Kynnere?

SmarteMedBarn

Glad i forumet
Jeg har liksom ikke helt skjønt hva kynnere er, men sliter så innmari med at magen strammer seg og jeg får så veldig vondt. Det er spesielt på ettermiddag og kveld jeg merker det. Og det gir seg liksom ikke heller:( når magen er ikke er stram lenger går det over i sterke smerter nederst i magen og jeg får sånn stølvondt på siden av magen. Noen som vet hva dette kan være? Har hatt det siden magen begynte å komme ca uke 13-14. Er nå 23+5 i dag.

Sette pris på svar :)

Kynnere er jo at livmoren strammes og dette er en forberedelse kroppen gjør igjennom hele svangerskapet og til fødsel. Men de skal jo ikke gjøre vondt. Litt ubehagelig kan det være, men første gangs merker som regel ikke like mye til det som andre gangs.
Jeg merker mine veldig godt, og er litt plaget med dem, men det gjør stort sett ikke vondt, og jeg merker ikke noe mer når de slipper tak. At du har de på ettermiddagen kvelden er helt normalt. Da er kroppen sliten, og man får som oftest fler og steker kynnere om man har vært mye i bevegelse :)
Hvis du er veldig plaget med dem burde du ta det opp med lege eller jordmor, men det er nok ikke farlig :)
Håper dette hjalp deg litt hvertfall

Back
Topp