Kynnere

Ja jeg har følt det flere ganger, spesielt når jeg stresser litt. Men så har jeg tenkt at det kan vel ikke stemme så tidlig. 14+2. Eller kan det det?

Hva er det? :oops::oops:

Tror ikke det, men vet jo heller ikke hvordan det skal kjennes ut.. :p Men den siste uka (uke 13) har jeg hatt en rar følelse i nederste del av magen, ned mot lysken på venstre side. Ikke smerte, men litt ubehag når jeg feks reiser meg fra sittende, løfter det venstre beinet og lignende. Kjennes litt ut som når blæra er full, men den er jo ikke det.. Vil tro dette er bare følelsen av at ting vokser og tar større plass inni der? Det er så mye nytt som skjer med kroppen nå, lett å bekymre seg for ting som sikkert er helt normalt.. :)

Ikke enda (heldigvis) :) Men har følt en del nedpress... Var plaget med myyyye kynnere sist gang. Ble sykemeldt siste 4 ukene pga de.

Jeg er ikke så innsatt i hvorfor det er si og så men jeg tror det er at livmora strammer seg, en falsk rie på en måte. (Tror jeg som sagt)

Jeg har en måte å forklare følelsen jeg hadde:
Tenk at du tar en bit planke og legger kortenden på den imot buken og presser på. Da må du stramme bukmusklene for å stå imot presset. Den "strammingen" fikser livmora selv når du får en kynne :) det bare blir av seg selv liksom.

Jeg vet ikke om det er likt for alle, men det var sånn det føltes på meg :)

Ja strammer over magen og det blir litt hardere :)

Tror ikke jeg har det , men jeg var usikker I 1.svangerskap hva faktisk kynnere var :p så usikker på hvordan det kjennes selvom jeg nok hadde det I første

Jeg har det. Man kan få det fra uke 12 leste jeg..
Hadde voldsomt med kynnere forrige gang.

Jeg hadde kynnere i uke 14/15 sist svangerskap og det var pga UVI. Jordmor sa at det kunne være det, da UVI kan gi mer kynnere, og det stemte gitt.
Første svangerskap hadde jeg ikke merkbare kynnere før jeg var 6-7 mnd på vei.

Det har visst jeg begynt å få også! 14+1 i dag. Jobber halve dager om dagen, og stresset litt for å bli ferdig med det jeg skulle i går. På vei hjem strammet magen seg skikkelig da jeg ventet på bussen, snakket med mamma på tlf da og hun mente det var kynnere.

Back
Topp