Kynnere?

Flere som har kynnere de merker godt? Å hvor tidlig begynte det. Jeg har kjent plutselig magen blir stein hard en god stund nå. Begynte vell i uke 16. Nå er jeg 21 uker å de siste 2 døgna har jeg hatt mye kynnere. Magen blir stein hard og d varer alt fra 20sec t 1min om gangen. Er det helt normalt ha? :-o

Helt normalt. Har masse selv. 21 uker i dag. Vil være sånn fram til fødsel. :)

Helt normalt. Jeg har begynt å kjenne de godt de siste ukene. De dagene på jobb kan være slitsomme. Virker som kynnerne er kraftigere hvis jeg har mye å gjøre. Med nummer en kjente jeg fint lite til de. Mye mer nå.

Siste uken har jeg kjente det godt. Kjent litt tidligere også. Er 20 +2. Forrige svangerskap kjente jeg ikke så mye til de.

Har masse av de jah.... Blæh! Var mye sist å... Er 20 uker ... Blir bare kraftigere jo lengre ut i svangerskapet jeg kommer :confused::p

Men når dem kommer å d går 5-6 min mellom hver gang å d varer opp til en time om gangen. Før d roer seg litt. Så på'an igjen. Spesielt om natta! Holder d på hele veien. Blir små nervøs av at d er så ofte å så korte mellomrom mellom dem

Men når dem kommer å d går 5-6 min mellom hver gang å d varer opp til en time om gangen. Før d roer seg litt. Så på'an igjen. Spesielt om natta! Holder d på hele veien. Blir små nervøs av at d er så ofte å så korte mellomrom mellom dem

Det er nok veldig normalt, men hvis det begynner å gjera vondt, så er det bare å ta kontakt med JM. Skal ikkje behøve å engsta deg. Når det er sagt så vill du etterhvert erfare att rier og kynnere på ingen måte er det samme :) eg har også masse kynnere :) veke 24+1 :)

Veldig normalt... Jeg har har hatt det i mange uker nå, har veldig vonde kynnere, og måtte inn til sjekk for å sjekke at det ikke var noe i gjøre.. Men de hadde ingen effekt, så er bare jeg som er uheldig :-P

Det er nok veldig normalt, men hvis det begynner å gjera vondt, så er det bare å ta kontakt med JM. Skal ikkje behøve å engsta deg. Når det er sagt så vill du etterhvert erfare att rier og kynnere på ingen måte er det samme :) eg har også masse kynnere :) veke 24+1 :)

Det trenger ikke nødvendigvis være store forskjellen. Mange med ubehagelige kynnere merker ikke overgangen. Selv kjente jeg ikke forskjellen før vannet gikk, og da var fødselen i full gang med god åpning.

Men ved bekymring bør man alltid ta kontakt med føden, eller jordmor. Det kan være noe så uskyldig som uvi eller soppinfeksjon som er årsaken til at kroppen reagerer med sammentrekninger. Og å gå og være bekymret har ingen hensikt :) En gang for mye, enn en gang for lite, liker jeg å si når det kommer til å oppsøke helsepersonell under svangerskapet :)

Det trenger ikke nødvendigvis være store forskjellen. Mange med ubehagelige kynnere merker ikke overgangen. Selv kjente jeg ikke forskjellen før vannet gikk, og da var fødselen i full gang med god åpning.

Men ved bekymring bør man alltid ta kontakt med føden, eller jordmor. Det kan være noe så uskyldig som uvi eller soppinfeksjon som er årsaken til at kroppen reagerer med sammentrekninger. Og å gå og være bekymret har ingen hensikt :) En gang for mye, enn en gang for lite, liker jeg å si når det kommer til å oppsøke helsepersonell under svangerskapet :)

Okay :) har hatt mykje kynnera og for tidlige rier, har alltid syntes det har vore stor forskjell, men det er meg :) he he ingen kropp, fødsel eller kvinner er lik, så det vill alltid være forskjellig.. :) og jepp ingen vits i å bekymra seg unødigt, er det vondt, eller ein er usikker så ta kontakt med JM evt føden.
Har sjølv låge inne i veke 30 med riestoppende drypp. Er aldri kjekt å gå og uroe seg.

Urinveisinfeksjon/uvi bør man ta på alvor i et svangerskap, for det er den hyppigste infeksjonsårsaken til premature rier :)

Urinveisinfeksjon/uvi bør man ta på alvor i et svangerskap, for det er den hyppigste infeksjonsårsaken til premature rier :)
Enig! Det er mindre farlig for barnet med den antibiotikakuren du får enn at det skal komme ut for tidlig :)

Back
Topp