Kynnere?

Meg88

Elsker forumet
Oktobergull 2022
hadde veldig vondt nederst i magen ista, på høyre side. Kjente også på det verste at det var vondt i korsryggen å. Måtte bare legge meg i senga å bli der til det var bedre, ble litt svakere men har kjent en del smerte der hele dag, er ikke vondt nå men mer ubehagelig sånn innimellom:) kan dette være kynnere eller livmoren som strekker seg kanskje? Når bør man evnt ringe føden å høre med de?

Hum, mine kynnere er helt uten smerter. Kjenner bare livmora som en hard ball.

Jeg har til tider mye kynnere (det er visst ikke bare-bare med tvillinger i magen :p), og da blir bare magen hard og stram, gjør ikke vondt :) Om de er veldig kraftige begynner de som regel øverst på magen og går nedover. Har fått beskjed om at de kan gjøre vondt, men at de normalt ikke er det. Så lenge de gir seg når man endrer sitte-/liggestilling eller aktivitetsnivå, og de ikke er regelmessige har jeg fått beskjed om å ta det helt med ro. Rier vil jo fortsette uansett hvordan man vrir og vender på seg :p

Jeg har tidvis kynnere jeg må puste meg gjennom, stoppe med alt og bare hvile.. Hadde det sånn i forrige svangerskap også.
Er du bekymret eller usikker, er det bedre å ringe fødeavdelingen en gang for mye enn en gang for lite. De er flinke til å gi råd og veiledning, også over telefon:)

Jeg har tidvis kynnere jeg må puste meg gjennom, stoppe med alt og bare hvile.. Hadde det sånn i forrige svangerskap også.
Er du bekymret eller usikker, er det bedre å ringe fødeavdelingen en gang for mye enn en gang for lite. De er flinke til å gi råd og veiledning, også over telefon:)

Ja jeg får ringe om det skjer igjen :) ga seg relativt fort igår og ikke hatt noe foreløbig idag :) kjenner jeg er litt øm bare,på en måte:) blir bare så redd når det kommer nye smerter :p

Skal vel helst ikke kjennes i ryggen. Bare på fremsiden.. Jeg har mye kynnere, og de er ubehagelig men jeg vet det ikke er rier siden de bare kjennes på magen og at de ikke kommer i tak.. Jeg synes egentlig de føles litt ut som en blanding av heftig hjertebank og som en slags menssmerte. Jeg tror uansett at kynnere kan kjennes veldig forskjellig fra person til person.

Ja jeg får ringe om det skjer igjen :) ga seg relativt fort igår og ikke hatt noe foreløbig idag :) kjenner jeg er litt øm bare,på en måte:) blir bare så redd når det kommer nye smerter :p
Det er mye nytt i et svangerskap, også smerter og ubehag man aldri har kjent før. Helt forståelig at man blir litt engstelig:)
Dette er mitt 5. svangerskap, og jeg kjenner stadig nye vondter og ubehag:p

Back
Topp