Jeg er nå gravid i uke 32+4, og har de siste dagene/ukene begynt å kjenne det jeg tror er kynnere. Merket aldri noe til dem forrige svangerskap, men regner med det er det jeg kjenner nå. De kommer spesielt i forbindelse med aktivitet, men kan og fint komme selv om jeg har sittet i ro over lengre tid. Normaltsett kjenner jeg bare at magen er blitt hard, og av og til at den strammer seg. I går kveld begynte det imidlertid å ta seg mer opp, og jeg kjente dem mer i korsryggen, men kun som lett ubehag. Tok seg mer opp etter samleie i går, og har vært våken store deler av natten pga kynnere som tidvis er vonde i korsryggen og i midten nederst i magen. Varte gjennomsnitlig rundt 45 sekund og kom med 2.5-6.5 minutters mellomrom når jeg målte. Har klart å sovet noen timer i natt og regnte derfor ikke med at det var rier, da jeg tidligere har fått beskjed om at man ikke klarer å sove gjennom disse, og jeg heller ikke kan huske at det var helt slik det kjentes ut forrige svangerskap. Dersom det stoppet og jeg fikk sove, begynte det på ny når jeg gikk opp og ned trappen når småen våkna. Er det flere som har hatt det slik? Har ikke merket noe særlig etter kl 05 i natt så regner jo egentlig med at det er vanlig. Er som sagt litt nytt for meg da jeg aldri opplevde dette med forrige mann og vet derfor ikke helt hvor grensen går for hva som er normalt. Har utover dagen i dag hatt en del vondter i midten i nedre del av magen og i korsryggen, men ikke i sammenheng med hard mage. Kan dette og være kynnere selv om jeg ikke har merket at magen blir hard? Eller er det noen andre som har det slik som vet hva det kan være? Har og merket litt nedpress,akkurat som om noe trykker ned mot underlivet, er ikke vondt, men ubehagelig.
Er ikke så voldsomt beskymra siden de vonde kynnerne gav seg iløpet av natten, men dersom de skulle ta seg opp igjen på samme måte i dag som i går, tar jeg sikkert en tlf til føden for å være på den sikre siden.
Er ikke så voldsomt beskymra siden de vonde kynnerne gav seg iløpet av natten, men dersom de skulle ta seg opp igjen på samme måte i dag som i går, tar jeg sikkert en tlf til føden for å være på den sikre siden.