Kynnere?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
En som spurte meg om jeg var begynt å oppleve kynnere. Så visste jeg ikke:p men hun sa noen opplevde de på forskjellige måter, men at magen plutselig blir helt spent/hard.
Hver gang jeg begynner å rydde klær/ting osv så blir jeg skikkelig sliten og magen blir knall hard, jeg blir enda mer tungpustet og får vondt i ryggen. Er det kynnere?

Om magen er knall hard har livmoren trukket seg sammen. Det er kynnere.

Hvordan det ellers føles er individuelt. Mine er lite plagsomme, jeg bare kjenner at hele magen strammer seg.

Med nr 1 så ble bare magen litt hard. For to kvelder siden så fikk jeg en pat stykker som var litt ubehagelige. Så det er ganske individuelt hvordan man opplever det.

Jeg kan nesten ikke gå fra sofaen til kjøkkenet uten å få kynnere, var ikke klar over hva det var selv før jordmor sa "du må være sliten om dagen, siden kroppen din jobber så mye med kynnere. Du har det nesten hele tiden kjennes det ut til" og så forklarte hun litt rundt hvordan de ofte oppleves :)

Jeg får det samme når jeg begynner å gå, men så roer det seg etter noen minutter med bevegelse :) er ikke vondt.

Jeg kan nesten ikke gå fra sofaen til kjøkkenet uten å få kynnere, var ikke klar over hva det var selv før jordmor sa "du må være sliten om dagen, siden kroppen din jobber så mye med kynnere. Du har det nesten hele tiden kjennes det ut til" og så forklarte hun litt rundt hvordan de ofte oppleves :)
Ja sånt har jeg det også. Har konstante kynnere hele dagen og hele natten. De fleste er ganske vonde og jeg får problemer med å bevege meg. Noen er så vonde at jeg må puste meg gjennom de . Jeg vil si jeg er smertefri 5-10 % av en dag.

Ja sånt har jeg det også. Har konstante kynnere hele dagen og hele natten. De fleste er ganske vonde og jeg får problemer med å bevege meg. Noen er så vonde at jeg må puste meg gjennom de . Jeg vil si jeg er smertefri 5-10 % av en dag.
Huffda, jeg kjenner de ikke selv slik at det er en plage, annet enn at det er ufattelig tungt å ubehagelig hvis jeg står lenge, men magen er steinhard og jobber en del, håper jeg slipper smertene! Håper det roer seg for din del da!

Høres ut som det er kynnere du får ja :)
Hos meg får jeg kynnere om jeg er veldig tissetrengt eller om jeg ligger for lenge på ryggen.
Høres ut som akkurat det samme som meg da! Har det på den måten jeg også, kjennes ut som magen skal sprekke :)

Jeg har også en del. Og det kjennes ut som jeg har tatt litt for mange sit-ups, føles støl i magen liksom

Har fått en del kynnere siste ukene, men siste tiden har de blitt skikkelig vonde. Kommer så fort jeg gjør noe, eller blir stresset.

Jeg har også opplevd dette, tror det er kynnere.. Hadde gått en del, og var veldig sliten. Kjente at magen ble knallhard, og jeg fikk vondt i mage og korsrygg.

Hadde kynnere sist svangerskap, men "kjente" dem ikke. Dvs. merket av og til at magen ble hard/strammet seg, men gjorde ikke vondt, selv ikke etter igangsettelse. Har av og til merket at magen strammer seg nå også, men ikke vondt enda, selv om jeg har hørt at det kan være vondere med nummer to. Får bare vente og se:-)

Hadde litt med både nr 1 og 2, men bare knallhard mage. Nå med nr 3 hadde jeg mye stresskynnere hele dagene etter sommerferien. Ble sykemeldt 50% etter 3 uker og de forsvant på dagen siden jeg fikk roet ned. Nå de siste par ukene får jeg noen få i løpet av dagen, og da er de fleste ganske ubehagelige og jeg må konsentrere meg om å puste meg gjennom de. Minner om veldig svake rier. Godt at livmoren trener da. ;)

Har hatt ekstremt med kynnere i dag... Faktisk såpass at jeg vurderer en telefon til føden hvis det ikke gir seg..:confused: Gubben er ferdig på jobb om to timer, så ser det ann til da.

Har mye kynnere på dagen når jeg er på jobb, mn veldig lite (i forhold til når jeg er på jobb) når jeg er hjemme og slapper av.

Om jeg må gå mye på jobb, så tror jeg det er kynnere jeg får. Får i alle fall en veldig ubehagelig følelse i magen og føler jeg går å strammer magemusklene hele tiden. Gir seg ikke før jeg setter meg ned, men så fort jeg må gå litt igjen kommer de..

Jeg har den siste uka begynt å merke kynnerne mine. De er så kraftige til tider at jeg blir uvell. Jeg har de på kveldstid hvis jeg har hatt en veldig aktiv dag.

Back
Topp