Kynnere

perla83

Forelsket i forumet
Julibarna 2019
Hei!

Jeg har ikke vært noe veldig aktiv her inne hos dere de siste mnd, men nå sitter her hjemme alene mens min kjære er på nattevakt, og er så usikker på dette med kynnere, og så tenker jeg så mye mere på det, nå når han ikke er her med meg heller. Men hvor lenge kan kynnere vare? Er det vanlig at man kan få sånne menssmerter i magen når man har det? Nå skal det sies at denne uka har vært veldig aktiv og stessende, da det har vært mye julegaveshopping, kan det har forårsaket at jeg kan ha litt kynnere nå. Det er litt sånn at det strekker seg litt nederst i magen. Jeg er nå 29+1, hodet ligger ned.

Kynnere kan være ganske vonde og langvarige, men de skal ikke øke i intensitet. Hvis du er usikker er det ikke dumt å ringe føden å høre med de :)

Nå har jeg fått en del opplæring i kynnere de siste ukene og det de er opptatt av på føden er:
Er de regelmessige?
Er de sterke? Altså, er de vonde eller bare ubehagelig :-)

Kynnere som kommer regelmessig er blir kalt premature rier på sykehuset og da skal man inn på sjekk. Har du mange kynnere sjekk for UVI! Det har jeg nemlig og resultatet er kynnere hver 5. Min!!!

Nå har jeg fått en del opplæring i kynnere de siste ukene og det de er opptatt av på føden er:
Er de regelmessige?

Kynnere som kommer regelmessig er blir kalt premature rier på sykehuset og da skal man inn på sjekk. Har du mange kynnere sjekk for UVI! Det har jeg nemlig og resultatet er kynnere hver 5. Min!!!

Når de er sånn ubehagelige , Er det sånn at du føler du får problemer med å puste da?

Er de regelmessige?

Syns det er vanskelig å vite om de er vonde eller ubehagelig jeg..det som er vondt for deg er kanskje bare ubehagelig for meg.. Men er de ikke dårlige for min kropp da? :eek: syns det der er så vanskelig å vurdere..

Syns det er vanskelig å vite om de er vonde eller ubehagelig jeg..det som er vondt for deg er kanskje bare ubehagelig for meg.. Men er de ikke dårlige for min kropp da? :eek: syns det der er så vanskelig å vurdere..
Vanskelig å vurdere ja, så ville gått for føre var prinsippet :-) Hvis du kjenner de helt ned i underlivet f.eks vil jeg betegne de som vonde. Men jeg ville spurt jordmor/lege :-)
Når de er sånn ubehagelige , Er det sånn at du føler du får problemer med å puste da?
Ja da er de nok litt vonde for min del, men man får jo også en følelse av å ikke få puste da hvis magen blir veldig hard. Jordmor er nok lur å snakke med :-)

Jeg er veldig plaget av kynnere. Kommer mest når jeg er stresset/sliten. Noen ganger er det faktisk veldig vondt. Da kan hele mage bli vond når den spenner seg, eller mer et punkt blir ømt. Setter seg gjerne i ryggen også. Noen ganger gir de et skikkelig sug oppover og det føles som lungene presses tomme for luft. Som nevnt over så er det trygt så lenge de ikke øker på i intensitet. Men også at være obs på blod og slim, fikk beskjed om det av jm da jeg måtte ringe føden forrige helg. Da hadde jeg 3 timer med nesten konstante vonde kynnere. Blir helt utslitt av det jo! :eek:

Jeg er veldig plaget av kynnere. Kommer mest når jeg er stresset/sliten. Noen ganger er det faktisk veldig vondt. Da kan hele mage bli vond når den spenner seg, eller mer et punkt blir ømt. Setter seg gjerne i ryggen også. Noen ganger gir de et skikkelig sug oppover og det føles som lungene presses tomme for luft. Som nevnt over så er det trygt så lenge de ikke øker på i intensitet. Men også at være obs på blod og slim, fikk beskjed om det av jm da jeg måtte ringe føden forrige helg. Da hadde jeg 3 timer med nesten konstante vonde kynnere. Blir helt utslitt av det jo! :eek:

Ja sånn er det her også. At det føles om lungene blir tømt for luft .. Veldig ubehagelig :-/

Back
Topp