Kynnere

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Er i uke 24+4 og har de siste ukene fått endel kynnere og følelse av nedpress når jeg står/går(begynte for noen uker siden,men blitt mer ubehagelig med nedpress nå)..Noen som vet hva det egentlig vil si så tidlig og om det er normalt 2.gang? Sist hadde jeg jo mye av samme følse bare mye senere mot termin..:/

Er i uke 24+4 og har de siste ukene fått endel kynnere og følelse av nedpress når jeg står/går(begynte for noen uker siden,men blitt mer ubehagelig med nedpress nå)..Noen som vet hva det egentlig vil si så tidlig og om det er normalt 2.gang? Sist hadde jeg jo mye av samme følse bare mye senere mot termin..:/

Jeg har det samme - får kynnere av alt, stå, gå ligge, slappe av, etc.. Vil tro det er normalt. Mine kynnere er ganske sterke, og sist svangerskap fikk jeg falske rier pga kynnere (stoppet fødsel i uke 29). Så jeg har fått beskjed om å ta det heelt med ro [emoji52] jeg har også utfordringer med bekken i tillegg så er pt sykemeldt [emoji20] hvis du får vondt- så ringer du føden. Om ikke er det bare å slappe av [emoji4]

Samme her. Med nr tre hadde jeg så nedpress at det kjentes ut som jeg gikk med hodet hennes ute hele 3. trimester[emoji27] grusomt [emoji27]

Takk for svar:) har bekkenproblemer også,men kjenner tydelig det er ubehagelig(usikker på om nedpress/kynnere er direkte vondt da bekkenet er smertefullt hele tiden som sist)..er det noe man bør ringe jordmor/føden om?har ikke time hos jm før desember...er det sånn at det kan bli for tidlig rier pga dette?:/

Ring jordmor om du er veldig beskymra. Har ein del kynnere og har hatt det ei god stund no. Var hos jordmor på tirsdag og ho sa det var heilt normalt. Eg måtte bare kjenne etter og legge meg nedpå om det blei mykje. Om dei blei vonde og regelmessig skulle eg ringe. Vist ikkje skulle eg bare slappe av.

Opplever også masse kynnere. Min første fikk jeg i uke 16. Hos meg er det ikke vondt, men ubehagelig. Har tatt det opp med både lege og jordmor, men de virker ikke bekymret så lenge det ikke er regelmessig. Jeg synes det er vanskelig å bedømme selv hva som er regelmessig. Noen ganger får jeg det flere ganger i timen, andre ganger bare en her og der. Men så lenge du opplever nedpress kan det jo være lurt å ta en telefon til jordmor? Om så bare for å bli beroliget ☺️ lykke til!

Back
Topp