Kynnere

Lillii

Glad i forumet
Julimammaer 2016
Jeg føler jeg har dette allerede og syns det er veldig tidlig. Å dette på toppen av mye vondt og mensmurringer gjør meg bekymret.

Jeg har hatt en del kynnere med di andre 2, men ikke så tidlig. Hvor tidlig er normalt? Og er det noe å bekymre seg for? :)
 
Jeg er ingen ekspert akkurat, men jeg vet man kan få kynnere veldig tidlig. Jeg fikk det sist og regner med de skal komme denne gangen og. Jeg hadde ikke vondt sist, men var på ul for å sjekke cervix. Den var ikke påvirket. Om du har mye vondt ville jeg nevnt det for jm/lege og kanskje fått sjekket det. Selv om jeg har hørt at de bare blir vondere for hver graviditet :/
 
Jeg er ingen ekspert akkurat, men jeg vet man kan få kynnere veldig tidlig. Jeg fikk det sist og regner med de skal komme denne gangen og. Jeg hadde ikke vondt sist, men var på ul for å sjekke cervix. Den var ikke påvirket. Om du har mye vondt ville jeg nevnt det for jm/lege og kanskje fått sjekket det. Selv om jeg har hørt at de bare blir vondere for hver graviditet :/

Takk for svar :) Tror jeg skal ta meg en prat med legen etterhvert.
 
Jeg og har hatt mye vondt i magen. Og da forskjellige typer smerte:shifty: får også kynnere om jeg går mye fort. Men har vært å sjekka noen ganger og alt har alltid vært bra :) men jeg hadde nok ringt lege eller jm fordet bare for å få slappet av;)
 
Jeg føler jeg har dette allerede og syns det er veldig tidlig. Å dette på toppen av mye vondt og mensmurringer gjør meg bekymret.

Jeg har hatt en del kynnere med di andre 2, men ikke så tidlig. Hvor tidlig er normalt? Og er det noe å bekymre seg for? :)
Jordmoren sa at det var veldig normalt for noen å få kynnere spes fram til uke 12
 
Jeg føler jeg har dette allerede og syns det er veldig tidlig. Å dette på toppen av mye vondt og mensmurringer gjør meg bekymret.

Jeg har hatt en del kynnere med di andre 2, men ikke så tidlig. Hvor tidlig er normalt? Og er det noe å bekymre seg for? :)
Hadde selv alt mulig type smerter, mensmurringer heeele tiden.. Noen ganger var de ekstremt kraftige, krampe, kynnere. Blitt bedre nå :) men kjenner det litt enda
 
Hadde selv alt mulig type smerter, mensmurringer heeele tiden.. Noen ganger var de ekstremt kraftige, krampe, kynnere. Blitt bedre nå :) men kjenner det litt enda

"Godt" at det ikke bare er meg :) Kjenner jeg blir litt bekymret, kan ikke huske at det var sånn med di andre to.
 
Jeg hadde mye og endel vonde kynnere fra uke 15 og fram til termin med forrige. På termindato hadde jeg null modning så
De kynnerene der gjorde ingenting.
 
Jeg hadde masse kynnere fra uke 15 sist. På jobb kunne jeg ha 30 på en time. Det var helt ille. Fikk svangerskapspenger pga dette. Var innlagt i uke 34 med avflatet livmorhals og truende tidlig fødsel. Fikk da beskjed om sexforbud og aktivitetsforbud frem til uke 37. Akkuratt 38+0 gikk vannet og kom inn på sykehuset med 5 cm før riene startet så her hadde kynnerne effekt på livmorhalsen. Det er ikke vanlig da. Men jeg får nå svangerskapspenger hele svangerskapet pga kynnerne og at jeg i tillegg er konisert slik at jeg har høyere risiko for fortidlig fødsel.
 
Hadde sterke kynnere fra uke 15 med forrige. I uke 28 våknet jeg med rier. Hadde kun 1 mm igjen av livmorhalsen. Drt var lungemodningssprøyter og drypp og måtte ligge på sykehuset i en uke. Fødte 1 uke før termin. Kynnere kan ha påvirkning!
 
Jeg hadde masse kynnere fra uke 15 sist. På jobb kunne jeg ha 30 på en time. Det var helt ille. Fikk svangerskapspenger pga dette. Var innlagt i uke 34 med avflatet livmorhals og truende tidlig fødsel. Fikk da beskjed om sexforbud og aktivitetsforbud frem til uke 37. Akkuratt 38+0 gikk vannet og kom inn på sykehuset med 5 cm før riene startet så her hadde kynnerne effekt på livmorhalsen. Det er ikke vanlig da. Men jeg får nå svangerskapspenger hele svangerskapet pga kynnerne og at jeg i tillegg er konisert slik at jeg har høyere risiko for fortidlig fødsel.

Uff, godt det gikk bra :) Hva er svangerskapspenger?
 
Uff, godt det gikk bra :) Hva er svangerskapspenger?
Hvis dama er frisk og kan jobbe men jobben kan være en risiko for foster så har du krav på svangerskapspenger god tilrettelegging osv. Men hvis du selv er dårlig pga oppkast, bekkenløsning osv så må du få sykemelding. Jordmor og sjefen min tok en vurdering, så jeg skal jobbe ca 5 t uka
 
Back
Topp