Kynnere

SmarteMedBarn

Glad i forumet
Akk disse kynnerne! Det går liksom ikke over og det gjør vondt HELE TIDEN! Snakket med legen min i dag, som ville at jeg skulle ringe føden, føden mente det var helt normalt og henviste meg tilbake på sofaen- evt et badekar... (Jeg har jo ikke det!)

I natt hadde jeg så sterke smerter at mannen min trodde fødselen var i gang... Trodde liksom ikke kynnere skal være vonde, og mest av alt trodde jeg at de går over etterhvert ? Hatt det konstant siden søndag, magen er hard som melon og jeg klarer ikke stå oppreist i mer enn fem minutter :( noen råd og tips?

For meg her det avogtil fungert å ta et par dager HELT med ro. Da snakker jeg max sofasliting, mye søvn og så lite aktivitet som mulig. Da har det av og til roet seg litt ned. Jeg blir ikke kvitt de, men i hvert fall kvitt de hardeste takene. Også, legg deg ned når kynnerene står på som verst, og ikke gjør ting du vet vil provosere. Går ikke an å unngå de, men unngå "skal bare" fenomenet. Dette funker i hvert fall for meg.

Sniker fra oktober jeg! At de skal sitte hele tiden å gjøre vondt er da vel ikke normalt!! Føden min sa det at man kan få maserier etterhvert, men om de er regelmessige skal de likevel sjekkes opp. Er de regelmessige også, disse takene? Kommer de med nedpress? Synes du skal ringe føden å kreve undersøkelse idag eller evt av jm om det ikke endrer seg!

Jeg var til jordmor og hun sa at kynnere SKAL ikke vare, de skal stoppe. Og er magen konstant hard over lengre tid skulle jo komme tilbake, for det er ikke normalt. Hvis jeg var deg ville jeg ringt en gang til. Hun sa ingen ting om hva det kan være da, men hun var veldig fast i talen. Håper du finner ut av det ;)

De siste dagene har jeg hatt stein hard mage i flere timer uten at det slipper, det skjer på kvelden! Slitsomt og vondt! Jeg har gått gravid to ganger før, men ikke opplevd sånn!
Kaller man det kynnere og? :p

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

De siste dagene har jeg hatt stein hard mage i flere timer uten at det slipper, det skjer på kvelden! Slitsomt og vondt! Jeg har gått gravid to ganger før, men ikke opplevd sånn!
Kaller man det kynnere og? :p

Er sånn jeg har hatt det siden søndag! Føden kalte det kynnere og falske rier, og det var ingenting de kunne gjøre med det siden jeg var så langt på vei :( tror ikke jeg har nedpress (men det vet jeg ikke hvordan kjennes heller...men jeg tolker det som at det ligger i ordet) Er mer tungt og vondt...

Er sånn jeg har hatt det siden søndag! Føden kalte det kynnere og falske rier, og det var ingenting de kunne gjøre med det siden jeg var så langt på vei :( tror ikke jeg har nedpress (men det vet jeg ikke hvordan kjennes heller...men jeg tolker det som at det ligger i ordet) Er mer tungt og vondt...

Ok, er ganske så slitsomt! Godt det ikke er så lenge igjen da :) selvom jeg har i slutten av sep :p

Ok, er ganske så slitsomt! Godt det ikke er så lenge igjen da :) selvom jeg har i slutten av sep :p

Samme her!
I dag har ikke kynnerne vært så vonde, så jeg har klart å gå meg en liten tur :) det blir fem lange uker frem til fødsel om jeg skal ha så vondt hver dag! Likevel føler jeg meg heldig som har kunnet jobbe frem til nå, og ikke hatt de største plagene :)

Har også mer kynnere som kan være ubehagelige. Kjenner at kroppen forbereder seg. Litt nedpress og ubehageligheter. Skal til jordmor i morgen, men regner med det kan vare noen uker...har også termin i slutten av september -men så er det 3.mann.

Samme her!
I dag har ikke kynnerne vært så vonde, så jeg har klart å gå meg en liten tur :) det blir fem lange uker frem til fødsel om jeg skal ha så vondt hver dag! Likevel føler jeg meg heldig som har kunnet jobbe frem til nå, og ikke hatt de største plagene :)

Så bra da :) hadde en fin dag selv i går! Jeg skal heller ikke klage, har fungert hele veien ;)

Krysse fingrene på at det blir mange sånne dager fremover :)

Har også mer kynnere som kan være ubehagelige. Kjenner at kroppen forbereder seg. Litt nedpress og ubehageligheter. Skal til jordmor i morgen, men regner med det kan vare noen uker...har også termin i slutten av september -men så er det 3.mann.

3. Min og! Veldig spent på denne fødselen!

Back
Topp