Kynnere?

Gravidmednummerto

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Jeg er nå gravid i uke 32+4, og har de siste dagene/ukene begynt å kjenne det jeg tror er kynnere. Merket aldri noe til dem forrige svangerskap, men regner med det er det jeg kjenner nå. De kommer spesielt i forbindelse med aktivitet, men kan og fint komme selv om jeg har sittet i ro over lengre tid. Normaltsett kjenner jeg bare at magen er blitt hard, og av og til at den strammer seg. I går kveld begynte det imidlertid å ta seg mer opp, og jeg kjente dem mer i korsryggen, men kun som lett ubehag. Tok seg mer opp etter samleie i går, og har vært våken store deler av natten pga kynnere som tidvis er vonde i korsryggen og i midten nederst i magen. Varte gjennomsnitlig rundt 45 sekund og kom med 2.5-6.5 minutters mellomrom når jeg målte. Har klart å sovet noen timer i natt og regnte derfor ikke med at det var rier, da jeg tidligere har fått beskjed om at man ikke klarer å sove gjennom disse, og jeg heller ikke kan huske at det var helt slik det kjentes ut forrige svangerskap. Dersom det stoppet og jeg fikk sove, begynte det på ny når jeg gikk opp og ned trappen når småen våkna. Er det flere som har hatt det slik? Har ikke merket noe særlig etter kl 05 i natt så regner jo egentlig med at det er vanlig. Er som sagt litt nytt for meg da jeg aldri opplevde dette med forrige mann og vet derfor ikke helt hvor grensen går for hva som er normalt. Har utover dagen i dag hatt en del vondter i midten i nedre del av magen og i korsryggen, men ikke i sammenheng med hard mage. Kan dette og være kynnere selv om jeg ikke har merket at magen blir hard? Eller er det noen andre som har det slik som vet hva det kan være? :) Har og merket litt nedpress,akkurat som om noe trykker ned mot underlivet, er ikke vondt, men ubehagelig.

Er ikke så voldsomt beskymra siden de vonde kynnerne gav seg iløpet av natten, men dersom de skulle ta seg opp igjen på samme måte i dag som i går, tar jeg sikkert en tlf til føden for å være på den sikre siden.

Ville nok tatt en telefon om du opplever noe lignende igjen.

Jeg har også hatt mye kynnere, magen blir veldig hard og så går det over til å få vondt i rygg og nede i mage. Men som med deg så avtar det litt etterhvert. Jeg har følt det har kommet etter mye aktivitet eller kaving.

Så om det skjer igjen i dag eller en annen dag ville jeg bare tatt en telefon så kan de vurdere det :-)

Ville nok tatt en telefon om du opplever noe lignende igjen.

Jeg har også hatt mye kynnere, magen blir veldig hard og så går det over til å få vondt i rygg og nede i mage. Men som med deg så avtar det litt etterhvert. Jeg har følt det har kommet etter mye aktivitet eller kaving.

Så om det skjer igjen i dag eller en annen dag ville jeg bare tatt en telefon så kan de vurdere det :)

Ja jeg tror nok jeg ringer dersom det skjer igjen, så kan heller de vurdere for meg. Regnte med det bare var kynnere så ville ikke risikere å få beskjed om å komme inn bare for sikkerhetsskyld og ende opp med å bare bli sendt hjem igjen med kynnere etter å ha satt i gang et svær kabal med barnevakt midt på natta :p Hadde såklart ringt dersom smertene ble enda verre, eller det ikke gav seg, misforstå meg rett :p

Ja jeg tror nok jeg ringer dersom det skjer igjen, så kan heller de vurdere for meg. Regnte med det bare var kynnere så ville ikke risikere å få beskjed om å komme inn bare for sikkerhetsskyld og ende opp med å bare bli sendt hjem igjen med kynnere etter å ha satt i gang et svær kabal med barnevakt midt på natta :p Hadde såklart ringt dersom smertene ble enda verre, eller det ikke gav seg, misforstå meg rett :p
:p

Håper i hvertfall at det ikke skjer igjen.
Kynnere er slitsomt når det er mye av de og magen er konstant hard hele tiden, men er ikke gøy når det utvikler seg videre og man blir bekymret :(

Har en del av de, også delvis vonde. Før kun etter aktivitet, nå også gels i dag etter en lang og slitsomt dag. Jeg er altfor sliten. Men kjenner de ikke mens jeg er på jobb, bare på ettermiddagen(og kveld og natt). Er sykemeldt 60% og jobber egetlig hjemmegra 3t om dagen, men nå har det blitt ca 5t på kontoret i to dager og i morgen pga opplæring. Men mine har ikke vært så vonde og regelmessige at jeg har vurdert å ta tiden på og mellom de. Da hadde jeg nok vurdert å ringe føden for å høre, spesielt siden vi fortsatt er så tidlig og om det varte flere dager. Hadde det to dager før fødsel noen timer med første, sånn at jeg tok tid og kjente de godt, men gikk fort over, men da var jeg jo 40uker, så venta på the real thing...

ja, har hatt det. Hadde det bla en hel ettermiddag. Men så lenge de ikke økte i styrke tok jeg det med ro. Har mye kynnere og kan være ganske ubehagelig. Men har ikke vært av en grad at jeg har blitt bekymret og har vært mye plaget de andre 2 gangene (især på slutten) og så derfor tar jeg det med ro og tenker på hvor fort magan forsvant etter forrige fødsel. Så det har vel forhåpentligvis en sammenheng ;)

Stadig vekk. Varer gjerne lenge 10-15 minutt, og flere på en kveld/time. Noen dager mange, andre dager ingen. Men ikke vonde, bare slitsomme og ubehagelige. Mest etter at eg har vært veldig aktiv/trent.

Back
Topp