Kynnere

karro.90

Betatt av forumet
synes dette med kynnere er litt vanskelig.
Var på ny ultralyd nå i dag, uke 37+1, og der målte de at jeg hadde flere kynnere underveis men jeg merket ikke noe til dem annet enn at magen blir hard.
På natta merker jeg dem som hold i sidene.

Er det flere her som ikke merker noe særlig til kynnere?

Det virker som helt normale kynnere :) Hvordan de oppleves er veldig individuelt. Noen merker ingenting mens andre får mer plager

Jeg har godt og blandet, noen kjenner jeg ikke, andre litt og noen er vonde :p

Har det akkurat som deg :-) merker at magen blir veldig hard men kjenner ikke noe særlig med vondt når den er det.. Men noen ganger kjennes de ja :o

Bah... venter nr. 2 .. men kan ikke si å ha merket noen tegn til kynnere. Er i uke 38. Trodde man skulle merke det bedre andre gang?!

2 gangs fødende her!

Jeg har de siste 3 dagene hatt ca 3-5 rier per dag! Kjenner at de er kraftige, men blir ikke noe mer med det!
Kynnere har jeg hatt i ca 2 mnd!

Med forrige barn hadde jeg ikke kynnere! Begynte bare med rier!

Jeg har helt motsatt :P merker kynnene kjempe godt men magen blir ikke hard, er det ikke kynner alikavel da? :confused:

Med første kjente jeg ikke kynnere, var hos jordmor og hun kjente på magen og sa "oi, det var en stor kynner" uten at jeg la merke til det. Men denne gangen har jeg hatt ubehagelige kynnere siden uke 25 kanskje? Blitt "verre" de siste par ukene da jeg har fått nedpress og vondt i korsryggen i tillegg. Stooor forskjell fra sist gang!

Eer kynnere stikk nedentil også? Hodet er festet, men har i det siste fått veldig mye stikkinger. Er skikkelig ubehagelig og må stoppe opp når det kommer. Har også til tider der magen strammer seg. Blir usikker når jeg ikke har vært gravid før. Er forresten 38+4.

Spurte jordmor om kynnere på mandag. Hun sa at kynnere, spark fra baby og mors bevegelser påvirker og irriterer hverandre. Derfor kan de ofte oppleves som at de går i ett. Jeg får ofte kynnere når jeg går tur eller liknende.

Eer kynnere stikk nedentil også? Hodet er festet, men har i det siste fått veldig mye stikkinger. Er skikkelig ubehagelig og må stoppe opp når det kommer. Har også til tider der magen strammer seg. Blir usikker når jeg ikke har vært gravid før. Er forresten 38+4.
Kynnere er når magen strammer seg :-)

Kjente ikke noe til kynnere i verken første eller andre svangerskap.

Denne gangen kjente jeg det tidlig, husker ikke når, men kanskje fra uke 18-20... Har siden da kjent det omtrent daglig, og noen ganger flere ganger daglig. Føler et veldig trykk når magen strammer seg, og litt press på lungene. Ubehagelig, men ikke vondt.

Minner meg litt om modningsrier i grunn. Bare at modningsriene ble gradvis mer og mer smertefull.

Back
Topp