Kynnere

TuttaMadutti

Betatt av forumet
Jeg er 2 gangs. Sist hadde jeg kynnere sa jm men jeg kjente dem ikke selv. Har skikklig vondt i magen men over livmora da. Er det kynnere eller er det bare i livmora man får kynnere? :p

Gutt 2011, septemberspire 14 ❤️

Jeg og hadde vistnokk mye kynnere sist (vellykkede) svangerskap. Men kjente de aldri selv:-p
(Hadde alt for mye fostervann, så var på mye registrering på sykehuset, å hver gang viste de kynnere nesten konstant, uten at jeg merket det, så skjønner hva du mener:-p )
Nå har jeg hatt en del mensmurringer de siste to ukene, jordmor sa det mest sansynelig var kynnere. Kommer vel av at livmoren vokser, tror jeg da:-p så vi tro kynnerene er bare i forbindelse med livmoren. Men vet ikke altså:-p

Jeg har ikke peiling hvertfall :p støvsugde bilen å la meg ned på asfalten i smerte :-( gikk inn på sofaen å la meg etter at jeg å mini kjørte litt gravemaskin (hadde lovd han det når jeg var ferdig å støvsuge, så da måtte jeg bare bite tenna sammen). Gikk bort etter ei lita stund etter jeg hadde ligget litt. Så ikke vet jeg :) borte er det hvertfall :)

Gutt 2011, septemberspire 14 ❤️

Jeg har hatt tonnevis med kynnere i begge svangerskap men har aldri merket noe over livmora... Når du har kynnere strammer jo livmora seg og blir hard så neste gang du får vondt kan du jo legge deg ned og kjenne på livmora om du har kynnere eller om det er en annen grunn til at du har smerter.

Jeg hadde masse kynnere forrige gong og allerede begynt å merke dem denne gangen også, men jeg opplever at det er selve livmora som spenner seg ja..... Aldri merket noe over livmora.... Er ikke luftsmerter da? Det kan jo også gjøre sinnsykt vondt....

Hadde kynnere fra uke 14 både nå og sist gang. Foreløpig ikke vonde, men litt ubehagelige. Er bare selve livmoren som strammer seg. Den trener opp musklene og gjør seg klar til fødsel.

Gutt 11
Baby sep.14

Hadde kynnere fra uke 14 både nå og sist gang. Foreløpig ikke vonde, men litt ubehagelige. Er bare selve livmoren som strammer seg. Den trener opp musklene og gjør seg klar til fødsel.

Gutt 11
Baby sep.14

Hei, bare lurte på siden du har hatt kynnere fra uke 14 både nå og sist gang, hva får du beskjed om fra lege/jordmor anngående dette? Gikk du hele forrige svangerskap med masse kynnere f.o.m uke 14? Uten at det påvirket noe modning eller noe sånn?

Er andregangs selv ser du, og har hatt kynnere siden ca uke 14. I forrige svangerskap hadde jeg ingen (merket det vertfall ikke) før i uke 37-38 også kom lillegull i uke 39. Så jeg blir litt stressa av at jeg har så mange nå allerede. Men vet jo at det kan være vanlig? Skal til legen i dag uansett da!

Hei, bare lurte på siden du har hatt kynnere fra uke 14 både nå og sist gang, hva får du beskjed om fra lege/jordmor anngående dette? Gikk du hele forrige svangerskap med masse kynnere f.o.m uke 14? Uten at det påvirket noe modning eller noe sånn?

Er andregangs selv ser du, og har hatt kynnere siden ca uke 14. I forrige svangerskap hadde jeg ingen (merket det vertfall ikke) før i uke 37-38 også kom lillegull i uke 39. Så jeg blir litt stressa av at jeg har så mange nå allerede. Men vet jo at det kan være vanlig? Skal til legen i dag uansett da!

Jeg hadde i alle fall masse kraftige kynnere fra ca uka 20 sist gang og gikk likevel over termin, så tror ikke det har noen betydning for modningen... Mine var så kraftige at da jeg kom inn for igangsetting trodde sykepleieren som tok målinger på meg at jeg allerede var i fødsel.... Da måtte jeg bare le og si at om det der var veer, så hadde jeg gått med veer i 3 mnd..... ;-) Bare vel14 uker nå, men allerede begynt å merke kynnerne, så blir nok slik denne gangen også..... :-p

Back
Topp