Kynnere?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Jeg har egentlig aldri skjønt om jeg har kynnere. Husker sist svangerskap at magen alltid ble helt hard når jeg gikk for fort og det da var ubehagelig. Opplevd dette noen få ganger nå. Regner med dette er kynnere? Men magen blir ofte helt hard, men uavhengig av om jeg beveger meg eller ikke og jeg tror egentlig det bare er baby som presser utover. Er kynnere og baby som presser kroppen sin ut mot magen litt likt?

Har slitt med å skille mellom de to tingene selv... Har vært sykemeldt pga kynnere, men da medførte de at jeg fikk vondt i magen. Akkurat som om du tar hundre situps... Ble ikke bedre med mindre jeg la meg ned.

Nå er det helt annerledes. Plutselig blir magen stein hard og får rar fasong. Det gjør ikke vondt, men er bare merkelig. Babyen beveger veldig lite på seg når det skjer. Skjer nå uansett om jeg ligger eller sitter.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Gjør vondt nederst i magen... Ikke uholdbart vondt liksom, som om man er støl i musklene ja

For meg har det tidligere gjort vondt øverst i magen... Jeg gikk jo flere timer på jobb og løftet både det ene og det andre. La ikke merke til kynnerne før magen ble konstant hard og vond i tillegg (og da hadde jeg sikkert gått med kynnere lenge uten at jeg la merke til det selv). Var så ille at det gjorde vondt å løfte armene over hodet. Da hjalp jo ingenting. Men det er sikkert forskjellig hvor man opplever å ha vondt.

Når jeg får kynnere nå, så får jeg ikke vondt av en eller annen rar grunn. Og det skjer som sagt når som helst, uavhengig av om jeg sitter, står eller ligger.

Mine kynnere er vonde nå. Jeg kjenner det nederst i magen. Får de uansett om jeg ligger i sofaen eller jeg er i bevegelse. Plagsomt og vondt.

Jeg har egentlig aldri skjønt om jeg har kynnere. Husker sist svangerskap at magen alltid ble helt hard når jeg gikk for fort og det da var ubehagelig. Opplevd dette noen få ganger nå. Regner med dette er kynnere? Men magen blir ofte helt hard, men uavhengig av om jeg beveger meg eller ikke og jeg tror egentlig det bare er baby som presser utover. Er kynnere og baby som presser kroppen sin ut mot magen litt likt?
Har hatt det akkurat som deg og lurt på om det er kynnere for jeg har ikke trodd jeg har kjent dem tidligere i svangerskapet, men siste uken nå har jeg egentlig ikke vært i tvil. Det må være kynnere. Jeg blir helt hard øverst i magen, føles som baby moser skikkelig utover, men magen er liksom like hard på begge sider om du forstår og i og med at baby ligger med hodet ned så kan det jo ikke være babyen som klarer å gjøre hele magen min hard. Den siste uka har disse kynnerene også kommet sammen med en del menssmerter nederst i magen.

Har hatt det akkurat som deg og lurt på om det er kynnere for jeg har ikke trodd jeg har kjent dem tidligere i svangerskapet, men siste uken nå har jeg egentlig ikke vært i tvil. Det må være kynnere. Jeg blir helt hard øverst i magen, føles som baby moser skikkelig utover, men magen er liksom like hard på begge sider om du forstår og i og med at baby ligger med hodet ned så kan det jo ikke være babyen som klarer å gjøre hele magen min hard. Den siste uka har disse kynnerene også kommet sammen med en del menssmerter nederst i magen.
Høres likt ut som her, takk for svar :)

Har det samme og kommet fram til at det må være kynnere:P

Ligger nå å kjenner på mensenmurring nederst i magen. Og jeg merker det henger godt sammen med babyens bevegelser. Når hun dytter med hodet blir det værre, så kan hun bevege seg og så blir det mindre vondt/borte...

Mine kynnere er vonde nå. Jeg kjenner det nederst i magen. Får de uansett om jeg ligger i sofaen eller jeg er i bevegelse. Plagsomt og vondt.

huff har det samme som deg jeg er ikke særlig behagelig prøver masse forskjellige ting for å få det vekk men uten nytte :p

Når jeg har kynnere opplever jeg det som ubehag. Magen blir hard og strammer seg veldig. Har ikke hatt det så mye, mest når jeg går en lengere tur eller på et større kjøpesenter og er i farta. Følelsen gir en trang til å måtte hvile/ eller sette meg på en benk. Når jeg er hjemme i ro, opplever jeg og at babyen får magen stram med at han buler ut/ men føler det på en annen måte. Er kanskje likt, men får mest lyst til å stryke han tilbake;-) ikke så ubehagelig. I går hadde jeg gjester, da stressa jeg rundt i leiligheten ganske mange timer. Da fikk jeg skikkelig vondt i magen, det hugde til/ akkuratt som kniver nedentil. Tror det et det verste jeg har hatt løpet av svangerskapet. Hjalp når jeg hvilte, tror dette også er en form for kynnere?

Jeg har kynnere hele tiden. Magen blir veldig hard, men er ikke vondt og jeg merker det egentlig ikke med mindre jeg tar på magen så kunne ikke blåst mer i det. Gjør jo ingenting for cervixen :p Måtte riene komme snart!

Back
Topp