekymra i dag men har kjent litt til han. Skal til jordmora i morgen så da får jeg lytte litt også. Roer mamma hjertet før helga. [emoji4] Får se hvor mye sex det blir fremover. For det var ikke en behagelig opplevelse med så sterke kynnere etterpå. [emoji12]

Da er det sikkert derfor han har vært litt rolig i dag. Greit å vite hvis det skjer igjen. Har vært litt bekymra i dag men har kjent litt til han. Skal til jordmora i morgen så da får jeg lytte litt også. Roer mamma hjertet før helga. [emoji4] Får se hvor mye sex det blir fremover. For det var ikke en behagelig opplevelse med så sterke kynnere etterpå. [emoji12]
Får også sikkelig kraftig kynnere etter sex/orgasme ;p de er faktisk de verste jeg har dette svangerskapet. Men er du bekymret pga lite aktivitet er det lurt å få sjekket så bra du skal innom i morgen :-)

Får også sikkelig kraftig kynnere etter sex/orgasme ;p de er faktisk de verste jeg har dette svangerskapet. Men er du bekymret pga lite aktivitet er det lurt å få sjekket så bra du skal innom i morgen :-)

Lille i magen tok plutselig helt av i går kveld når pappaen lå å pratet inn til magen. Han fortalte at jeg ble så bekymra for at han hadde det bra når han var så rolig så vi syns han kunne sparke litt. Noen minutter senere kjentes det ut som hele magen vrengte seg, og så dundra han til. Var veldig artig. [emoji23] Han snudde seg nok etter sexen og har liggi slik at jeg ikke har kjent så godt spark.

Har det helt likt etter sex! Blir dessverre lite sengekos når det er så ubehagelig og fælt etterpå. Hadde det sånn sist svangerskap, og da ble det bare verre og verre mot slutten [emoji29]

Back
Topp