Kynnere

Neptun80

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Flere som kjenner kynnere godt allerede? Kjenner dem godt igjen fra forrige svangerskap. Er 15+6 og har den siste uke kjent dem godt hvis jeg går mye, eller vært litt aktiv, men vil ikke si det er mye aktivitet som skal til. Syntes det virker tidlig å kjenne det så godt allerede, men det er kanskje normalt å kjenne dem så tidlig som andregangs?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har også, hatt dem i kanskje 4-5 dager eller noe, og er 17+1 i dag. Og førstegangs :) Har hatt litt ubehag i blæren i dag, så blir nok å levere urinprøve hos legen i morgen tidlig så jeg kan utelukke UVI :)

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Hadde litt kynnere rundt uke 12, men det varte bare i ca en uke. Nå er jeg 16 uker på vei og har kanskje hatt kynnere 2-3 ganger siden uke 12.

Jeg har hatt ekstrem mye kynnere fra uke 13. Blei sykemeldt pga det. Fikk beskjed at det ikke skulle ha noe å si. Valgte det selv for jeg var livredd. Kynnerene roet seg. De he roet seg, he ikke så mye lenger, men de eg he nå begynner å bli vonde å gå bak i ryggen. Begynte me de første kynnerene i uke 8.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Jada. Faste følgesvenner de og jeg :)

Ja man blir redd når de blir ubehagelige og det strammer rundt både mage og rygg. Skjønner godt at du ba om en timeout. De slår spesielt til når jeg blir sliten, mens det er lite plagsomt når jeg er iro. Jeg jobber heldigvis lite, men nå når ferien kommer blir det travelt nok, hehe.

Har hatt kynnere noen ganger ja :) i uke 19 no :)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg lurer på hvordan det føles når man har kynnere. Er så usikker

Sent from my iPhone using BV Forum

Etter beskrivelsene jeg har lest, har jeg ikke hatt kynnere enda. Førstegangs 17+5.

Jeg lurer på hvordan det føles når man har kynnere. Er så usikker

For meg kjennes det ubehagelig iallfall, må kroke meg sammen litt fordi det blir så stramt i magen, kjenner veldig godt at livmoren er veldig hard når jeg trykker på den :)

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

For meg kjennes det ubehagelig iallfall, må kroke meg sammen litt fordi det blir så stramt i magen, kjenner veldig godt at livmoren er veldig hard når jeg trykker på den :)

Åja :) vet ikke hvordan livmoren kjennes ut :) jeg har prøvd å kjenne etter, men syns alt kjennes likt :P takk for svar

Hvordan føles det når dere har kynnere? Har merka at livmoren/magen blir knallhard en liten stund (ofte når jeg ligger på ryggen) men jeg kjenner ingen form for ubehag eller smerter så vet ikke om det er det det er :-)

Åja :) vet ikke hvordan livmoren kjennes ut :) jeg har prøvd å kjenne etter, men syns alt kjennes likt :P takk for svar

Hvor langt på veg er du da? :) jeg igså syns det var veldig vanskelig og kjenne livmoren til å begynne med.. Prøv å kjenn etter når du ligger på ryggen i senga om morgenen før du har vært på do :) da var iallfall livmoren min mye mer tydelig og høyere opp fordi jeg hadde full blære :)

Hvordan føles det når dere har kynnere? Har merka at livmoren/magen blir knallhard en liten stund (ofte når jeg ligger på ryggen) men jeg kjenner ingen form for ubehag eller smerter så vet ikke om det er det det er :-)

Jordmoren min sa til meg at man ikke behøver og kjenne alle kynnere, for livmoren jobber og "trener" seg opp til fødsel gjennom hele svangerskapet, så ofte merker man det nok ikke :) jeg også har noen ganger kynnere uten at jeg merker det på andre måter en at livmoren er hard :)

Hvor langt på veg er du da? :) jeg igså syns det var veldig vanskelig og kjenne livmoren til å begynne med.. Prøv å kjenn etter når du ligger på ryggen i senga om morgenen før du har vært på do :) da var iallfall livmoren min mye mer tydelig og høyere opp fordi jeg hadde full blære :)

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)[/

Jeg er 18 uker på vei. Takk for tipset! Det skal jeg prøve :)

Last edited:
Jeg merker kynnere mest som st magen rett og slett blir hard, men noen ganger -spesielt hvis jeg har vært litt aktiv eller er sliten- så kan de være litt ubehagelige. Har i perioder ligamentsmerter som tidvis er veldig ubehagelige og vonde, og kynnere på slike dager er ikke gode. Pleier da å legge meg ned til magen blir myk og mindre øm.
Fikk sjekket om jeg hadde UVI forrige uke siden det kan øke kynneraktiviteten, men den var heldigvis negativ. Denne uka har jeg vært mere iro og har hatt lite kynnere som har vært merkbare :-)

Back
Topp